Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 596 ggr
Maria
2014-10-31 17:53

De första små monstren :-)

Nyss ringde de första små monstren på vår dörr.😃

Tur att min man köpt Halloweengodis.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Tarotstollan
2014-10-31 20:41
#1

Själv har jag varit ute med mina kompisar och fikat. Jag  kopplade bort ringklockan från dörren ifall att någon skulle lyckas ta sig in med "brevbärarkoden" och ringa på dörren och skrämma mina djur.
Skönt att slippa "pengatiggarna"!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
2014-10-31 20:45
#2

Nu har vi sammanlagt haft 11 små monster på besök🙂 men nu regnar det och börjar bli sent så nu är det nog slut.

#1 Vi ger inte bort pengar utan vi har bara köpt godis.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anders 50
2014-10-31 20:49
#3

Bor så långt ut i skogen så  hit vågar sig inga monster.  😉

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
2014-10-31 20:50
#4

I Sverige har man helt missuppfattat det där, det heter ju "trick or treat", vilket innebär att när "monstren" ringer på dörren och säger så, ska man välja om man vill ha bus eller godis, det vill säga att den som ringer på ska ge godis om man väljer det, inte tvärtom. Här på bygden är det absolut kolsvart och det kommer inga monster.

Maria
2014-10-31 21:00
#5

#4 Är du säker på att det är så?

Jag har alltid fattat det som att även amerikanska barn tigger godis och får de inget så busar de istället.

För mig är det ganska nytt för halloween var inget speciellt när vår son var liten och han är 31.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
2014-10-31 21:21
#6

#2. De flesta som kommer är halvstora ungar mellan 10-15 år och de vill ha pengar, inget godis eller kakor.  De får aldrig något av mig!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
flisan708
2014-10-31 21:33
#7

När jag åkte till kyrkogården för att tända ljus så såg jag några barn som var ute på bus eller godis tur. Inte sett några där jag bor.

Intehärutandär
2014-10-31 21:42
#8

Inga här heller, tack och lov. Bor mest muslimer här, tror inte de firar Halloween. Aldrig firat halloween 31/10. Hedrar allhelgona.

Anders 50
2014-10-31 22:07
#9

#5 Visst är det så.  Inte har de små liven godis med sig och delar ut, de samlar ju in. 😃

Här skickade de en varnings bild på sig så jag fick lova att komma med godis i morgon. 🙂

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
2014-10-31 22:08
#10

#5 Nej, men jag trodde det för att det var så de gjorde när jag var i Wolfville och firade med dem. Nu har jag frågat mamman i familjen jag bodde med då och det visar sig att de tillsammans bestämt att de skulle ha godis med sig och bjuda på istället för att tigga godis eller pengar eftersom många äldre i byn gav ungarna pengar av rädsla att de skulle råka illa ut annars.

Maria
2014-10-31 22:11
#11

#10 Aha, ja egentligen så låter ju det mycket trevligare.

Ungefär som när man var påskkärring förr och delade ut påskkort.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cristine
2014-10-31 23:08
#12

Här finns inga barn och är glad för att jag slipper sådana besök…tycker det är en väldigt dum sed (?) Bjuder hellre på godis vilken dag som helst

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

citytjejen
2014-11-01 12:28
#13

Inga påringande  barn här heller och det är bara skönt. Skulle nån unge ringa på så öppnar vi inte haha.

/Christina

Annons:
Maria
2014-11-01 12:31
#14

Jag har i alla fall köpt nytt godis ifall någon ringer på idag också🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carrosh
2014-11-01 21:43
#15

Här har inte en enda ringt på. Kanske tur, för vi åt upp vårt godis i förmiddags. :P

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

stina63
2014-11-01 22:49
#16

Hehe nä hos mej tror jag inte någon har ringt på… har jobbat

Maria
2014-11-02 08:42
#17

Det kom ingen igår kväll så godiset har vi kvar😛

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[TanatosNyx]
2014-11-02 13:46
#18

Vi bor i lägenhet, så det är sällan barnen går in här. Inget besök i år, men har haft tidigare, dom gav dock upp innan de hann till våran dörr. Villaområdet med massa barnfamiljer alldeles här intill är visst betydligt mer poppis 😉 Verkar som om föräldrarna går tillsammans med barnen en liten utstakad slinga med barnen, får intrycket av att dom samlar barnen och går en tur bland de familjer som har barn med på rundan. Det tycker jag är bra, då är ju alla med på det hela så det går rätt till!

[Thiah]
2014-11-02 18:54
#19

Här är det mest påskkärringar som ringer på. Men jag glömmer alltid vilken dag de kommer då finskspråkiga barnen kommer en dag och svenskspråkiga en annan. (Bor i södra Finland)

Upp till toppen
Annons: