Annons:
Etikettfritid-och-hobby
Läst 758 ggr
Cristine
4/23/15, 2:18 AM

Brukar du lösa korsord?

Bra träning för hjärnan…

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Tarotstollan
4/23/15, 2:43 AM
#1

Ja, om det är enkla, är inte så bra på det.
Däremot gillar jag att lösa Sudoku, håller på med veckans Ica Sudoku nu och det är svårt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

VildaVittra
4/23/15, 3:49 AM
#2

Vi i familjen brukade slåss om att få lösa DN:s lördagskryss, det var det bästa kryss som fanns. Nu har jag inte löst korsord direkt sedan jag blev sjuk, borde kanske börja igen eller så börjar jag med något stort pussel istället för att träna upp hjärnan igen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Farwuq
4/23/15, 6:53 AM
#3

#1 Precis som här.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Maria
4/23/15, 7:42 AM
#4

Japp, jag älskar att lösa korsord.

Jag är väl inte lika "haj" på det numera men ser det som bra hjärngympa.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[peter54]
4/23/15, 9:24 AM
#5

"Ett korsord om dagen håller demensen borta". Jag löser korsord mer eller mindre dagligen, åtminstone namnsdagskorsordet i morgontidningen. Frugan kör sudoku, men jag tycker det är dötrist 🙂

[Sisa2]
4/23/15, 10:26 AM
#6

Jag löser ett korsord varje kväll, tycker det är kul!

Även Melodikrysset ibland, där kan man t.om uppleva gamla minnen ihop med musiken!    🙂

Annons:
fotokrafs
4/23/15, 5:04 PM
#7

Tycker korsord och sifferkryss är kul när det är lagom svårt. Fast det blir inte särskilt ofta då vi inte prenumerera på någon tidning eller köper. På lördagar brukar vi lösa melodikrysset.

Mirinda
4/23/15, 11:48 PM
#8

Jajamensan! Jag gillar korsord. DN´s fredags- och lördagskryss brukar jag lösa varje vecka. Fredagskrysset har ett antal frågor i ett ämne, så av det blir man lite extra allmänbildad.

En gång i tiden jobbade jag på ett ställe där vi löste korsord tillsammans. Det var på den tiden då det fanns rökrum på arbetsplatserna. Det låg ett stort korsord på bordet och när man tog rökpaus löste man några ord. Det man själv inte kunde kom någon annan som kom dit senare på. På så sätt kunde vi lösa riktigt svåra korsord tillsammans.

Sudoku har jag provat, men jag blir bara irriterad av det. När man tror att man är på väg att fixa det så upptäcker man att något är fel. Men var är felet? Innan jag kommit på det tappade jag tålamodet. Jag antar att jag inte har lika bra "hand med" siffror som med bokstäver.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Upp till toppen
Annons: