Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 1415 ggr
Maria
5/22/15, 6:20 AM

Godmorgon 22 maj

Godmorgon alla.

Ska strax iväg till jobbet och i eftermiddag en magnetkamera skalle. Svaret hoppas jag blir som vanligt.

"Vi hittade ingenting"😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Cristine
5/22/15, 7:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

God morgon Maria och ni andra. 

Skönt att du har humor *fniss* och med den  går det ju  frammåt,

du är en stark person.❤️

Jag tyckte de sade att ddet skulle bli kallare men det är redan 8 grader.

Önskar er en superhelg!🌺

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
5/22/15, 8:02 AM
#2

#0 Så blir det!

Här är det växlande väder. Jag väntar på värme, eller rättare sagt, mina tomater och pelargoner vill att det blir lite varmare. Nu är det dags för jobb och ikväll ska vi ha kompisar på besök. Hoppas på uppehåll för vi ska grilla kycklingben.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Sisa2]
5/22/15, 1:04 PM
#3

Hej härinne,

hoppas det går bra idag Maria och att Du får det svar Du vill ha !   Tycker också att Du är stark, och med det kommer man långt.

Pingsten är på gång, vi hoppas på fint väder så Cristine får den värme hon vill ha och agge kan grilla sina kycklingben !    😉

Ha en bra dag och Trevlig Helg !

Anterrabae
5/22/15, 3:06 PM
#4

Go eftermiddag! Jag har i vanlig ordning ont.. Så det struntar vi i! ;) Här blåser det och är mulet. Trök-väder! Har inget direkt att göra idag. Blir väl Let's Dance ikväll.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[peter54]
5/22/15, 5:14 PM
#5

God eftermiddag 🙂

Här är grått men uppehåll, det blåser kallt trots att termometern visar 14 grader. I morse var det soligt och prognosen sa att det skulle bli soligt hela dagen och 18 grader, så blev det nu inte.

I morgon var det tänkt att en kompis skulle komma hit och fota mina ormar, men det blir nog inget av det eftersom det inte blir varmt nog enligt gällande prognos.

Idag är det precis 20 år sedan jag åkte på dialys i Uppsala för första gången och i onsdags firade vi 20 år i det här huset.

Maria
5/22/15, 5:38 PM
#6

När jag åkte hem från röntgen idag kom en man som såg bekant ut så jag nickade och han nickade tillbaka och jag funderade på var jag träffat honom innan tills jag kom på att det var Ingvar Oldsberg haha😃

Han är förmodligen van vid att folk hälsar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Anterrabae
5/22/15, 5:44 PM
#7

Ghaaa! Vad arg och frustrerad p å människor man kan bli ibland! 😡 Vissa är verkligen större puckon än vad man orkar med!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Sisa2]
5/22/15, 5:56 PM
#8

# 4  Vem vinner Let´s Dance då ?     🙂

# 5  Så Ni flyttade in i huset då Du började med Din dialys ?    Så många år Du hållt på med detta !   😮

# 6  Kul att bo i en stad med kändisar !   Hur gick det på rtg ?

[peter54]
5/22/15, 5:59 PM
#9

#8 Nej, jag hade gått fem år i dialys när vi flyttade hit, men då var det Huddinge sjukhus. Ja det är 25 år 🙂

[Sisa2]
5/22/15, 6:00 PM
#10

# 9

Måste vara jobbigt att leva med detta ?

Anterrabae
5/22/15, 6:01 PM
#11

#8 Vet inte riktigt, tycker inte de som engagerar sig och röstar, röstar "rätt" 😉Men Morgan är bra och han fotbollskillen lika så.. 😍

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[peter54]
5/22/15, 6:08 PM
#12

#10 Jag har inte mycket val, det blir som ett jobb och jag är bara sjuk på "jobbet", tar inte med mig "jobbet" hem. Jag har ju ansvar också, måste se till att vara på topp när jag har två tonårsbarn hemma, men det är klart att det är en tung börda att gå i livsuppehållande vård. Jag kan aldrig släppa på min disciplin, måste vara hård på mig själv, annars går det snabbt utför.

Anterrabae
5/22/15, 6:11 PM
#13

#12 Har du provat hemdialys? Min svärmor är uppkopplad nattetid.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
[Sisa2]
5/22/15, 6:18 PM
#14

# 12  Ändå tur att denna vård finns, om man ska se det positiva.  Kanske blir man van och Du verkar så positiv mot livet ändå.    Du lever ju som vilken annan familjefar som helst och har dessutom intressanta intressen, Du är kreativ och alltid glad, eller ?

Full av beundran är jag i alla fall !

[peter54]
5/22/15, 6:22 PM
#15

#13 Bara när jag hade CAPD, så kallad "påsdialys" alldeles i början, men den dialysformen fungerade inte eftersom halva min bukhinna är ett enda stort ärr efter amylasläckage.

Nu vill jag inte ha det hemma, dels för att jag vet att de skulle tvinga min fru att sköta om mig och det vägrar jag och dels för att vårt hem saknar de förutsättningar som krävs, kommunalt vatten och ett outnyttjat rum i huset. Jag kan heller inte starta och avsluta mig själv för att min access sitter på överarmens insida.

Utöver det skulle jag bli tvungen att backa till basdialysbehandling eftersom man får låna en sådan maskin. Online hemodiafiltration som min dialysform kallas, går det inte att köra då. Det är också en kvalitet för mig att åka iväg och få det gjort och sedan vara fri hemma tills det är dags igen.

[peter54]
5/22/15, 6:35 PM
#16

#14 Jo jag är glad för det mesta och blir jag ledsen är det oftast för någon annans räkning, inte mig själv. Jag försöker undvika allt som är negativt för mig eftersom det "drar ner". Av samma anledning umgås jag inte med andra sjuka, utan bara med fullt friska. Umgänge med andra sjuka brukar alltid handla om krämpor och elände, men med friska måste jag höja mig både fysiskt och mentalt.

[Sisa2]
5/22/15, 6:41 PM
#17

Fortsätt så Peter…       🙂

Maria
5/22/15, 6:46 PM
#18

#16 Jag tror jag kan ana ett uns vad du menar. Jag gick ju på strålbehandling i 6 veckor (5 ggr i veckan) och det var deprimerande att sitta där i väntrummet med alla skalliga sjuka. Jag försökte prata om alldagliga saker men det föll alltid tillbaka på cancer, behandling, bekanta som dött osv.

Jag hade fruktansvärt ont av de som var unga och satt där med sina små barn. Det var en befrielse när den behandlingen var över.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Sisa2]
5/22/15, 6:50 PM
#19

Jag vet inte vad jag ska skriva…

jag blir rörd och tänker att så tacksam man ska vara.  Ändå klagar man…och säkert mer än vad Ni gör !   🌺

Anterrabae
5/22/15, 7:59 PM
#20

Jag håller så väl med det där med att umgås med sjuka, prata krämpor osv. Så nedslående. Samma träsk tenderar man att hamna i med människor som haft problem med myndigheter, inte fått "rätt" hjälp osv. Jag försöker också backa från sånt. Jag är glad att höra att det fungerar bra med dialysen, Peter :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
stina63
5/22/15, 8:34 PM
#21

God kväll.
Mycket göra idag, Fått avboka en del saker. Köpte present till brorsan
Blev nytt överkast och gardiner till honom.
Sen har jag fixat rensat i trädgården
Nu tittar jag på virus i bataljonen. Älskar buskisSkrattar

Upp till toppen
Annons: