Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 604 ggr
annia1
1/24/15, 4:31 AM

God Morgon 24 Januari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Önskar alla LK:are en god morgon

Här kryper temperaturen sakta uppåt, snart nollan, men i alla fall uppehåll än så länge. 
Inte planerat så mycket för dagen, får se vad det blir när jag kommer upp.

Hoppas ni får en bra dag.

Bild från pixabay.com

.

Annons:
Maria
1/24/15, 8:31 AM
#1

Godmorgon.

Jag tror bestämt att jag är på väg att bli ordentligt förkyld. Det gör ont i halsen och jag känner mig febrig. Det var i alla fall mycket länge sedan sist.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
1/24/15, 9:29 AM
#2

Godmorgon!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[peter54]
1/24/15, 10:45 AM
#3

God förmiddag 🙂

Grått med två minusgrader idag. Fixat lite med Lovisas inredning, sminkspegelsmontage 😉

Snart kommer ett par kompisar med ett lass fullt av målfigurer som är mina egentillverkade. Jag lånade ut dem under några år till en bågjägarklubb några mil bort, men nu har den lagts ner och jag får hem mina figurer. Jag vet inte hur många, men gissar på något dussintal och en del är riktigt stora, bland annat en fullstor wapiti och en fullstor älgtjur.

stina63
1/24/15, 1:09 PM
#4

God middag

Haft en sovmorgon idag., Inte vad jag hade tänkt mig, Men kroppen behövde de. Nu får jag sätta fart. ska ha folk i morgon tänkt baka lite,
Ha en skön lördag

Cristine
1/24/15, 2:20 PM
#5

#3 du kan väl tjäna en extra slant  på att hyra ut dem Peter de är ju så välgorda

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
1/24/15, 2:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Nu har jag fått hem nio stora målfigurer, några av dem är mer än 20 år gamla, men i fint skick ändå. Lite färg och ny yta över träffområdena så är de klara för en ny jaktstig. De största figurerna är en älgtjur med 2,2 meter över manken och en fullstor wapitihjort. 

Jag och pojken min planerar att ordna en jaktstig här hemma i sommar, 15 mål, två varv. Jaktstigen blir öppen enbart för träbågar och med pilar försedda med skärande jaktspetsar. Någon sådan jaktstig finns inte någon annanstans i Sverige. Skakar liv i den gamla tävlingen "Buffelskalletofén" som sist arrangerades av mig och några kompisar i Österfärnebo för 12 år sedan 😃

Annons:
citytjejen
1/24/15, 2:30 PM
#7

God dag! Lite tung i huvudet idag pga den sista gin & tonicen igår kväll 😃Min styvdotter är hos oss i helgen så vi hade en trevlig middag här hemma alla tre igår. Nu är dock ungen ute på egna äventyr, kommer väl hem i natt gissar jag!

Snart ska jag ut på powerwalk i snön.

Ha en bra lördag alla!

/Christina

Maria
1/24/15, 2:32 PM
#8

#6 Det låter riktigt spännande

Det snöar ordentligt här i Göteborg och det var riktigt längesedan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

annia1
1/24/15, 4:19 PM
#9

God eftermiddag.
Här kommer det ner nåt, men tveksam om det är ren snö för det ligger runt nollan. 

Maria du får se till att kurera dig i förväg då.

Peter det var skapliga figurer. Tror nog det kan bli kul med en jaktstig.

Citytjejen Hoppas du hade skön promenad.

.

Carrosh
1/24/15, 11:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#10

God kväll, god kväll!

Har gått och skrattat lite smått för mig själv här hela dagen åt hur ivriga de är på plogningen i den här stan. Första snön som la sig i slutet av december var de och plogade halv nio på lördagsmorgonen. Det var inte mer än 3 cm snö, och de plogade på gångvägarna (med plogbil). Härom morgonen höll de på med snöblås och var väldans noggranna (de körde den även på ställen där folk inte går, t.ex. i hörnorna vid sopstationen), idag flyttade de runt på sophållarna för att köra med snöblåsten. Nu håller de på med plogbil igen, kl 23 på kvällen, där det redan är blåst med snöblås och folk har gått upp gångvägen. ^^ Jag börjar misstänka att de behöver använda upp pengen i kommunen, men det här börjar ju nästan bli löjligt! 😂

Lagade matiga smördegsbullar idag också. Har äntligen fått lite energi tillbaka efter ett par dagar med penicillin och ingen tandvärk idag. Supersmarriga vart de! Ena gjorde jag med bacon och andra med älgkorv.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

annia1
1/25/15, 1:57 AM
#11

Carrosh det där med snöröjare. Det är lite som här nu i år då vi har en ny en. Han var ute tidigt första gången.

Men sen när det gäller snöröjning på gångvägar så såg jag nåt inslag på tror det var på nåt nyhetsprogram att de röjde gångvägar före vanliga vägar för att gående och cyklister och de med barnvagn skulle ha lätt att ta sig fram. Bilar tar sig ju fram ändå om det inte är så mycket snö. Så din kommun kanske verkligen har tagit det till sig. 

Älgkorv kan jag inte påminna mig att jag ätit nån gång. Skönt att du slipper tandvärken nu.

.

Carrosh
1/27/15, 3:55 PM
#12

#11 Mjo, kan ju vara så. Men när det snöröjs i hörnen där inga går, och flyttas på soptunnor efter att de tömts, då är man bra glad i snöröjning tror jag. :) Men det är ju kul att man kan roa sig med att titta på det :) Älgkorv är jättegott, borde du absolut prova i så fall! :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: