Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 449 ggr
aggeelin
2014-12-20 08:51

Godmorgon lördag 20 dec

Godmorgon på er! Snart dags att gå upp!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
flisan708
2014-12-20 09:08
#1

Hej och god morgon! -2 grader, vet inte vilket väder det blir idag. Inlett dagen med tvättstuga, sedan blir det bryn och fransfärgning efter lunch. Ledig helg som kommer gå i städningens tecken. Önskar er alla en trevlig helg!

Maria
2014-12-20 10:04
#2

God morgon.

Vi har inte särskilt mycket vi ska göra inför jul men för mig blir allting så stort numera.

Jag skriver i almanackan och bockar av allt efter som. Jag blir jättestressad ändå😡

Förr hade vi tusen gånger mer att göra och var massor med folk på jul så jag borde ju vara väldigt lugn.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cristine
2014-12-20 11:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

God morgon! Jag håller på att baka pepparkakor..stackars dom som ska äta dem!'Törs inte pröva dem själv he he, men de ser bra ut, kanske jag ska hänga dem  i granen istället. Härligt väder idag. Önskar att ni får detsamma!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
2014-12-20 11:15
#4

God förmiddag 🙂

Full rulle här, snart drullar det in gäster i parti och minut 🙂

Jag var ute och testade min kastkubbe, men den är stenfrusen och ingenting fastnar, det gick inte ens att få fast en dartpil. Jag ska testa om det går att mjuka upp ytan med gasolbrännaren.

stina63
2014-12-20 13:14
#5

God middag. Jobbar delad tur i dag. Och har rast nu.

aggeelin
2014-12-20 13:16
#6

När ska dessa delade turer försvinna? Jag som började jobba inom detta på slutet av 70-talet blev av med de delade turerna kring -  85 och så kom de tillbaka i slutet av 90-talet. Riktigt dåligt.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Maria
2014-12-20 13:27
#7

Jag håller med. Har också jobbat delade turen för längesedan och det känns verkligen förlegat.

För mig gick det ganska bra som bodde 5 min från jobbet men det var värre för de som pendlade långt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

stina63
2014-12-20 14:17
#8

Ja det är inte roligt. Men vi har vara två delade turer på sju veckor. Blir svårt att ta bort dom är ett huvud förlita. Måste vara då fyra på helgen. Alltså 8 personalen på två helger. Vi är bara sju. Så ska dom ta bort de måste dom ändra på tjänsterna eller sätta in fler.

citytjejen
2014-12-20 15:15
#9

God dag! Sitter och tar det lugnt i kökssoffan, amaryllisen har slagit ut och vi skriver på inköpslista för all julmat som vi ska åka och handla idag. Tycker det är mysigt att strosa runt och handla mat! Har första dagen  på julledigheten idag och börjar jobba den 7:e igen. Känns lagom🙂

/Christina

fotokrafs
2014-12-20 16:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

God eftermiddag! Sov ingenting i natt, vet inte varför.. för nervös eller uppspelt att sova. Vi var till mamma idag och överraskade med en liten konstgran. Hittade den på IKEA igår, vi lyckades missa julavdelningen men dessa små fanns utspridda lite här där så det fick bli en sån… och en röd 5-kronorsljusslinga. Var på Plantagen först och kollade men de granarna såg skumma ut. Mamma blev glad och överraskad. Puh… det är huvudsaken! Nu är jag på väg hem. Skönt med långledigt bara julafton som är bokad.. resten fritt!

Anders 50
2014-12-20 19:23
#11

Godkväll!

Här är det delade turer jämt! Ut ett tag . . hem och fika . . ut igen…in/hem och vila . . ut igen!  😃

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
2014-12-20 21:32
#12

God kväll 🙂

Nu har de sista gästerna åkt hem, det blev 20 st till slut, inte alla på en gång som tur var. Flera som jag inte hade en aning om att de skulle dyka upp, jättekul. Alla som åkt har ringt tillbaka och varnat för väglaget, många bilar i diket, 10 st på en halvtimme i Södertälje fick jag höra från dem som bor där. En handfull bilar i diket mellan oss och Uppsala. En hade snurrat precis framför de av mina kompisar som kom från Sthlm när de åkte härifrån.

Upp till toppen
Annons: