Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 658 ggr
aggeelin
3/3/15, 7:26 PM

Och hur är det med ... ?

Klär du dig efter modet eller vad du själv vill? Hur väljer du det du vill ha?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Farwuq
3/3/15, 7:28 PM
#1

Mode? Vid min ålder?
Jag drar på mig det jag har och hoppas att jag inte väcker förargelse och anstöt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

VildaVittra
3/3/15, 7:29 PM
#2

Mode? Vad är det nu för tiden?😎

Jag klär mig numera praktiskt, bekvämt och slitstarkt i miljövänliga material. Det är inte nödvändigtvis fult, jag tycker det är vackert med miljövett.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Stallmima
3/3/15, 7:38 PM
#3

Jag följer inget mode utan använder de kläder jag trivs i, om de saker jag trivs i skulle vara moderna är det plus

Tarotstollan
3/3/15, 7:45 PM
#4

Mode, vad är det för något? Har aldrig varit intresserad av kläder mer än att det skall dölja kroppen och värma mig när jag fryser. Det är värre när det är varmt, för jag vet aldrig vad jag skall ta på mig då jag avskyr att vara "sommarklädd"!
#1. Håller med Farwuq!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

jossan...
3/3/15, 7:47 PM
#5

jag klär mig som jag själv vill, försöker väl så gott det går, men det får inte bli för obekvämt. Nja mode tycker jag att kan vara lite tråkigt då man lätt ser ut som alla andra, men det beror väl på vad man ser som mode;)

Gud vad bra jag stavar…

Em_
3/3/15, 7:52 PM
#6

Jag följer väl modet på så sätt att jag inte letar upp alternativa butiker om jag behöver något. När jag var yngre köpte jag mycket häftiga/moderna kläder som jag tröttnade snabbt på. Nu försöker jag hitta kläder jag kommer trivas i i flera år. Ska jag ha kläderna i skolan är det viktigaste att de sitter snyggt och är bekväma. Ska jag ha de ute måste de vara praktiska och bekväma. Hemma nöter jag ut sådant som inte duger att visa upp bland folk :P


Annons:
[peter54]
3/3/15, 8:05 PM
#7

Jag vet inget om mode, jag klär mig likadant år ut och år in.

Maria
3/3/15, 8:33 PM
#8

Kläder är det minsta jag är intresserad av men skärper väl till mig lite när jag jobbar😉 Har ju inte arbetskläder längre.

För ett antal år sedan en vår så skulle jag till Florens  med jobbet och behövde köpa något att ha på mig och hittade en fin jumper med bra pris så jag köpte tre stycken som jag packade ner (samma färg) När jag var där i Italien så kom jag på att de andra måste ju tro att jag gick i samma tröja varje dag så jag var tvungen att gå ut och handla igen😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cireea
3/3/15, 8:35 PM
#9

Jag klär mig som jag vill. Hemma i mer avslappnade kläder som en stor mysig t-shirt och ett par sköna byxor och när jag ska iväg tar jag på mig något som i mina ögon anses vara snyggt, oftast i skrikiga färger som inte passar ihop 😃Det har blivit lite så när man är ett Kpop fan.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

aggeelin
3/3/15, 10:57 PM
#10

Jag är nyfiken på nytt och köper nytt om det passar in med det jag redan har. Det jag har ska gå att kombinera på många sätt. Det finns mycket av det som är modernt som jag väljer bort. Vad jag förstått så är det nu dags för utsvängda jeans igen. Det har jag varit med om ordentligt på 70-talet så där passar jag 🤐

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Mirinda
3/3/15, 11:10 PM
#11

Jag var omodern redan som tonåring. Har aldrig tyckt att det är värt att lägga mer pengar än absolut nödvändigt på kläder. När jag var riktigt ung var det både dyrt och rejält obekvämt att följa modet. Hade varken budget eller tillräckligt masochistisk läggning för det.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

[GunillaF]
3/4/15, 12:39 AM
#12

Är och har alltid varit intresserad av mode och design. Har haft klädbutik, sykurser och sytt mycket kläder själv efter egna mönster. Köper både modekläder och de som inte är tidsbundna.

Jag blandar egna modeller med både mode och retro. Klär mig efter humör kan man säga.

Tycker att det är trevligt när folk klär sig som de känner för och inte bryr sig om att de är i en viss ålder och därför inte kan ha vissa saker på sig. Men jag tycker inte att det är snyggt då halva eller hela stjärtskåran syns för att brallorna hänger under stussen. Kläder får gärna sitta passande efter den storlek man egentligen har och inte tre nummer för små - det tycker jag är väldigt oklädsamt.

flisan708
3/4/15, 5:02 AM
#13

Både och. Lite medveten är jag. Under en period så har jag dock gillat mer sportmodet med roliga jumpaskor och sportiga jackor /kappor. De har ofta lite roliga färger som kan matchas med neutrala färger. Bekvämt mode kan man väl kalla det.

Annons:
Intehärutandär
3/4/15, 10:12 AM
#14

Följer modet med ögat och inte plånboken. Finns det plagg i mitt snitt o färgskala, så köper jag det.

Fridaaaa
3/4/15, 10:19 AM
#15

Aldrig följt mode och kommer aldrig att göra heller. Tycker mode är löjligt och många som blir mobbade osv pga att de inte följer modet och/eller inte har dyra märkeskläder (samma med annat)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

citytjejen
3/4/15, 11:59 AM
#16

Jag följer modet om det något som jag tycker är snyggt och som jag passar i. Skulle aldrig följa modet "bara för att". Jag älskar att välja kläder på morgonen, arbetar på kontor så kan ha på mig i stort sett vad jag vill. För mig är det jätteviktigt att trivas i det jag har på mig, då känner jag mig både snygg och komplett under dagen!

/Christina

[TanatosNyx]
3/4/15, 2:55 PM
#17

Jag har aldrig varit modeintresserad. Jag köper det som känns bra, och som jag själv tycker är snyggt.

fotokrafs
3/4/15, 4:24 PM
#18

Hmm.. vet inte om jag har något direkt klädintresse. Jag behöber inte visa mig bland folk så ofta så jag kan gå runt i mina gamla trasor. Jag gillar den slitna och urtvättade looken… :P Måste jag ha något plagg så kan säkert modet påverka indirekt, men jag går efter det som jag tycker är snyggast skönast av vad sortimentet har att erbjuda. Önskar jag hade en personlig shoppare som kunde hitta plagg åt mig.. för att hitta något i butik tar ju evigheter tycker jag.

Afturelding
3/4/15, 10:39 PM
#19

Jag klär mig tokigt oavsett vad modet säger 😉 Idag tycker jag att svarta strumpor, rödrutig kjol med röda hängslen, mönstrat linne och en himmelsblå herrskjorta är en helt acceptabel utstyrsel.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Surpan
3/5/15, 1:36 PM
#20

Jag tror att alla följer modet lite grann, i alla fall om de köper nya kläder i butik. Helt enkelt för att de flesta butiker endast säljer det som finns på modet just nu. Men sen är det såklart en annan sak att ha på sig någonting "bara för att" det är mode.

/Surpan

Annons:
[peter54]
3/5/15, 3:25 PM
#21

#20 Ja snittet som gäller kommer man ju inte undan vilken klädstil man än har. Jag har kört med cargobyxor sedan jag började gå på proteser för 18 år sedan. Byxorna ser annorlunda ut nu än vad de gjorde då.

Surpan
3/5/15, 3:31 PM
#22

#21 Ja jag menar det. Just på byxor är det väldigt tydligt, då det är ett mode som ändras långsamt och håller i sig länge.

/Surpan

[peter54]
3/5/15, 3:36 PM
#23

#22 Javisst är det så. Innan amputationerna hade jag alltid jeans och de ändrades ju hela tiden, men nu går inte ens bootcut säkert över protesernas övre ändar. 

Tänk bara de gamla utsvängda  V-jeansen. Tänk om någon skulle dra på sig sådana idag 😉

Surpan
3/5/15, 3:38 PM
#24

#23 Haha, ja och V-jeans går nog inte alls att få tag på nu för tiden.

/Surpan

stina63
3/5/15, 6:52 PM
#25

Haha V jeans kommer jag ihåg.

Cristine
3/5/15, 9:21 PM
#26

Har aldrig haft intresse för kläder men eftersom jag jobbade då och då som fotomodell så fick jag kläderna och använde dem. 

På ett jobb jag hade där jag chefade på en pub var jag tvungen att kläda aftonklänninga,r men de valde mina chefer ut som hade väldigt bra smak ( bögar) och sedan var det min sambo som valde och köpte kläderna. Nu när jag måste välja själv ser jag ut hur som helst.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
3/5/15, 10:37 PM
#27

V-jeans - det vill jag inte ha igen!

Jag tycker att det finns en hel del roligt i modet men det jag inte gillar köper jag inte. Skulle aldrig köpa något bara för att.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Upp till toppen
Annons: