Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 644 ggr
aggeelin
1/27/15, 3:44 PM

Mitt fönster - ditt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Å så det bommar!! I mitt fönster på jobbet.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
aggeelin
1/27/15, 3:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

De hänger dessutom upp-och-ner!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
1/27/15, 3:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2
aggeelin
1/27/15, 3:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Suck.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Leon1973
1/27/15, 3:51 PM
#4

Det går bra nu?

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Maria
1/27/15, 4:20 PM
#5

Åh vilka vackra orkideér. Den sista bilden hade läckra färger.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[TanatosNyx]
1/27/15, 5:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag har precis lyckats få min första orkidé att blomma om 🙂

Annons:
stina63
1/27/15, 8:24 PM
#7

Älskar orkidéer..

stina63
1/27/15, 8:25 PM
#8

Agge jag fick reda på att jag vänder min mobilkamera åt fel hål. Prova fota och vänd kameran åt andra hållet istället. Lägg in här

aggeelin
1/27/15, 8:37 PM
#9

Hur då fel?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
1/27/15, 8:38 PM
#10

Nu vill det inte alls

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
1/27/15, 8:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Prov

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

stina63
1/27/15, 10:33 PM
#12

Jag använder den högra sidan av mobilen när jag fotar, Men fick reda på att man ska ha den andra sidan i stället. Något konstigt vis så ska de vara så hehe.
Nu blev de rätt Agge

annia1
1/28/15, 1:03 AM
#13

Aggelin i gårdagens (26 jan) god morgon tråd finns det om foton från mobilen. 

Jag har aldrig haft orkideer, men det är fina blommor.

.

Annons:
Cristine
1/28/15, 1:03 AM
#14

Tipps till er som har foton sparade  från mobilen, lägg ut dem i Paint, Picassa eller  annat program och beskär dem några millimeter samt döp om dem.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

annia1
1/28/15, 1:06 AM
#15

Cristine man behöver inte lägga dom nånstans. Utan som du skriver att man beskär dom nån millimeter när de är tagna på högkant och det kan man göra direkt i mobilen. Om man vänder mobilen åt rätt håll (liggande) så behöver man inte ens det.
Och finns ingen anledning att döpa om dom.

.

Cristine
1/28/15, 2:42 AM
#16

Det är så jag gjort med alla bilder som har legat upp och ner men idag strular det så jag ber alla ignorera tipset i 14

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

annia1
1/28/15, 3:16 AM
#17

När bilden är helt upp och ner när bilden är inlagd här på iFokus så har mobilen varit vänd åt fel håll när man tagit kortet. Har jag mobilen liggande och kameran är på vänstra sidan så blir bilderna rätt utan att jag gör nåt. Nu vet jag inte om kameran ska vara åt vänster på alla mobiler, så man får prova om den ska vara åt vänster eller höger.

Det är när bilden blir liggande när man lagt in den på iFokus. Då är bilden tagen med mobilen på högkant/stående och då får man beskära den lite gran. Och de flesta mobiler åtminstone nyare har enklare redigeringsfunktioner i mobilen. Så se till att man lär sig hur man får fram dom. 
På min mobil har jag en "knapp" på själva mobilen som ser ut som tre streck. Klickar jag på den när jag har ett foto framme så får jag fram tex beskära. Och bara beskära lite lite grand så blir bilden rätt när den läggs in.

Om det inte finns nån "knapp" på mobilen så klicka på själva fotot och se om det dyker upp nån rad/meny med olika symboler och prova dom och se vad som dyker upp.

.

aggeelin
1/28/15, 11:11 AM
#18

Försök

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
1/28/15, 11:11 AM
#19

Suck

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
1/28/15, 11:11 AM
#20

Bilden kommet inte med

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
aggeelin
1/28/15, 11:11 AM
#21
annia1
1/28/15, 4:06 PM
#22

Aggelin väntar du tills sidan har laddat klart. Om du tittar på inlägg 16 i den här tråden på support. Där har det lagts in ett bildspel som visar. Den blå randen syns väldigt väldigt dåligt då det är blått runt omkring. 

Den blå randen ligger i överkant på det blåa fältet alldeles under det gråa. Och den blåa randen ska ha gått ända till höger kanten och sen försvunnit då kan du klicka på publicera. Kan inte beskriva på annat sätt. Men för mig låter det som det inte laddat färdigt.

Ja alltså beskrivningen ovan gäller om du använder mobilversionen.

.

aggeelin
1/28/15, 8:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Det brukar fungera bäst när jag tar ett foto och använder det på en gång. Dvs inte hämtar det från galleriet.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
1/28/15, 8:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

När jag tagit ett foto står det spara. Jag trycker på spara och sen ligger filen med fotot Där färdigt. Bara att trycka iväg text och bild.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

annia1
1/29/15, 4:37 AM
#25

Man gör det som är enklast. Och när det gäller lägga foton på iFokus så får man lära sig hur man ska ta bilder med mobilen för att slippa krångla.

.

aggeelin
1/29/15, 8:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Jag gör det som kommer upp som alternativ. Något annat val har jag inte. När jag laddar upp från datorn kan jag vänta och se att bilden laddar färdigt. Det valet finns inte i mobilen.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

annia1
1/29/15, 4:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Aggelin jo det alternativet finns även i mobilen. Men du ser inte att själva bilden kommit in utan det är en stapel som går längst upp i det blåa fältet på mobilen som visar när det laddat klart.  Men nyansskillnaden på laddningsstapeln är så liten så den knappt syns.

Jag kan inte rita så bilden är som den är. Men jag har ritat det blåa fält som finns längst upp i mobilversionen. Det svarta strecket jag gjort är i verkligheten blått men det syns knappt. Och det strecket ska ha försvunnit helt då har sidan laddat klart. 

Det vita fältet på min bild behöver du inte bry dig om. I bildspelet i inlägg 16 i tråden  jag länkade till så syns stapeln och där syns det verkligen hur lite nyansskillnaden är.  Om du inte kan klicka på länken så heter tråden inne på support ladda upp bilder på telefon

.

Annons:
aggeelin
1/29/15, 5:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Jag trycker på välj fil. På kameran. Tar ett kort. Då kommer två val upp. Avvisa eller spara. Jag trycker på spara och sen på publicera

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

stina63
1/29/15, 5:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Jag har en Samsung

annia1
1/29/15, 7:42 PM
#30

Vet inte om det blir missförstånd här nu. Jag använder normalt sett inte mobilen, men har setat och provat. Laddningsstapeln går däruppe oavsett om man tar kort direkt eller om man tar det från galleriet. 
Det jag dock märkte att ibland så döljs det blåa fältet, i alla fall tillfälligt, av det vita adressfältet. För mig så kom blåa fältet fram självt ganska snabbt annars räckte det med att jag skrollade lite lite gran. Så då kom blåa fältet fram och jag såg stapeln. 

Däremot om man tar kort direkt så går det inte att göra nåt med fotot som tex beskära, så bilderna blir så som dom är tagna. Vilket gör att bilder som är tagna på högkant/stående blir liggande när dom läggs in.

.

stina63
1/29/15, 7:52 PM
#31

Annia jag har förstått hur jag ska hålla i kameran åt vilket håll när jag ska lägga in den här inne på iFokus. Jag lägger kameran åt andra hållet. Därför som dom har kommet åt fel hål här inne.,

[GunillaF]
1/30/15, 1:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

#0 Jättefina orkideer!

Jag har inget speciellt fint fönster att visa, men ett blomsterarrangemang jag gjorde till en vän igår kan jag bidra med 🙂

Cristine
1/30/15, 4:03 PM
#33

Vilken artist du är!👍

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

stina63
1/30/15, 4:05 PM
#34

Mycket vackert Gunilla,

Annons:
aggeelin
1/30/15, 11:05 PM
#35

Oj, så fint!!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[GunillaF]
1/31/15, 3:46 PM
#36

Taaack sötisar 🙂

Upp till toppen
Annons: