Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 662 ggr
Cristine
2015-04-23 02:10

Gillar du guld, platina och diamanter

Köper du för att investera?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Tarotstollan
2015-04-23 02:12
#1

Diamanter skulle jag kunna tänka mig men det är ett litet problem….
Jag måste hitta en miljonär och gifta mig med först!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cristine
2015-04-23 02:16
#2

He he he 😃

I sydligare länder är det  det första man investerar i när man får ihop en summa. 

Här verkar det vara bostäder.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

VildaVittra
2015-04-23 06:58
#3

Passar inte i guld och mina diamanter har jag sålt. Tycker bättre om vitt guld, men det vita guld som görs av idag är det urusel kvalitet på, så hoppar över sånt. Samlar istället på antika smycken i främst silver.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Maria
2015-04-23 07:41
#4

Jag har alltid varit förtjust i guld. Rött guld som man säger och min man har alltid gett mig fina presenter.

Han brukar handla på pantbanken och har hittat jättefina saker.

När guldet stod som högst för ett par år sedan så sålde jag en del och fick ihop en rejäl slant.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[peter54]
2015-04-23 09:40
#5

Jag skulle inte ha något emot att ha ett par tackor guld, men det är ju bara drömmar 🙂

[Sisa2]
2015-04-23 10:29
#6

Jag tycker silver är snyggare än guld.

 Iallafall då det handlar om smycken!

Annons:
Afturelding
2015-04-23 15:02
#7

Diamanter är tråkigt, och guld är inte riktigt min nyans. De enda smycken jag använder regelbundet är mina ringar, som är i silver och vitguld. Vigselringen har en ametist istället för diamant, för färg är ju så mycket roligare.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

tlover
2015-04-23 16:25
#8

#7 Det ska ju finnas diamanter i färg men dom ska vara väldigt dyra.

Själv har jag några (4 st) diamanter i min vigselring, inte för att jag tycker att det är jättefint utan för att ringen var farmors.

l'm back

Afturelding
2015-04-23 16:29
#9

#8 Jo precis, rosa finns det ju t.ex, men de är just så pass dyra att det inte spelar någon roll 😉

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

fotokrafs
2015-04-23 16:49
#10

Jo, det är fint men.. Inget jag har eller tänkt skaffa. Och smycken använder jag aldrig. Investera är jag dålig på

[peter54]
2015-04-23 19:03
#11

Vitguld är egentligen ett konstigt namn eftersom det är mindre guldhalt i det än de övriga metallerna man legerar guldet med. Man blandar i palladium, platina och silver i guldet för att det ska få det vita färgen.

För att få riktigt vitt "guld" måste man gå ner till 9 karat guldinnehåll, alltså samma halt som så kallat skräpguld har, sådant man kan köpa på marknader och i bling-blingaffärer. Rent guld håller 24 karat, 9 karat innebär 37,5 % guldinnehåll.

Maria
2015-04-23 19:18
#12

#11 Fast det vanliga är ju att vitguld innehåller samma guldkarat, vanligtvis 18 karat så vad jag fattar så är det lika mycket guld i men har en annan blandning för färgens skull eller också har jag fattat fel?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[peter54]
2015-04-23 19:30
#13

#12 Nejdå, du har inte fattat fel, men vitguld med 18 karat guldhalt är inte riktigt vitt, det skiftar i gult. Vill man ha rent vitt vitguld kan man inte ha så stor (75 %) andel guld i legeringen som 18 karat.

Annons:
Maria
2015-04-23 19:33
#14

#13 Aha, då fattar jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mirinda
2015-04-23 23:59
#15

Jag tycker om vackra smycken. Det viktiga är inte hur mycket guld eller hur stora stenar ett smycke har. De ska vara vackert utformade. Hellre ett litet smycke som är välgjort av en skicklig guld- eller silversmed än "skrytsmycken" med mångsiffrig prislapp.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Upp till toppen
Annons: