Annons:
Etikettfritid-och-hobby
Läst 1302 ggr
Cristine
9/22/14, 10:00 PM

Värmeljus

Nu är det svart ute…tänder du ljus på kvällarna?

Brukar du ha dem i badrummet också?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Leffe
9/22/14, 10:03 PM
#1

Jag har myst med värmeljus på kvällarna tidigare år, men nu får jag inte ha levande eld hemma på grund av att jag nu har syrgas.

Fast det är mysigt och känns värmande med värmeljus

VildaVittra
9/22/14, 10:12 PM
#2

Nej, jag tänder en brasa istället så det blir varmt och skönt i huset.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cristine
9/22/14, 10:21 PM
#3

<Jag gör både och. Här får du lära dig hur man gör en sydd lykta..

javascript:nicTemp();

Tryck på knappen på höger sida om lyktan och gå ner till videon.

Paraffin 65. 

Färgämne för vita ljus 

Sienna färgpigment för ljus 

Pigment brun ljus godis 

Choklad brunt pigment för ljus 

Vekpinne

Silikonform .Som se i videon har vi använt två, men denna härliga lykta kan också sys med en enda form, men det kommer att ta längre tid att förbereda än att använda två.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Fridaaaa
9/22/14, 10:23 PM
#4

Älskar att tända ljus! 🌺

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
9/22/14, 10:27 PM
#5

Tänder mycket ljus och eldar just nu brasa för det är kallt inne. Har nu fått upp värmen till 18 grader, för kallt tycker jag. Men bättre än 16 grader 🙂

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
9/22/14, 10:35 PM
#6

2 grader ute 20 inne. Ingen värme på.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
aggeelin
9/22/14, 10:45 PM
#7

Vi bor ju i ett pappershus…  😓

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
9/22/14, 11:17 PM
#8

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Intehärutandär
9/23/14, 5:22 AM
#9

Jag tänder både av mysfaktorn o att slippa frysa ihjäl. Är fruktansvärt dragit inomhus! Även om element är på i vinter, så gör dem ingen skillnad. Grannen gick o la sig igår i långfillingar, tjock-strumpor o dubbla täcken. Vore jag inte gravid, så körde jag nog på detsamma. I vintras sov jag med flanell pyjamas, tjock-strumpor, två täcken, en filt o överkast. Ska köpa en till filt denna vinter.

VildaVittra
9/23/14, 5:26 AM
#10

#9 Har du testat att tejpa fönstren med fönstertejp?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Intehärutandär
9/23/14, 5:48 AM
#11

#10 I förra lägenheten gjorde jag det (hade 10 grader), men då jag flyttade o drog bort tejpen så följde färgen med. :-/ Tänkte prova med tunga tjocka gardiner i sovrum i år (istället för såna fönsterkuddar).

VildaVittra
9/23/14, 5:55 AM
#12

#11 Följer färgen med så har de förmodligen målat med en modern lackfärg ovanpå en linoljefärg, vilket är något av en dödssynd och inte ditt fel. 😉

Jag har mina gardiner uppsatta med gardinspiral, så gardinerna sluter tätt mot väggen, annars blåser det bara på sidan av fönstret istället.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Maria
9/23/14, 7:53 AM
#13

Vi tänder massor med värmeljus på kvällarna och vanliga långa ljus också. Det är mysigt.

Jag får bara tänka på att ställa dem så att inte katterna kommer för nära.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Cristine
9/23/14, 9:14 AM
#14

Har ni tänt på golvvärme,  inte så dyrt att lägga in och värmer mer än vad man tror, jag har i badrummet!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

VildaVittra
9/23/14, 9:17 AM
#15

#14 Skulle göra ont i hjärtat att misshandla ett 1700-talstorp med det. inte bara det att de gamla golven skulle få rivas, utan uppvärmningen skulle bli för jämn och då torka ur lerkliningen på väggarna varpå det skulle dra mer. 🙂

Sedan har jag inget badrum, här sker dusch utomhus året runt. 🥶

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
9/23/14, 9:50 AM
#16

Vi har dragiga golv men hyr och nej golvvärme är inte vidare billigt att lägga in tyvärr.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cristine
9/23/14, 10:12 AM
#17

#14 2009 och 10 duschade jag i trädgården fram till sista september för vi hade inget badrum, sedan blev det till att gå till grannarna. Inget jag skulle vilja göra om..fingrarna blev så stela att jag inte kunde hålla i slangen.😮

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
9/23/14, 10:13 AM
#18

#17 Jösses, du är äldre än vad jag trodde😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

citytjejen
9/23/14, 10:22 AM
#19

Jag älskar värmeljus och sådana finns i lyktor och annat lite varstans i lägenheten.

#18 Haha, kan bara hålla med 😃

/Christina

Carrosh
9/23/14, 11:34 AM
#20

Har ofta ljus tända när det är mörkt och kallt. Gillar att ha lyktor hängandes i fönstret, dels för att det är mysigt och fint och dels för att katterna inte kommer åt dem. :) Brukar bli en del ljus med doft också. Ger en extra kick på myset. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
[peter54]
9/23/14, 3:41 PM
#21

Jag tänder aldrig ljus utom när det är strömavbrott. Visst är det fint med ljus, men jag gillar inte tanken på öppen låga inomhus, det är lätt att glömma när man flyttar sig till ett annat rum. Frugan älskar värmeljus, hon har säkert 100 olika saker som man ska ha värmeljusen i. 🙂

Cristine
9/23/14, 4:12 PM
#22

😮Inte ens jag visste att jag är över hundra år…fixat!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Tarotstollan
9/25/14, 2:13 AM
#23

#8. Sådana ljus hade jag gärna velat ha, frågan är om jag hade tänt dem någon gång?! Bäst gillade jag bakelserna och de som såg ut som stenar!

Ja, jag tänder värmeljus ofta. För det mesta i kombination med doftolja i min lampa men även i saltlyktorna. Kan bara ha tänt levande ljus högst upp i bokhyllan pg. av katterna men har även batteriljus tända och de står på bord och längst ner i bokhyllan.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

flisan708
9/26/14, 10:13 PM
#24

Jag tycker om att tända ljus. Gillar att blanda med vanliga och doftljus. Jag bor i ett bra isolerat hus och har sällan kallt inne. När jag flyttade hemifrån så bodde jag i en etta på bottenvåningen och där var det iskalla golv på höstern/ vintern . Då var det tjocka strumpor som gällde.

Upp till toppen
Annons: