Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1059 ggr
Cristine
2014-10-30 11:39

Vad sparar du på?

Vi är nog lite ekorrar till mans!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
lillan-65
2014-10-30 11:52
#1

När ja var liten var det knappar (kunde sita med dom i timar) . Sen i tånoren blev det mat o bak recetp o det jör ja fotfarande.

Intehärutandär
2014-10-30 12:25
#2

Som barn samlade jag på klippdockor (70-80-tal), som finns kvar. I tonåren Schwarzenegger-filmer på vhs o Stephen King-böcker också kvar. Som vuxen inget.

Maria
2014-10-30 12:51
#3

Om man tänker på spara och inte samla så har jag ett mycket välfyllt skafferi.

Jag har alltid gillat att ha mycket konserver och andra torrvaror. När jag var liten så var jag alltid fascinerad av min farbrors överfyllda skafferi.

Jag har alltifrån majs, makrill på burk, oliver, cocktailtomater, inlagd paprika, ajvar och andra  inläggningar. Ris, pasta, quinoa, nudlar. Allt som inte behöver kylförvaras.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[GunillaF]
2014-10-30 14:58
#4

När jag var barn samlade jag på bokmärken och filmstjärnor (har dem kvar än). Nu samlar jag "bara" på fina upplevelser och minnen😉.

(Jo…. jag spar även på alla mail med feedback från healingklienter. 🙂)

[peter54]
2014-10-30 15:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Såna här 🙂

Maria
2014-10-30 15:37
#6

Åh, det var en fin samling🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[peter54]
2014-10-30 15:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Å såna här, amerikanska silverdollar av olika årgång.

[peter54]
2014-10-30 15:38
#8

#6 Jag har tre skåp till 🙂

Maria
2014-10-30 15:38
#9

Oj, de var också jättefina.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[peter54]
2014-10-30 15:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Lite svenska sedlar av äldre snitt har jag, men inte så många.

Anders 50
2014-10-30 19:01
#11

Sparar på alldeles för mycket "bra och ha" grejer.

(samlar inte på något)

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

stina63
2014-10-30 19:13
#12

Ja allt för mycket emellanåt. Måste rensa då och då.

aggeelin
2014-10-30 20:27
#13

Oj Peter!! Sparar du på bilar! Vi har en kompis som har flera skåp fulla med bilar! Visste inte att det var "fler av er"!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Tarotstollan
2014-10-30 20:48
#14

Jättefina samlingar Peter!
Själv har jag samlat på frimärken sen jag var ca 10 år, tyvärr inte i någon ordning utan det ligger bara instoppat överallt.
Numera samlar jag på tarotkort (fast jag använder dem också) och fina oskrivna jul och kattkort.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[peter54]
2014-10-30 20:53
#15

#13 Jag började med de där modellerna när jag var nyamputerad 1997 och det var snöigt ute så att rullstolen var omöjlig att ta sig fram med. Jag hade för lite att göra och började med bilsamlingen, men inskränkte mig till gjutna metallmodeller av 50-talsjänkare i skala 1:18 , senare dök en del 40- och 60-talare upp också och såsmåningom en del europeiska från samma period.

På senare år har jag inte varit aktiv med samlandet. Även silverdollarsamlandet och sedelsamlandet inleddes under den perioden, även om jag hade en så kallad "fredsdollar" sedan tidigare.

aggeelin
2014-10-30 21:07
#16

#15 Jag tror att min kompis har hållit på längre. Han "sparar" på riktiga bilar också. Han har köpt tillbaka sin första bil och en av sin pappas första bilar (har letat på dem och köpt dem av ägaren). Och så spar han på maj-blommor.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

tlover
2014-10-30 21:12
#17

Sparar gör jag lite av varje som kan vara bra att spara (oanvända julkort, oanvända anteckningsböcker, mat etc etc)

Samlar gör jag främst på fantomentidningar (har över 700, äldsta är nr 4 från 1950) och tegrejer (tekannor, tekoppar och udda grejer som tex en samovar, pu-erh kniv, några chawan, en chasen etc etc).

Sen så har jag en ärvd myntsamling som jag skulle kunna tänka mig att bygga på om jag skulle hitta nått intressant men jag söker inte efter mynt på samma sätt som mina fantomentidningar och tegrejer.

l'm back

Mirinda
2014-10-31 00:11
#18

Jag är lite som Anders - sparar en massa "bra att ha grejor". Min sambo är inte så förtjust i det. Men han har sin egen "bra att ha samling"; allsköns bildelar och verktyg han sällan eller aldrig använder, vilket inte uppskattas av mig. Han sparar på trasiga apparater också, som han tänkt reparera men glömt bort. Sambon tycker att jag samlar på skor (ligger något i det) medan jag bara skrattar när han klagar och kontrar med hans jacksamling. Sammantaget gör det att det blir rätt fullt i garderober och förrådsutrymmen. 

Då och då gör vi en rejäl rensning. Det är då jag kliar mig i huvudet och undrar hur jag tänkte om vissa saker. Med handen på hjärtat måste jag erkänna att jag är den värsta "ekorren" i huset. Jag är väldigt nostalgisk och sentimental när det gäller saker som väcker fina minnen.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Cristine
2014-10-31 00:22
#19

Jag har garaget fullt av bra att ha byggvaror men finner för det mesta  användning för dem-

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2014-10-31 07:22
#20

Jag har halva förrådet fyllt av stenar i alla storlekar, vackra träpinnar och underliga trädsvampar.🤪

I bland går jag ner i källarn' och "leker" med grejerna…fantiserar var jag ska lägga ut dom i min framtida trädgård.🤪🤪

Synd att dom små "svampbaggarna" hinner puverisera allt innan mina fantasier har blivit verklighet…😃

Ett tag samlade jag på Lasse Åberg tavlor, dom ligger också i källarförrådet…😂

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
[peter54]
2014-10-31 07:56
#21

"Bra-å-ha-grejer" har jag också massor av. När vi byter ut något, exempelvis en säng, brukar jag demontera den och spara bra-å-ha-delar. Jag gör så med nästan allt, så i min verkstad finns diverse konstiga grejer som bara jag vet vad de egentligen är för något. Rätt som det är behöver man laga något och då kan en plåtbalk till en gammal säng vara perfekt. Mina talgbollar till fåglarna hänger i en gängstång till ett gammalt vitrinskåp. 🙂

Mooniq
2014-10-31 09:02
#22

M ja, jag sparar inte på nåt men varje vår måste jag ändå göra några svängar till tippen och återvinningen och ge kläder till insamlingar… min stora passion är parfymer men begränsar mig till max 10 st. Alltså är tradera en underbar plats att köpa testa sälja.. har även en Facebook sida med köp byt och sälj .

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Upp till toppen
Annons: