Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 618 ggr
annia1
11/22/14, 3:19 AM

Vilka jä**a idioter det finns

Ursäkta rubriken, men finns inte bättre ord för det som jag såg idag.

Var på väg hem och fick stanna för det varit en olycka. Hade 5-6 bilar framför mig. Hur många jag hade bakom vet jag inte för närmast bakom låg en lastbil. Vet inte hur länge jag fick stå, kanske 10 min eller nåt sånt så började dom släppa på trafiken. Dom mötande fick åka först (polis dirigera). Vet inte hur många som kom, men när det började tunna ut med bilar så lastbilen bakom mig svänger ut och åker och dessutom följer en personbil med efter den.

Hur i helvete tänker man när man gör så. Han kunde orsakat ytterligare olycka. Stor lastbil och mötande trafik (inkl lastbil) som fick åka ut på vägrenen för lastbilen skulle kunna komma fram. Dessutom höll bilbärgare på och få upp den skadade bilen på trailern. Polisen stoppade lastbilen. Jag hade önskat jag var en fluga då och hört vad chauffören hade för ursäkt att göra som han gjorde. Vi skulle bara fått vänta några minuter till innan vi fått åka.

För några år sen så såg man lastbilschaufförer som vägens riddare. Vet att det varit mycket negativt skrivit om dom, men nåt sånt här trodde jag inte nån skulle komma på tanken att göra vid en olycksplats.

.

Annons:
Cristine
11/22/14, 7:42 AM
#1

Brådska tar liv och de tjänar bara några minuter.

Det är som i städer ibland där det blir långa led och så ser man en bil som tränger sig förbi och blåser iväg, sedan efter ett tag ser man denna bil när man åker förbi, i en stående kö. Många skulle inte få vara ute på vägarna.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
11/22/14, 7:51 AM
#2

Usch ja. Många skulle inte vara ute på vägarna alls.

Lastbilschaufförer har det nog inte så lätt med långa pass och tidspress men det är ju helt livsfarligt för alla.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anders 50
11/22/14, 9:47 AM
#3

Min erfarenhet är att det oftast är utländska nummerskyltar på dessa idioter. Och står det någon tradare i en backe och slirar på vintern med sommardäck så är det också oftast sådana skyltar på den också. Stor risk för olyckor!

För att inte tala om rattfulla chaufförer, polisen har en stor kontrollplats på E-4 här intill och numera tillkännagörs nationaliteten på chaufförerna som åker fast.

Men det blir nog bättre när kontrollerna i hamnarna blir standard så att alla får blåsa när de lämnar färjan.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

botakt
11/22/14, 11:19 AM
#4

Tycker synd om ladtbilar som slirar i vinterbackar med vinterdäck. Är alltid nån hjärnlös människa som åker upp i röven på dem så de inte kan ta sats för att komma upp. :/

annia1
11/22/14, 8:09 PM
#5

Det där med bilar som har bråttom det har jag råkat ut för flera gånger förut. Och igår så var det också en sån lustig grej. För bilen som låg framför mig vi kom ju dit samtidigt. Han vände och tog en annan väg för att komma fram. Men när vi kom till den avtagsväg som han skulle komma ut ifrån så stod han där så han tjänade inget på det.

Visst har lastbilschaufför tidspressat men att göra en sån sak vid en olycksplats så bråttom kan ingen ha. Och jag kan ju säga att detta var på em så troligen var den på väg tillbaka till arbetsplatsen och skulle sluta för dan. 

Vet inte om han var svensk eller inte, hann inte se det när han åkte förbi.

Det där vintertid. Tycker det är konstigt att utländska bolag skickar hit lastbilar utan vinterdäck för vi har ju vinter så det är ju nåt som dom borde tänka på. Men om jag förstått rätt så ska det bli lag så även utländska måste ha vinterdäck. Så då kanske det blir lite bättre.

.

Upp till toppen
Annons: