Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 669 ggr
Cristine
5/28/15, 6:41 AM

God morgon den 28 Maj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sol sol sol☀️ inte ett endaste moln, men jag har lärt mig de sista åren att blir det fint på morgonen så regnar det på eftermiddagen.

Inga vindar just nu..men det litar jag inte heller på!

Ha en fin dag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
fotokrafs
5/28/15, 7:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

God morgon! Nu har jag varit vaken i två timmar. Maken åkte för drygt en timme sedan, snart ska jag iväg. Oj, nu kom det en brandbil.. undrar vad som hänt. Inte hört någon olycka och känner ingen röklukt…. förhoppningsvis inget allvarligt. Hoppas ni får en skön dag!

[Sisa2]
5/28/15, 7:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

God morgon !

Tack för jättefina bilder !

# 0  Inte konstigt att Du inte litar på vädret..gör inte jag heller !  

# 1  Hoppas det gick bra med brandbilen..att det inte brinner någonstans !

Solen skiner här, ser ut att bli en fin dag och jag är ledig !  Kanske blir det lite trädgårdspyssel om vädret håller i sej !

Ha en bra torsdag !

[peter54]
5/28/15, 9:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

God morgon 🙂

Här är soligt och 8 grader just nu. Jag har skjutsat pojken till skolan idag, frugan skulle på planeringsmöte. Dottern är sjuk och sover ännu.

stina63
5/28/15, 10:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

God morgon Försöker fota småfåglarna som har ungar i holken. Inte lätt. Har en ledig dag. Ha så skönt

[Sisa2]
5/28/15, 10:24 AM
#5

# 4    Så fint, stina !     ❤️

stina63
5/28/15, 10:27 AM
#6

Tack sisa. Men jag vet inte om de är en blåmes eller vad.

Annons:
Fridaaaa
5/28/15, 10:28 AM
#7

Morgon!

Eller förmiddag kanske jag ska säga. Uppe kl 7 idag, kan inte sova mycket längre :(
Vädret är ostabilt, skit också. Men ska ut på långrunda med Roxy om inte det börjar att ösregna tänkte jag. Lillan & happy får kortare upp i skogen.
Snart helg, superskönt!

Fortsätter med fågelbilder ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Intehärutandär
5/28/15, 11:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag har varit ute och målat pergolan. Hann precis klart med ett lager så kom regnstänk.

[Sisa2]
5/28/15, 12:07 PM
#9

# 8  Så fint !    🙂

Intehärutandär
5/28/15, 12:19 PM
#10

#9 Tack, längtar till det blir klart. Ny grind ska snickras med. Och blommor hängas upp som väntar i amplar redan.

[peter54]
5/28/15, 1:26 PM
#11

#6 Blåmes på dina bilder och på fotokrafs bild. På Fridas bild talgoxe. Vi kanske skulle ha en liten grundkurs i småfågelkunskap? 😉

[Sisa2]
5/28/15, 1:29 PM
#12

# 11

Bra idé !     👍

Du får vara vår magister !

Maria
5/28/15, 1:45 PM
#13

Jag skulle verkligen behöva en kurs som bara kan se skillnad på måsar, kråkfåglar och gråtjack😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Fridaaaa
5/28/15, 1:50 PM
#14

Två sorters fåglar till 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

stina63
5/28/15, 1:55 PM
#15

*11 så de var en blåmes Peter. Jag misstänkte de men var inte säkert.

Ja en tråd där olika småfåglar och andra skulle vara skoj.. Du får gärna öppna en tråd lägga in bilder på olika fåglar🙂

[peter54]
5/28/15, 1:57 PM
#16

#14 Ett gräsandpar på den första, fiskmåsar på de andra två.

#12 Bygg tråden du Sisa och bestäm hur det ska gå till. kanske folk bara lägger upp sina bilder på fåglar de inte känner igen så ska jag försöka tala om vad det är och kanske lite kuriosa runt dem.

Fridaaaa
5/28/15, 2:00 PM
#17

#16 Yes 😃 Var osäker på måsen där om det var mås eller trut, så lika :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Intehärutandär
5/28/15, 2:08 PM
#18

Blåmesen finns som en fin saga i barnbibeln minns jag. Läste den i skolan i lågstadiet. Det var något om att den fick sin färg genom himlen.

[peter54]
5/28/15, 2:09 PM
#19

Gråtruten är ganska lik en fiskmås, men dubbelt så stor. Ser man näbben på en gråtrut så har den en röd prick som kycklingen pickar på för att få mat.

fotokrafs
5/28/15, 9:40 PM
#20

#2 Vet inte om något hänt, troligen inget allvarligt i så fall. Huset står kvar Jag gillar fåglar, kul att titta på! Ja, jag vet.. jag är lättroad.

Annons:
Carrosh
5/29/15, 12:40 AM
#21

God kväll, god kväll!

Jobbat kväll idag och kom hem till rabarberkaos i köket! Vi fick hem en massa rabarber igår (ganska många kilo), som det ska göras saft och vin på, vilket påbörjats ikväll. :)

Nu har jag precis kollat på Kung Fury och är helt lyrisk över hur himla bra den var! Min nya favorit, bästa jag sett tror jag! 😃

Hoppas ni alla haft en bra dag! Mycket fina fågelbilder här idag! 🙂

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: