Annons:
Etiketttävlingar-lek-och-spel
Läst 321 ggr
stina63
12/14/14, 7:58 PM

Vår egen LK advenstkalender 16 december

Ni är väl sugna på våran egen LK adventskalender fortfarande? Då kommer här LK kalendern för i år 2014. Vår egen hemmagjorda kalender. Enbart för er medlemmar KyssJa ja de är ingen riktig kalender där vi öppnar en lucka.Flört

Varje dag från den 1 december till den 24 december kommer vi att ha en kalender.

PS Ju fler inlägg ni skriver, större chans har ni att vinna på ert inlägg (lott)

Klart du ska vara med och kanske vinna också. Kyss

Vill du vara med och vinna ska du trycka på JA knappen och skriva något i tråden. Då är du med och kan vinna om de är vinst den dagen.

För att vara med och vinna vinsten/vinsterna måste du vara aktiv medlem och skriva eller svara på inlägg inne på LK.

Vill du bara läsa men inte vara med och vinna, Då ska du trycka på Nej, Men då ska du INTE skriva i tråden.

Vi kommer ha lite vinster under månaden. Vinsterna är trisslotter och kanske lite andra små vinster. Men hur många de berättar vi inte. Vi får se vad tomten kommer medPresent

Vi har vinstplanen på vilka dagar och vilka inlägg som de är vinst under december månad.

OBS

Inlägg som skrivs in efter klockan 22 är inte med vid vinstdragningen

Lycka till vänner

Annons:
stina63
12/16/14, 9:41 AM
#1

Då så nu är dagens kalender uppe.

Intehärutandär
12/16/14, 3:00 PM
#2

Jag mår fruktansvärt illa idag, så vi (jag, sonen och hund) ser på tv-serie på datorn. Maraton.

Maria
12/16/14, 3:56 PM
#3

#2 Hoppas du kryar på dig.

Jag har inte gjort ett handtag idag😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Intehärutandär
12/16/14, 4:32 PM
#4

#3 Tack, det går över om två månader. :)

Maria
12/16/14, 4:32 PM
#5

Hoppas i alla fall att du få bra dagar innan dess😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mirinda
12/16/14, 6:14 PM
#6

Idag har jag varit ute i julhandeln och svettats. Huga så mycket folk det är som trängs i butikerna! Ibland får jag snudd på panik och vill bara rusa ut. Vore man smart så skulle man julhandla i september-oktober.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Annons:
Tarotstollan
12/16/14, 6:39 PM
#7

Själv har jag sovit 12 timmar i sträck men är fortfarande trött!😴
Nu skall jag äta lite och sen skall jag fortsätta städa.
För er som gillar att titta på julpynt, sänder Kanal 5 nu klockan 19 ett program om storpyntarna i USA. Jag skall titta på det medan jag plockar i mitt!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Mirinda
12/16/14, 6:57 PM
#8

Vi har inte så mycket pynt innan jul - en adventsstjärna i fönstret och en adventsljusstake där vi tänder ett ljus för varje advent. Sen när julen kommer blir det mera - en gardin med tomtar min sambo köpte och så klart en klädd gran. En och annan tomte ställer vi fram då också och en halmbock framför granen.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Anders 50
12/16/14, 7:05 PM
#9

#7 Knappade över till femman nu. Inte mycket snö där inte , men många höns.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Tarotstollan
12/16/14, 7:11 PM
#10

#9. Ja, det är väl det som är det tråkiga med allt deras julpynt att de inte har någon snö runtomkring. Det hade nog varit finare om det funnits snö.
Fast det ser ut som om vi också får en snöfri jul här!😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anders 50
12/16/14, 7:19 PM
#11

Och om jag får säga det så ogillar jag allt julpynt som har blinkande olikfärgade lampor.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Tarotstollan
12/16/14, 7:24 PM
#12

#11. Ja, det kan bli lite väl mycket ibland men de här är väl i den kategorin att de räknas till de mest extrema. Det är väl därför de tävlar i det?!
Fast det finns några av dessa "julentusiaster" i Sverige också!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Mirinda
12/16/14, 9:07 PM
#13

#11 Jag håller med. De där grälla blinkande ljusen är så fula. Tack och lov att jag inte har någon granne som har eländet. Det räcker med det jag ser en bit härifrån när jag är på väg hem.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Annons:
[TanatosNyx]
12/16/14, 9:11 PM
#14

håller med om att blinkande ljus är ett elände.. för mig är julmys dämpad ljum varm belysning utan blink.

Tarotstollan
12/16/14, 9:22 PM
#15

Jag har utsikt mot ett blinkande vardagsrums fönster med ett jädra blinkande i grönt-blått, gul-orange, vitt, rött och grönt. Alltså detta är 5 olika slingor i samma fönster och inget blinkar i takt med varandra!🤪

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Intehärutandär
12/16/14, 9:25 PM
#16

Haha, och jag har en granne bredvid som mitchmatchar allt från hårfärg, kläder, inredning -och nu julbelysning över varandra i olika sorter o färger, o blink. Det värsta är att hon gillar, på facebook allt möjligt amerikanskt hemskt juligt med blink. Jag o grannen på andra sidan om henne ryser. . .

Mirinda
12/16/14, 9:54 PM
#17

#15#16 Stackars er! Jag säger som #14; dämpade, varma, små lampor som inte blinkar tycker jag om. Det lyser upp och skapar en fin julstämning.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

stina63
12/16/14, 10:11 PM
#18

Så var dagens kalender slut. Idag var det vinst igen. Många vinster vi har haft.
Inlägg 4 är vinst idag. Stort grattis  Snovit 79 🎁

Kontakta Agge så fixar hon de.

Tarotstollan
12/16/14, 10:14 PM
#19

Grattis Snovit och lycka till!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Intehärutandär
12/16/14, 10:17 PM
#20

Tack så mycket. Agge har min adress redan (ska jag maila ändå?) Då får jag två lotter samtidigt. :-)

Annons:
Anders 50
12/16/14, 10:18 PM
#21

Grattis Snovit! Har du fått din första lott än?

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
12/16/14, 10:24 PM
#22

Jag har inte fått ivväg mitt ännu för jag kommer inte åt mina" päningar"…medans jag väntar på mitt IDbankkort så får jag gå in på banken med mitt vanliga bankkort, men den nekade mig inträde idag så dottern som stod på ICA kunde inte heller handla😕

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Intehärutandär
12/16/14, 10:26 PM
#23

#21 Tack tack. :-) Nej, inte för 1 dec heller. Men jag väntar på Tomten. ;-)

Intehärutandär
12/16/14, 10:28 PM
#24

#22 Nämen vilket elände. Hoppas det reder sig innan jul.

Mirinda
12/16/14, 10:34 PM
#25

Grattis Snövit!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

stina63
12/16/14, 10:35 PM
#26

*20 Snövit skriv till henne igen. Så hon vet om att  du har vunnet idag med.,.

Intehärutandär
12/16/14, 10:43 PM
#27

Då gör jag det imorgon, då jag sitter vid datan. :-)

Annons:
[TanatosNyx]
12/16/14, 10:53 PM
#28

grattis!

Intehärutandär
12/17/14, 3:46 PM
#29

Tack TanatosNyx & Mirinda. :)

#26 Nu har jag mailat henne igen.

Upp till toppen
Annons: