Annons:
Etikettresor-och-kulturer
Läst 1078 ggr
wingren
2014-12-10 15:33

Hotell tips göteborg ?

Skulle vilja ha tips på mysiga och prisvärda hotell i göteborg :) Hade tänkt mig två dagar men jag är lite osäker. Minns inte att jag bott på hotell någongång så vet inte hur det fungerar och hur mycket tid man "behöver" för att kunna slappna av, utforska staden med mera ^^. Tänkte boka någon gång i januari eller februari då när livet är sådär extra tråkigt.

Hur har du gjort när du sovit på hotell? Har en natt räckt eller det har känts för lite? Vad var bra/dåligt och finns det något du ångrar i samband med bokning och/eller vistelsen? Och om du inte vet något hotell i just Göteborg kanske du vet någon bra sida där man bokar hotell? :)

Annons:
Maria
2014-12-10 15:44
#1

Hotelltips har jag inga i Göteborg då jag bor där och aldrig sovit på hotell i stan.

Däremot kan jag tipsa om en del sevärdheter men ska du vara så kort tid så är det bra att veta vad du har för intressen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Zepp
2014-12-10 15:47
#2

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

wingren
2014-12-11 08:29
#3

#1 Är inte så kräsen :p bara kul att komma ut och göra något nytt så det mesta är av intresse faktiskt :) Du får gärna tipsa om goa matställen med! :)

#2 Tack, kollar upp den sidan i eftermiddag! :)

Maria
2014-12-11 09:06
#4

Göteborgs olika stadsdelar har sin egen charm. Haga, Linnéstaden, Långgatorna, Klippan, Majorna, Nordstan (om man gillar trängsel) och där ligger även Kronhusbodarna med gamla anor och butiker.

I matväg finns det mesta från jordens alla hörn så det är ju lite en smaksak om man vill äta polsk mat så finns Krakow. Libanesisk mat finns hos Silvis osv.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2014-12-11 11:40
#5

Ett annat förslag är att besöka den anrika Ölhallen 7:an

http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96lhallen_7:an 

Den ligger alldeles vid Saluhallen som också är värt ett besök. I Saluhallen kan man också äta en hel massa olika mat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

wingren
2014-12-19 11:05
#6

Tack så mycket allihopa! Det blev på hotell Riverton och gick på 2500 för två nätter inklusive frukost :) Nu håller vi tummarna och hoppas att det blir bra ^^,

Saluhallen skulle nog kunna vara kul och titta in i :P

Annons:
Upp till toppen
Annons: