Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 433 ggr
aggeelin
10/24/14, 5:12 PM

Idag är det...

Två månader kvar till julafton. Hur kul är det? 😂

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
[MikaelaR]
10/24/14, 5:14 PM
#1

Lika bra det, det är ju ändå kallt ute så det kan lika gärna bli lite snö och julstämning

aggeelin
10/24/14, 5:16 PM
#2

Helt ok såsmåningom med ljusstakar och stämning. Men jag är nog lite trött på det där med att det är julafton igen. 🤐För min del räcker det med vartannat år med sånt. Alla dessa julklappar. Och sambon som tycker att vi ska handla åt alla fem vuxna barnen och till alla sju barnbarnen.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
10/24/14, 5:17 PM
#3

Åh så bra att bli påmind 😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
10/24/14, 5:21 PM
#4

#3 Nä, jag vet inte det. Advent och alla ljus  i mörkret är skönt och att dricka glögg och så.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
10/24/14, 5:23 PM
#5

#4 Jag håller med dig.

Tiden går rasande fort. Dagarna står som spön i backen….😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
10/24/14, 5:34 PM
#6

Mest stressigt känns det som :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[MikaelaR]
10/24/14, 5:43 PM
#7

Man måste inte stressa det blir lite vad man gör det till, man är inte tvungen att köpa presenter till alla eller laga massa mat jag stressade som tusan förra året ville skapa julstämning och skulle laga massa julmat det resulterade bara i att det inte blev något bra. Detta år tänker jag ta det betydligt lugnare, visst käka julmat och öppna lite presenter men måste inte vara något stort.

aggeelin
10/24/14, 5:48 PM
#8

Här blir det kaos med alla barnbarn som ingen vuxen ser efter (föräldrarna tror att vi ska hinna göra det) och jag som fixar med mat och annat hinner inte se efter sju barnbarn i åldern 0 - 6 år. Ser inte fram emot det men det går ju rätt så fort över.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Fridaaaa
10/24/14, 6:03 PM
#9

#7 Håller inte med dig där.  Jag lagar inte mat till andra eller liknande. Men för mig är det stressande ändå, allting runtomkring alltså som jag personligen inte kan styra, all julskyltning, julsaker, julmusik osv som börjar långt innan jul osv, förstör mycket av stämningen tycker jag bland annat. Så alla är vi olika och allting kan man inte styra.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Intehärutandär
10/24/14, 6:37 PM
#10

Jul ligger långt borta känns det som, jag har mer bäbis-panik - att få allt klart. Och så fyller sonen i november (runt första advent/julskyltning), så det kommer först.

stina63
10/24/14, 6:43 PM
#11

Ja de är de snart jul igen.. Affärerna är full gång med julskyltningen,..

citytjejen
10/24/14, 7:57 PM
#12

Tycker det är en mysig tanke att det är två månader till jul! En massa god mat, nån julklapp och en massa tända ljus. Sånt gillar jag! Och så är jag ledig då.
Julstress sysslar jag dock inte med🙂

/Christina

[peter54]
10/24/14, 8:05 PM
#13

Hos oss är det bara barnen som får julklappar, men nu är de ju tonåringar eller i alla fall den ena och nästan den andra, de vill bara ha pengar, så det är inte direkt påfrestande längre. Julstress har vi aldrig och i år ska vi vara hemma, så vi behöver inte åka någonstans heller.

Annons:
Anders 50
10/24/14, 8:56 PM
#14

Jul. Som med allt annat så blir den det man gör den till. Men vissa traditioner kan vara känsliga att ändra på, men det går över.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Mirinda
10/24/14, 11:20 PM
#15

Att butikerna börjar sälja julen långt innan första advent står mig upp i halsen. Jag avskyr julhandeln, så den kan jag leva utan. Däremot njuter jag av att tända ljus och lyssna på julsånger i kyrkan och när barnen lussar.

Vi brukar fira lugna familjejular. Så det blir inte så särskilt stressigt. Däremot känns det som om julbudgeten kommer att bli väldigt liten i år. Vi fick flera oväntade, stora utgifter under hösten förutom att vi redan betalat för en liten kryssning. Ni vet de där som låter så billiga, men blir mycket dyrare än väntat när det kommer till kritan (tillägg för olika aktiviteter och måltider). Sen behöver man ju reskassa också. 

Jag förstår er som får huset fullt och upplever det som väldigt stressigt att hinna få allt klart och räcka till åt alla. En arbetskamrat berättade att de har infört knytkalas på julafton för att arbetsbördan inte ska bli så tung för värdfamiljen när de firar stora släktjular.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

flisan708
10/26/14, 9:09 PM
#16

Suckar! Jag är ingen julälskare numera. Men jag gillar mina adventsljusstakar som heter Eden och min ängel som jag sätter upp. Hyacinter med. Jobbar gärna mycket över julen så jag slipper tänka på den helgen. Min julglädje försvann när mamma dog, hon gjorde julen mysig. Hon älskade allt med julen, maten och pyntet.

Upp till toppen
Annons: