Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1126 ggr
Maria
5/29/15, 1:39 PM

Drömyrke?

Hade ni något drömyrke när ni var barn/unga?

Själv drömde jag om att bli arkeolog. Detta var innan Indiana Jones😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
VildaVittra
5/29/15, 1:43 PM
#1

Jag skulle bli statsminister och paleontolog.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Kyllan56
5/29/15, 1:45 PM
#2

När alla flickor skulle bli affärsbiträde, frisör o.s.v, ville jag bli operettsångerska.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Ravynsfair
5/29/15, 1:47 PM
#3

Jag ville ha en egen ranch med boskap, jag skulle bli cowgirl helt enkelt, haha. 
Vart jag fick idén från vet jag inte riktigt men tittade mycket på Lilla huset på prärien och Familjen macahan som liten.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[Torpedtass]
5/29/15, 1:51 PM
#4

Securitas väktare, var på god väg dit som vuxen innan kroppen havererade.😡😉

Maria
5/29/15, 1:53 PM
#5

Skådespelare var jag inne på en period också. Det var i samband när jag pryat på Stadsteatern😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Intehärutandär
5/29/15, 2:15 PM
#6

Först ville jag bli konstnär, framtill mellanstadiet då vi började läsa Historia. Då ville jag bli arkeolog (uppväxt i begravningsbyrå). Sedan konstnär igen. Blev konditor/bagare i slutändan.

Annons:
Maria
5/29/15, 2:20 PM
#7

Jag minns att vi fick frågan i lågstadiet och alla berättade om sina drömmar tills en liten tjej sa att hon vill bli en "som dansar naken"😮

Jag minns att vår pryda fröken snabbt gick vidare till nästa elev men alla ville veta mera😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
5/29/15, 2:56 PM
#8

Veterinär eller jobba med djur överhuvudtaget.
Men veterinär kommer jag aldrig att bli

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Sisa2]
5/29/15, 3:59 PM
#9

Lärare ville jag bli !

Tyckte väl att " min fröken " i första klass var så bra !    🙂

Tarotstollan
5/29/15, 8:41 PM
#10

Jag ville skriva böcker (hur hade jag ingen aning om och visste inte ens att det hette författare😂) och sen ville jag bli veterinär. Blev bara en utsliten lagerarbetare/sömmerska!😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

VildaVittra
5/29/15, 9:00 PM
#11

#10 Livet är ju inte slut än. Författare kan du ju definitivt fortfarande bli.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tarotstollan
5/29/15, 9:12 PM
#12

#11. Jo i och för sig men jag vet inte vad jag skall skriva om!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

VildaVittra
5/29/15, 9:32 PM
#13

#12 Skriv en barnbok om tarot?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Tarotstollan
5/29/15, 9:48 PM
#14

😂Bra idé men jag tror nog att det finns tillräckligt  med tarotböcker redan och nya kommer det hela tiden också!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cristine
5/29/15, 10:03 PM
#15

Jag ville bli forskare!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Tarotstollan
5/29/15, 10:09 PM
#16

#15. Det är du Christine!👍 Du forskar massor och berättar för oss!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

flisan708
5/30/15, 6:11 AM
#17

När jag var liten tyckte jag att kassörska på närmaste Ica var det häftigaste jobbet man kunde ha. Vet inte varför men jag tyckte det jobbet såg så spännande ut. När jag blev typ tonåring ville jag jobba på kontor men tyckte agronom vore spännande med. Med åren kom jag på att det var nog sjuksköterska jag ville bli och blev. När jag pluggade drömde jag dock om att bli veterinär men insåg att det får jag bli i nästa liv. Tror faktiskt att jag har min drömyrke, jobbar med människor och det känns meningsfullt. Kan göra nytta och få hjälpa människor och det betyder extra mycket då man hjälper de som inte har någon i sitt sociala nätverk. Eller ser att det man gör verkligen gör att deras liv blir bättre exempelvis när ett sår läkt och personen får en bättre livskvalitet. Det lilla kan göra så mycket.

Bybo
5/30/15, 9:59 AM
#18

Arkeolog här med. Sen ville jag jobba med barn eller bli en isprinsessa. Blev Förskollärare. Nu skulle jag vilja sadla om till Konstnär eller hantverkare av något slag

[peter54]
5/30/15, 1:33 PM
#19

När jag var liten ville jag bli jägmästare, när jag var tonåring var det biolog som gällde.

[Túrwen]
5/30/15, 5:12 PM
#20

Paleontolog  (bla. dinosaurier och och utdöda djur)

Jag är just nu inne på mitt sista år i utbildning till att bli arkeolog så blev att jag fokuserade på människor istället, för er som trodde annorlunda; "Sorry i don't do dinosaurs ;)"

Annons:
Upp till toppen
Annons: