Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 411 ggr
Cristine
4/1/15, 2:40 AM

Godmorgon den 1 April

Ja nu är vi i en ny vårmånad och snön har nästan smält bort, enklare för bilister och cyklister att ta sig fram. På tal om cyklister så läste jag att det är så många cyklister som kör på gångtrafikanter att nu införs Körkort för cyklister.

Stackars  Agge och Tina som cyklar till jobben.

https://korkortonline.se/fakta/7xr/cy

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Maria
4/1/15, 6:19 AM
#1

Godmorgon på er.

Sista dagen på jobbet innan påskledigheten. Hoppas på fint väder så att vi kan greja i vår lilla trädgård.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[peter54]
4/1/15, 6:38 AM
#2

God morgon 🙂

Här är klart och kallt, minus 4 grader och frostvitt. Jag ska åka till dialysen nu. Ha en bra dag alla.

aggeelin
4/1/15, 7:35 AM
#3

Här är soligt och kallt.

Gångare kliver helt plötsligt ut i gatan, var som helst och hur som helst. För några veckor sen  var jag mycket nära att köra på en kvinna som klev rätt ut. Hur ska en cyklist kunna veta att någon bara ska kliva rätt ut? Det är lika svårt som att vara bilist när gångare och cyklister kliver/kör rätt ut i gatan. Alla måste se sig för!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Afturelding
4/1/15, 8:23 AM
#4

Godmorgon!

Idag tänker jag vara ledig. Har egentligen saker att läsa, men jag har inte haft en ledig dag på två veckor. 

Den nya kursen är fantastisk. De två senaste dagarna har vi suttit på golvet och diskuterat filosofi, högläst Mumin och sjungit barnsånger 😉

Ha en bra dag allihop!

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[VSK]
4/1/15, 1:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

God dagens på er.

Hoppas ni får en fin dag. Wilma hälsar.

Carrosh
4/1/15, 2:32 PM
#6

God eftermiddag!

Har äntligen börjat bli bättre i huvudet nu! 8 dagar med spänningshuvudvärk pga muskelspänningar.

Blir nog en tur ut i skogen senare i eftermiddag, i det fina vädret, och resten av tiden tänkte jag passa på att läsa, nu när jag inte orkat senaste dagarna. 🙂

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
[peter54]
4/1/15, 4:45 PM
#7

Många cyklister är rena trafikmarodörerna som struntar i varenda trafikregel som finns. I Uppsala är det hopplöst. Studenterna cyklar som riktiga laglösa och det verkar som om många äldre tar efter huliganfasonerna i trafiken.

De cyklar mot trafikriktningen, de cyklar rakt över gatan utan att ens vrida på huvudet, de cyklar på övergångsställen på samma sätt, de cyklar i körbanan fast det finns en cykelbana en halvmeter till höger. De cyklar i mörka kläder, utan lyse eller ens reflexer så att de inte syns alls förrän man ser bilens ljus reflekteras i ekrarna på cykelhjulen.

stina63
4/1/15, 5:19 PM
#8

God eftermiddag

Haha cristine de går jag inte på alls… Körkort för cyklister
Nog är de dom som kanske cyklar på gångbanan. Men vi i Malmö har många cykelbanor, Cyklarnas stad kallas vi för,
Men de finns dom som slarvar Just med ljuset slarvar många med

Något som jag tänker köpa spara mig till är en el cykel.. Då behöver man inte kämpa så mycket när man cyklar mot vind.

Upp till toppen
Annons: