Annons:
Etiketthus-och-hem
Läst 572 ggr
Cristine
2014-10-22 07:54

Mangel

Jag är så glad över min lilla mangel, jag köpte min fast jag bodde i lägenhet då  för att slippa gå ner i källaren.

Hur gör du?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Marr
2014-10-22 08:02
#1

Har inte sovit på manglade lakan sen jag var liten. Sträcker mina ordenligt, hänger dom på sträck efter jag dragit ut kanterna ordentligt. Är sen jättenoga med vikningen. Då blir dom jättefina men går inte att jämföra med manglat.

Det är underbart att krypa ner mellan ett par släta svala lakan…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anders 50
2014-10-22 10:41
#2

Här i huset har det inte manglats sedan 50-60 talet. Jag viker och rullar sängkläderna.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
2014-10-22 11:00
#3

Visst går det med vikta laakan men det är något särskilt med manglade som jag lägger 5 min i gräset när det är fuktig, det luktar så gott.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Intehärutandär
2014-10-22 11:32
#4

Jag har inte manglat sedan sonen var liten. Då manglade vi handdukar, de blir härligt mjuka då (ännu mer än med bara sköljmedel).

citytjejen
2014-10-22 11:50
#5

Det finns en mangel i tvättstugan men den använder vi nästan aldrig. Kan vara någon duk som manglas, men inte mer än så. Min mormor var en fena på att mangla i stenmangel, dock har jag aldrig vågat mig på att använda en sån🙂

/Christina

Maria
2014-10-22 16:05
#6

Jag har aldrig manglat trots att jag bott i hus som haft gammal stenmangel i källaren.

Min mamma manglade allt och det är underbart att lägga sig i nymanglade lakan men knappast värt besväret.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Halvdansken
2014-10-22 16:53
#7

Har aldrig manglat. Varför ska man det?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[TanatosNyx]
2014-10-22 18:35
#8

Jag har aldrig sovit på manglade lakan, och jag har aldrig fått lära mig hur en mangel fungerar. Då dom har varningsklisterlappar överallt men ingen bruksanvisning på den som är i våran allmänna tvättstuga så vågar jag inte ge mig in på spektaklet heller. 🤪

penke
2014-10-22 19:10
#9

..en tjej för länge sedan, hade en enorm stenmangel i deras tvättstuga …
det var nästan spännande att se på/mangla där.
Nu drar/sträcker jag bara, viker tre/fyra ggr på längsen o flera så det blir en "rulle"
 Örngott stryker jag!

   penke

Tarotstollan
2014-10-22 21:13
#10

Vi har en elektrisk och en stenmangel till våran tvättstuga, stenmangeln vet jag inte hur man använder och den enda damen jag vet som använde den gick bort förra året.
Jag manglar alla mina lakan, örngott och kökshandukar!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: