Annons:
Etikettkläder-smink-smycken
Läst 1405 ggr
Cristine
4/5/15, 2:14 PM

Kvinnorna..

Sminkar du dig varje dag eller bara när du går ut?

Använder du parfym??

Männen: Rakar du dig varje dag?

Använder du Eau de Cologne?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
_Fisken
4/5/15, 2:17 PM
#1

Rakning varje dag men inge rakvatten. Lite Nivea efteråt från den där välkända mörkblå burken.

[rumelle]
4/5/15, 2:28 PM
#2

Smink varje dag. Deodorant under armarna dagligen men ingen parfym när jag jobbar.

Inkanyezi
4/5/15, 2:36 PM
#3

Nej, jag rakar mig inte varje dag.

Någon enstaka gång använder jag Cologne, men bara vid vissa tillfällen och för att inte göra personen som gav mig den besviken. Själv gillar jag inte lukten och har vissa besvär av den, men inte värre än att jag står ut. Jag sätter den inte i ansiktet, utan lite grann vid sidan av halsen i närheten av nyckelbenet. Men jag slipper hellre.

morten.dynamite
4/5/15, 2:42 PM
#4

Rakning 1 gång o veckan.

Använder ej Cologne

[Sabina]
4/5/15, 2:45 PM
#5

Sminkar mig varje dag, då jag tycker om att unna mig det och för att jag känner mig fin.
Parfym så ofta jag kommer ihåg att ta på mig men detta sker dock inte varje dag. 🙂

[GunillaF]
4/5/15, 3:44 PM
#6

Sminkar mig lite varje dag.

Använder inte några parfymer på grund av allergi.

Och hade önskat att inte andra skulle göra det heller. Iaf inte när de ska på offentliga platser för det är ett h-vete för oss som inte tål dessa dofter.

Annons:
[peter54]
4/5/15, 3:52 PM
#7

Jag har inte rakat mig sedan 1996, men ansar skägget kort en gång i veckan, inga vätskor i ansiktet utöver tvål och vatten.

Maria
4/5/15, 3:54 PM
#8

Nej, det är ytterst sällan jag använder smink numera. Marscara någon enstaka gång. Senast var nog när vi var iväg och åt julbord😃

Parfym likaså någon enstaka gång. Jag jobbar ju i vården och då är det totalförbud vilket är förståeligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

fruktgumman
4/5/15, 5:06 PM
#9

Sminkar mig sällan, ca en dag i veckan eller mer sällan. Parfym nästan aldrig

citytjejen
4/5/15, 5:18 PM
#10

Jag sminkar mig när jag ska till jobbet och om jag ska ut i största allmänhet. Inga mängder smink, men concealer, mascara, ögonbryn, rouge och ibland ögonskugga. Inte om jag har en hemmadag och ska till Ica och handla mjölk, men annars gör jag det. Parfym används varje dag! Smink och parfym gör gott för mitt välbefinnande🙂

/Christina

[TanatosNyx]
4/5/15, 7:39 PM
#11

Nej, är allergiker och har väldigt känslig hud, så här används inget onödigt dyng.

tommy1
4/5/15, 8:17 PM
#12

Försöker hålla det mörka skägget i terroristliknande skick så tulltjänstemännen får göra skäl för lönen. Inga konstgjorda dofter från mig.  En bit tjärved i fickan ibland brukar göra succé.

Loris M
4/5/15, 8:18 PM
#13

Smink använder jag varje dag (med undantag om jag är hemma en hel dag), men det är bara mascara och läppstift, samt concealer för mörka ringar under ögonen. Använder sällan någon annan smink.

Använder parfymerad body lotion efter varje duschning.

Annons:
Toyan
4/5/15, 8:35 PM
#14

Sminkar mig lite varje dag. Parfym ibland.

annia1
4/6/15, 1:14 AM
#15

Använder varken smink eller parfym. Är känslig för dofter så köper ingenting som är parfymerat.

.

Tarotstollan
4/6/15, 2:39 AM
#16

Inget smink men gärna någon lätt doft.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
4/6/15, 8:14 AM
#17

Nyss när jag var i Istanbul med jobbet så hade jag packat med lite smink. Min rumskamrat tyckte varje dag att jag skulle sminka mig men jag glömmer av mig och gnuggar mig i ögonen så jag lät bli😃

Himla onödigt att packa med sig bara…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Afturelding
4/6/15, 9:54 AM
#18

Jag har bara smink när jag känner för det. Långt ifrån varje dag. Att gå ut utan smink är ju inte konstigt.

Parfym använde jag senast när jag gifte mig, för snart två år sen 😉

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Falurven
4/6/15, 2:42 PM
#19

Jag sminkar mig i princip aldrig längre. Jag har inga problem att vistas någonstans utan. Använder bara parfym om det är festligheter på gång. Känns onödigt till vardags.

Mvh Nathalie

Ria74
4/6/15, 3:02 PM
#20

Jag sminkar mig när jag är fin, inte till vardags. Parfym använder jag ytterst sällan och aldrig på jobbet. Jobbar med sensorik så det är totalförbud med dofter där.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
fotokrafs
4/6/15, 4:05 PM
#21

Sminkar mig sällan - aldrig Har ingen parfym, lånar makens deo om jag vill lukta extra gott :)

Carrosh
4/6/15, 4:49 PM
#22

Sminkar mig rätt sällan nu för tiden. Det är om det är någon tillställning eller om jag känner för lite uppfräschning och piff. Parfym använder jag sällan, och det också bara vid tillställningar och piff när jag är ledig. Kan inte använda något av det i jobbet (som pers. ass.), så det känns extra speciellt när man väl kan piffa till sig lite.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

stina63
4/6/15, 4:53 PM
#23

Sminkar mig bara när jag ska ut festa.
Sen parfym blir deodorant

Honestyisdead
4/7/15, 3:24 PM
#24

Sminkar mig med lite maskar och puder om jag ska någonstans.  Parfym var dag i stort sett.

[sanna70]
4/7/15, 4:29 PM
#25

Inget smink, jag föredrar naturell men en liten skvätt parfym vill jag gärna ha på mig dagligen.

[peter54]
4/7/15, 4:55 PM
#26

#17 Ja det där med att gnugga sig i ögonen har jag ofta funderat på när det gäller alla som sminkar sig. Jag vet att rätt som det är gnuggar jag mig i ögonen omedvetet och då tänker jag att om jag hade använt smink skulle jag ganska snabbt se ut som en zombie.

Än värre måste det vara för tjejer som använder ögonfransförlängande smink vad det nu kallas, eller varför inte lösögonfransar. Man måste sitta med händerna i knäet hela tiden som en docka och inte klia sig i ögonvrån eller någonting sådant någonsin. Det skulle vara som att ha betongkläder för mig 😉

Honestyisdead
4/7/15, 4:59 PM
#27

#26 man kan klia sig i ögonen även med smink. Bara på ett annat sätt. Och efter ett tag med smink lär man sig hur man inte ska göra ;) och man behöver absolut inte sitta som en docka med händerna i knäet hahaha

Annons:
Fridaaaa
4/7/15, 4:59 PM
#28

Sminkar mig enbart om jag ska iväg.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Grace2009
4/7/15, 6:07 PM
#29

Smink och parfym använda en gång om året; när jag ska på festsupén på en folkhögskola jag en gång i tiden gick på.  För övrigt använder jag inte deo, tvål eller schampo för jag tycker ofta att det blir jobbigt när man blandar alla dessa dofter. Alltid lika hemskt när man möter dessa människor som osar parfym redan 5m bort.

[peter54]
4/7/15, 7:43 PM
#30

#29 Hur gör du för att inte lukta svett?

Grace2009
4/7/15, 7:50 PM
#31

#30 Jag svettas inte så otroligt mycket, blir mest bara varm. Men helt vanligt hederligt vatten duger utmärkt för att jag ska bli ren.

Fridaaaa
4/7/15, 7:55 PM
#32

#29 Finns parfymfritt :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Grace2009
4/7/15, 7:56 PM
#33

#32 De flesta parfymfria produkterna upplever jag har en alldeles säregen doft som jag tyvärr inte gillar ett dugg.

[peter54]
4/7/15, 8:00 PM
#34

#32 Det vet jag, men då är det fortfarande fråga om deo och #29 skriver att hon inte använder deo.

Själva svetten är egentligen mer eller mindre luktfri, det som luktar så starkt om exempelvis mig själv om jag jobbat mig svettig under en dag, är bakteriernas avföring. Jag måste tvätta mig noga under armarna och använda deo varje dag, annars luktar jag skunk.

#31 Men om du svettas då? Jag menar någon gång måste du bli svettig du också, använder du bara tvål och vatten då? Om jag gjorde så skulle jag lukta illa redan efter en timme.

Annons:
Fridaaaa
4/7/15, 8:04 PM
#35

#34 Är riktat till #29 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Grace2009
4/7/15, 8:13 PM
#36

#34 Ja, svettig blir jag såklart ibland, senast idag då jag mer eller mindre sprang för att hinna till biblioteket innan det stänger 😂 Men det duger fint att jag tvättar mig med endast vatten sedan, det är tillräckligt för att få bort mina bakterier. Själva tvålen gör ju inte så mycket mer än löser fett, de flesta bakterierna får man av sig när man torkar sig med handduken efteråt.

Fridaaaa
4/7/15, 8:20 PM
#37

#36 Enbart vatten tar dock inte bort bakterier som man ska vara noga 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Grace2009
4/7/15, 8:25 PM
#38

#37 Det jag säger är att torka med handduken huvudsakligen tar bort bakterierna. Vi har ju alltid bakterier på huden ändå.

[peter54]
4/7/15, 9:29 PM
#39

Bakterierna vill man inte ha bort, de ska vara där för att ta hand om våra utsöndringar. Det är som jag sa tidigare, bakteriernas avföring man vill ha bort.

Grace2009
4/7/15, 9:34 PM
#40

#39 Jag tror inte att detta med bara vatten är något för alla dock. Som min bror som jobbar som svetsare blir riktigt skitig på arbetet, så han måste skrubba med tvål. Men jag är som mest ute på promenader, så för mig fungerar det utmärkt med bara vatten. Och handduken byter jag när det börjar lukta, så jag använder lite sunt förnuft ändå.

Jag tror att folk generellt är lite överdrivet rädda för smuts och bakterier, våra kroppar är faktiskt otroligt motståndskraftiga! Jag försöker bara leva lite enklare.

[peter54]
4/8/15, 5:17 PM
#41

#40 Jag kan hålla med, men jag svettas lätt och mycket och eftersom jag själv avskyr när folk stinker av svett, vill jag inte utsätta någon annan för det.

Annons:
Maria
4/8/15, 5:25 PM
#42

Det där med att svettas verkar vara väldigt individuellt. Min man fullkomligt dryper av svett när han gör något kroppsarbete medan min bror t.ex aldrig svettas på det sättet.

De har jobbat mycket ihop genom åren och gafflat på varandra på skoj vem som jobbar mest och hur det syns mest😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[peter54]
4/8/15, 6:40 PM
#43

#42 När jag var ung jobbade jag inom kommunen under ett par år och då sa alla till mig; -"har du blivit kommunalare? Då har du ingen svettrem i mössan" 😃

Maria
4/8/15, 7:10 PM
#44

#43 Haha, den var bra😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: