Annons:
Etikettövrigt
Läst 604 ggr
[Sisa2]
5/28/15, 7:32 AM

Morgonvanor

God morgon !

Eftersom jag nu sitter här och läser på morgonen, skulle det vara skoj att läsa om Era morgonvanor ! 😴

Vad gör Ni då Ni vaknar på morgonen ?

Annons:
Fridaaaa
5/28/15, 8:15 AM
#1

Släpper direkt ut hundarna i trädgården så de får göra sitt,  ger dem och övriga djuren frukost.
Sedan gör jag mitt i badrummet och sedan frukost och lite dator t.ex iFokus eller tittar på något program

Är de dagar jag är ledig. Ska jag till skolan tidigt blir det snabba ryck på morgonen: in & ut med hundarna, frukost för alla, göra mig iordning och iväg.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[sanna70]
5/28/15, 8:44 AM
#2

Min morgon brukar börja med att klappa katterna och ge dem mat sedan är det min tur. Kaffe och mera kaffe medans jag kollar på I fokus, mina mail mm mm Efter det börjar dagen med allt vad det innebär.

Maria
5/28/15, 9:00 AM
#3

Jag går direkt på toa för jag vaknar alltid kissnödig.😉

Sedan är det katterna som står på tur. Mat måste de ha annars så är risken att saker och ting börjar falla i golvet. Därefter kollar jag katternas låda.

Jag sätter mig alltid en stund vid datan för numera har vi ingen morgontidning vilket jag saknar enormt. Under tiden gör min man iordning sig och sedan så är det min tur att tvätta mig och ta på mig.

Äter gör jag inte förrän långt senare. Jag måste ha varit uppe en lång stund först.

På jobbet fikar vi runt 09 ungefär.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[peter54]
5/28/15, 9:17 AM
#4

Jag krånglar på mig proteserna allra först, det tar fem minuter. Har jag inte gjort barnens frukostpannkakor kvällen före, stiger jag upp kl 04 för att hinna det om det är dialysdag, men först duschar jag, det tar en knapp timme med toalett och omkringverksamheten inräknad. 

Sedan tar jag mediciner och testar blodsocker, tar långverkande insulin och eventuellt måltidsinsulin beroende på vad blodsockret ligger. Packar de grejor jag behöver för en dag på dialysen och inväntar sjukresetaxin.

Om jag är ledig som idag, blir det proteser på allra först. Pinka struntar jag i att försöka, det var ju 23 år sedan sist, så jag tror inte att det skulle komma något idag heller 😉 Jag går upp 06 för att göra pannkakor åt ungarna, sedan tar jag mina insuliner och mediciner, äter jag själv frukost och kollar min planeringslista för dagen.  Jag gissar att mina morgonrutiner avviker en del från de flesta andras. 😃

Maria
5/28/15, 9:20 AM
#5

#4 Ja, det var lite annorlunda rutiner.

Jag duschar aldrig på morgonen. Jag är alldeles för frusen för det. Däremot är det skönt att göra det på kvällen när man ska krypa i säng.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[peter54]
5/28/15, 9:23 AM
#6

#5 Jag har inget val, jag kan inte komma oduschad till dialysen 😉

Annons:
Maria
5/28/15, 9:26 AM
#7

#6 Jag förstår det och gissar att man då bara måste "gilla läget"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Sisa2]
5/28/15, 10:22 AM
#8

Men…om man går upp kl.04.00, blir man inte trött på dagen då ?      🤔

stina63
5/28/15, 10:29 AM
#9

Klockan ringer. Jag stänger av den. Sätter på kaffe fixar frukost. Sen lägger jag mi i sängen äter frukosten där. Mysigt.

Intehärutandär
5/28/15, 10:58 AM
#10

Hunden väcker mig ev. Släpper ut honom först för kiss- & bajs. Sedan får jag kissa. Efter det ger jag honom mat och gör té åt mig själv. Efter det brukar jag slå på dumburken och låta den stå på i bakgrunden och så lägger jag mig igen. Ibland somnar jag om, ibland ligger jag på tfn och surfar runt lite. 

Sonen sköter sig självt.

Afturelding
5/28/15, 11:15 AM
#11

Idag är jag hemma och då börjar jag med att mysa med lillkatten som alltid ligger bredvid mig i sängen. Sen släpper jag ut katterna på balkongen, går och rensar kattlådan och byter vatten till katterna. Sen äter jag frukost 😉 

Under skoldagar så klär jag på mig först och gör i ordning min frukost. Efter frukosten tar jag hand om alla kattbestyr, men de får vara inne tills jag kommit hem. Och så stressar jag de sista fem minuterna innan bussen går för att jag glömt kamma håret 😃

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[peter54]
5/28/15, 11:17 AM
#12

#8 Jo, men jag kan sova ett par timmar på dialysen 😉

[tk1971]
5/28/15, 11:34 AM
#13

Det första jag gör är att släppa ut hunden i trädgården och byter hennes vatten, och bäddar sängen (jag står inte ut med en obäddad säng). Sen är det morgondusch, därefter går vi morgonpromenaden och sen äter vi frukost. Och därefter slår jag på datorn och kollar favoritsajterna.

Annons:
[Sisa2]
5/28/15, 12:12 PM
#14

# 12

Så bra..då kanske inte tiden känns så lång där !    🙂

citytjejen
5/29/15, 10:48 AM
#15

Mobillarmet börjar låta strax före 6.30, jag tar väl mig upp ca 10 minuter efter det. Maken min har redan stuckit till jobbet så dags, så jag är själv på vardagsmorarna, rätt skönt faktiskt.

Inleder med att slå på tv:n i sovrummet, nyhetsmorgon. Sen till badrummet och går på toa, sätter i linser, sminkar mig, borstar håret. Sen blir det frukost, fil med bär och musli, ett glas vatten och några vitaminpiller. Frukosten äter jag alltid i sängen framför tv:n. Påklädning och sen iväg, promenerar eller cyklar till jobbet. Det tar vanligtvis 45 minuter för mig från uppvaknande till det att jag lämnar lägenheten. Duschning orkar jag inte på morgonen så det görs alltid på kvällen innan läggning.

Jag trivs med min vardagsmorgonrutin, är själv, ingen som stör, och jätteskönt att inte ha barn som det ska "hållas på" med 😃

/Christina

Upp till toppen
Annons: