Annons:
Etiketttävlingar-lek-och-spel
Läst 372 ggr
stina63
12/17/14, 10:22 PM

Vår egen LK advenstkalender 22 december

Ni är väl sugna på våran egen LK adventskalender fortfarande? Då kommer här LK kalendern för i år 2014. Vår egen hemmagjorda kalender. Enbart för er medlemmar KyssJa ja de är ingen riktig kalender där vi öppnar en lucka.Flört

Varje dag från den 1 december till den 24 december kommer vi att ha en kalender.

PS Ju fler inlägg ni skriver, större chans har ni att vinna på ert inlägg (lott)

Klart du ska vara med och kanske vinna också. Kyss

Vill du vara med och vinna ska du trycka på JA knappen och skriva något i tråden. Då är du med och kan vinna om de är vinst den dagen.

För att vara med och vinna vinsten/vinsterna måste du vara aktiv medlem och skriva eller svara på inlägg inne på LK.

Vill du bara läsa men inte vara med och vinna, Då ska du trycka på Nej, Men då ska du INTE skriva i tråden.

Vi kommer ha lite vinster under månaden. Vinsterna är trisslotter och kanske lite andra små vinster. Men hur många de berättar vi inte. Vi får se vad tomten kommer medPresent

Vi har vinstplanen på vilka dagar och vilka inlägg som de är vinst under december månad.

OBS

Inlägg som skrivs in efter klockan 22 är inte med vid vinstdragningen

Lycka till vänner

Annons:
stina63
12/22/14, 12:38 AM
#1

Varsågod. Måndag och det är snart dopar dagen.

Mirinda
12/22/14, 1:53 AM
#2

Godnatt till er som fortfarande är uppe i natt och godmorgon till er som sover nu men säkerligen kliver upp tidigare än jag när det blir morgon.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

fotokrafs
12/22/14, 6:23 AM
#3

God morgon! Maken har precis åkt till jobbet och nu ska jag börja fixa här hemma med flyttkartonger. Annat jag ska göra idag är penningtvätt (dvs vanliga enkronor som ska putsas lite), sortera i klädkammaren (just nu är det typ en hög med ren tvätt bara… så man får gräva lite om man ska hitta det man vill ha). Genom att skriva här vad jag ska göra så hoppas jag att jag också GÖR det! Hoppas alla får en bra dag!

fotokrafs
12/22/14, 6:25 AM
#4

Oj, skrev i fel tråd…. aja.. kanske vinner trisslott! :)

Cristine
12/22/14, 6:27 AM
#5

Jag kommer för att ge er  en lyckospark!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
12/22/14, 8:25 AM
#6

Oj vad tiden går. Idag är det redan dan före dan före dopparedagen😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Anders 50
12/22/14, 8:38 AM
#7

Godmorgon.

Lika bra att anmäla sig så jag inte glömmer som igår.   Har mycket att göra idag.

#3 Får man undra varför du putsar enkronor? Är det gamla sådana?

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

fotokrafs
12/22/14, 9:08 AM
#8

#7 Nej, inget värt mer än sin krona. Jag ska ge dem till mitt gudbarn. Får se om hon matar spargrisen eller spelar upp dem på lyckohjul. Här samlar de bara damm… vi handlar så gott som alltid med kort. Tips på hur man gör rent mynt effektivt? Har tio stycken som ser ut att ha beläggning på sig… Som sagt inga samlarmynt så behöver inte vara försiktig..

Intehärutandär
12/22/14, 11:07 AM
#9

Vim på mynten. Endera dränk dem, eller ta på svamp. Lätt som en plätt.

fruktgumman
12/22/14, 12:51 PM
#10

Det har snöat i natt och det snöar fartfarande. Nyss körde plogbilen förbi. Det är vinter! 😃

fotokrafs
12/22/14, 1:57 PM
#11

#9 Tack gör tipset. Jag hade inget vim, men tog glashällsrengöring.. trasan jag gnuggade med blev svart.. och mynten fina!

Mirinda
12/22/14, 4:06 PM
#12

Tittar in en liten stund mellan bestyren. Vi har varit ute och handlat julmat och några julöl. Vi hade riktigt bra flyt. Nästan ingen kö nånstans, inte ens på systemet.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Mirinda
12/22/14, 7:25 PM
#13

Hallå! Var är ni? Det har varit tomt här i flera timmar nu.

Vi har julfejat hos marsvinen och gubben fick ett ryck och bakade kanelbullar - för första gången i livet. Riktigt lyckade blev de med fyllning av mandelmassa. Vi lyckades förstöra aptiten så pass med bullar att vi fick låta middagen bli nån sorts supé istället.😃

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Annons:
Intehärutandär
12/22/14, 7:29 PM
#14

Jag har varit hos Barnmorskan och lyssnat på en busig bäbis, som inte ville. Bara slå kullerbyttor. Sedan har jag satt ihop styvbarnen och vårt pepparkakshus. Och slängt ihop en mjuk pepparkaka. Fullt upp.

Tarotstollan
12/22/14, 7:52 PM
#15

Här har burits papper, tidningar och kartonger i omgångar till återvinningsstationen. De kom redan vi 6 tiden i morse och började slamra med kärlen. Så skönt att blivit av med det skräpet!

Har också varit nere i affären, bl.a. köpte jag 4 stycken hyacinter som jag skall plantera om i jul röda krukor.
PÅ hemvägen gick jag förbi jul bodarna och där sålde de färska dekorerade munkar🤤, jag köpte några….
Tror inte de överlever kvällen!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

stina63
12/22/14, 10:14 PM
#16

Ja Då var kalendern stängd för idag.
Ni har tur idag för att de är vinstlott.
Inlägg nummer 11 är vinst idag
Stort grattis fotokrafs  🎁

Skicka din adress till mej Så skickar jag lotten i morgon

fotokrafs
12/22/14, 10:16 PM
#17

Till sist fick jag bort flyttkartongerna, dammsugit, plockat undan på byrå och bord (nu ligger stöket i byrålådorna istället). Klädkammaren struntade jag i idag… kanske imorgon. Nöjd ändå :)

fotokrafs
12/22/14, 10:20 PM
#18

Åh… jag vann.,.

Tarotstollan
12/22/14, 10:22 PM
#19

Grattis fotokrafs och lycka till!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anders 50
12/22/14, 10:33 PM
#20

Grattis! 🙂

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Annons:
fotokrafs
12/22/14, 10:36 PM
#21

Stina jag råkade skicka min adress 3 gånger Men du behöver inte skicka tre lotter :)

Intehärutandär
12/22/14, 10:36 PM
#22

Grattis Fotokrafs! 😃

fotokrafs
12/22/14, 10:36 PM
#23

Tack allihopa! :)

Tarotstollan
12/22/14, 10:43 PM
#24

#21. 😂Den var bra!👍 😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

stina63
12/22/14, 10:43 PM
#25

Hehe jag såg de,, 😃

Mirinda
12/22/14, 11:04 PM
#26

Grattis Fotokrafs!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Cristine
12/22/14, 11:14 PM
#27

>Grattis 🙂fotokrafs

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
fotokrafs
12/22/14, 11:30 PM
#28

Tackar Kanske var din lyckospark som gjorde det Cristine! Funderar på att ge min adress till Mirinda också… och be henne skicka lite bullar. :)

fruktgumman
12/22/14, 11:52 PM
#29

Grattis! :)

aggeelin
12/22/14, 11:56 PM
#30

Grattis till vinst! !!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Upp till toppen
Annons: