Annons:
Läst 1465 ggr
Skorpion76
12/22/14, 8:48 AM

Dagbokstråd

Vad sägs om en personlig dagbokstråd? Varje medlem får förstås starta sina egna trådar!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Aleya
12/22/14, 9:04 AM
#1

Skulle inte det ge en massa onödiga trådar som inte tillhör något ämne?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maria
12/22/14, 9:22 AM
#2

Meningen är väl att vi ska prata med varandra härinne och inte med oss själva😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
12/22/14, 10:13 AM
#3

Trevligt att prata med varandra ;)   här

Men förstår att tanken är god

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Skorpion76
12/22/14, 11:37 AM
#4

Om man skriver ett intressant inlägg i sin dagbok kan det ju hända att någon kommenterar det.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Aleya
12/22/14, 11:42 AM
#5

#4 jag vet hur gärna du vill ha dagbok. Men det finns annars andra ställen där du kan skriva i dagbok och lägga upp bilder och vara i forum. Jag föreslår en sådan sida. Då får du allt du önskar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Skorpion76
12/22/14, 11:55 AM
#6

Har du någon länk?


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Maria
12/22/14, 12:35 PM
#7

#4 Jag såg att du har en egen skrivtråd inne på Skrivlust och där passar det ju alldeles utmärkt.🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Skorpion76
12/22/14, 12:40 PM
#8

Ja, det går där, så varför skulle det inte fungera här också? Det finns j faktiskt en kategori för egna förslag.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Maria
12/22/14, 12:43 PM
#9

Menar du att var och en skulle ha en egen tråd där man skriver dagbok?

 I mina öron låter det väldigt märkligt när man är inne på ett diskussionsforum och på en sida som heter livskvalitet.

Det är ju kommunikationen med andra som är en del av livskvalitet bland annat.

Tycker jag, får jag väl tillägga🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[peter54]
12/22/14, 1:09 PM
#10

Jag tycker att det är en rolig idé, i alla fall för såna som gillar att skriva och att läsa bloggar och sånt. Jag har själv aldrig vare sig skrivit eller läst en blogg, känner föga intresse och ingen tid till sånt. Det jag skulle kunna bidra med i en sån här tråd hamnar nog i "God Morgontråden".

Skorpion76
12/22/14, 1:40 PM
#11

Ja, just precis! Det är riktigt att kommunikationen ska vara i fokus, men ibland kan det hända  att man skriver inlägg som gott och väl skulle kunna intressera andra.
#10 Ja precis och eftersom jag inte har någon egen blogg kan jag inte bidra med så särskilt mycket i det forumet. Vi är trots allt några stycken som heöt enkelt skriver dagbok.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Aleya
12/22/14, 5:19 PM
#12

#6 jag hänger inte på sådana siter. Så googla.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

annia1
12/23/14, 1:32 AM
#13

För min del så ser jag inte nyttan av att medlemmar ska ha egna dagbokstrådar. Först det som andra redan sagt det är diskussionsforum. 

För mig är dagbok nåt som man skriver privat. Sen om alla medlemmar skulle ha en egen tråd då skulle hela första sidan emellanåt bara bestå av dagbokstrådar och det skulle vara väldigt trist för det är ju inte det om den här sajten handlar om.

Om man vill diskutera nåt med andra medlemmar så startar man en tråd.

När det gäller att skriva dagbok här på iFokus, så här på livskvalitet så kan man ju skriva som många gör (emellanåt även jag) skriva i god morgon tråden det blir ju lite av dagbok för just den dagen och man kan om man vill gå tillbaka och titta.  Visst det blir ju en bakvänd dagbok för man skriver ju då oftast vad man ska göra under dagen.  Andra sajter har ju klotterplank och det blir ju även det som en dagbok. 

För min personliga del så jag tror inte jag skulle öppna dagbokstrådar överhuvudtaget för jag är inte intresserad av att följa medlemmar, inte på det sättet. Av samma orsak som jag sällan läser bloggar. Bloggar kan jag läsa ibland om nån skriver att den har skrivit nåt speciellt eller om nån skriver ett vanligt inlägg och sen länkar till en blogg.

Men vill man skriva dagbok så är det väl till att starta en blogg nånstans på nätet. Sen kan man ha länk till den i sin signatur.

Ett alternativ till dagbok är att man skriver i sin egen gästbok då har man ju en sorts dagbok här på iFokus.

.

Annons:
Skorpion76
12/23/14, 2:17 PM
#14

Att hela sidan skulle bli full av dagbokstrådar stämmer inte. Det räcker med att ha en egen kategori för det.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

annia1
12/23/14, 3:16 PM
#15

Nej det räcker inte med en egen kategori. För allt som skrivs läggs på första sidan till vänster. Ta tex god morgon tråden, den läggs i kategorin "dagens hälsning" ändå så kan ibland flera stycken ses till vänster. Och om du tittar på första sidan så finns där för tillfället två advenstskalendrar fast dom ligger i kategorin "tävlingar lek &spel". 

Däremot forum som har den sortens uppbyggnad som ditt eget forum där ligger det i egna kategorier och syns inte med mer än att man går in i den specifika kategorin. Så på ditt forum måste man gå in på en specifik kategori, men här på iFokus ligger allt som skrivs synligt till vänster oavsett vilken kategori det ligger i.

.

Anders 50
12/23/14, 3:35 PM
#16

Tycker det räcker med "Godmorgon-tråden" Den är ju inte bara en hälsningstråd utan även en form av en dagbok.  Där skriver vi ju lite om vad vi ska göra och vad vi gjort under dagen. Och där kommenterar vi ju varann också.

Jag tror att en Godmorgontråd plus en Dagbokstråd  skulle bli tårta på tårta, och att den förra skulle bli lidande, den som jag anser ÄR LK. (liksom vår ordlek)

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

annia1
12/23/14, 4:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Jag har satt ihop en bild. 

Om man tittar på den vänstra så visar den hur det ser ut idag (när jag tog bilden) när man går in här på livskvalitet. Den högra visar hur det skulle se ut för alla om det skulle finnas några med dagbokstrådar. Och då är det ju bara några stycken.

.

Maria
12/23/14, 4:48 PM
#18

Ett annat förslag är att du kanske kan höra med de andra på sajterna som du faktiskt är Medarbetare på?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Skorpion76
12/23/14, 5:35 PM
#19

Det skulle jag kunna, men jag tänkte att det passade bra här eftersom det finns möjlighet att ge egna förslag.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

annia1
12/23/14, 6:26 PM
#20

Skorpion man kan alltid ge förslag på vad man vill se på en sajt och det gäller alla sajter. Sen beror det helt på sajten om det passar in eller inte. 

Men jag undrar lite om det med egna förslag för det finns ingen kategori för det. Däremot så finns kategorin egna önskningar och kategorin egna upplevelser.  

Vad som ska finnas i de kategorierna är jag nog inte rätt person att svara på utan du får kika i dom och titta vad andra har startat trådar om och lagt där.

.

Annons:
Upp till toppen
Annons: