Annons:
Etikettkärlek-och-relationer
Läst 1126 ggr
Cristine
9/16/14, 2:36 PM

Flytta på grund av kärlek

Om din partner fick jobb utomlands,eller om du blev kär i en person från ett annat land..skulle du flytta?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Fridaaaa
9/16/14, 2:38 PM
#1

Jag skulle aldrig flytta utomlands.  Det hade vi fått lösa på annat sätt i så fall.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[peter54]
9/16/14, 2:40 PM
#2

Teoretiskt sett, dvs om jag var en fullt frisk person, skulle jag kunna tänka mig det. I praktiken med den verklighet jag lever i - aldrig. 🙂

Saffran0Spice
9/16/14, 2:40 PM
#3

Beror på vilket land - skulle ju inte flytta till krigshärjade och andra ställen där folk annars flyr från!
Men annars kunde jag tänka mig det - för min livskärlek isåfall =)

Maria
9/16/14, 3:33 PM
#4

Ja, det hade jag nog kunnat tänka mig.

Min man arbetade ju utomlands men det handlade mer om långa resor och var aldrig aktuellt att stanna längre än några månader på en plats men annars hade jag nog övervägt det.

Det går ju alltid att flytta hem igen😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Intehärutandär
9/16/14, 7:04 PM
#5

Hade jag inte barn, så hindrar ju inget att dra utomlands. Flyttade till den större grannstaden för 9 år sedan. Jag ville hit, men väntade på tillfälle, som kom då han bodde här. Nu tog det slut, men "hem" flyttar vi nog aldrig. . .men det är ju bara tre mil.

Anders 50
9/16/14, 10:31 PM
#6

Nej!  Inte ens kärleken kan få mig att flytta härifrån.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Annons:
[JenniN]
9/16/14, 10:50 PM
#7

Nej, kärleken kan inte få mig att lämna mitt fina underbara Sverige. 
Men om det är äkta så går det att lösa på andra sätt. :) 
Nu behöver jag ju inte oroa mig över detta då jag redan har hittat rätt i mitt kärleksliv.

citytjejen
9/17/14, 1:09 PM
#8

Ja det skulle jag kunna göra. Funkar det inte så kan man alltid flytta hem igen. Man ska våga chansa lite i livet, tycker jag! 🙂

/Christina

Honestyisdead
9/17/14, 1:28 PM
#9

Skulle följa honom till världens ände.

signemo
9/17/14, 2:31 PM
#10

Ja det klart, men se till att vi ofta kunde besöka  de vuxna barnen som redan bor en bra bit bort.

Var rädda om varandra

stina63
9/17/14, 5:52 PM
#11

Ja då skulle jag varit väldigt kär och förälskad. men jag  vet inte alls. Har inte tänkt på de . Måste nog fundera lite.

Afturelding
9/18/14, 7:44 AM
#12

Njae, jag tycker det är jobbigt att ha flyttat 25 mil 😉Hen hade väl fått flytta hit istället!

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[TanatosNyx]
9/18/14, 10:35 AM
#13

Redan gjort.

Annons:
Carrosh
9/18/14, 1:41 PM
#14

Jag tror man kan klara av att göra något så svårt som att flytta om kärleken är stark.

Flyttade själv från mitt älskade Stockholm för kärlekens skull, och det är ju inte värre än att jag kan åka och hälsa på, eller flytta tillbaka om det är så. Hade nog resonerat likadant om det gällde ett annat land också, beroende på vilken del av världen det var också förstås.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

penke
9/19/14, 6:55 PM
#15

Både ja..och nej,
det har väl ..bränt till nångång, att jag behövt ,tänka till..
känslan var redan på väg *ler*

Tvekar man, blir man kvar på rumpen, med ångern

   penke

Halvdansken
9/21/14, 7:53 AM
#16

Har jag gjort, jag flyttade till Danmark när vi gifte oss.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

VildaVittra
9/21/14, 8:56 PM
#17

Jag har bott och arbetat i andra länder och har inga som helst problem med att flytta. Nu för tiden kan man ju dessutom beställa svensk mat och snus på nätet. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Miniland
9/21/14, 10:25 PM
#18

Ja, skulle bara tycka det var roligt! 😛

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Jessicahagstrom94
9/22/14, 2:41 PM
#19

Nja, jag skulle inte ens bli ihop med någon från ett annat land eftersom det är för långt bort.. jag har en pojkvän 10 mil bort och jag tycker det är på gränsen att vara för långt, möjligtvis att jag skulle kunna flytta dit men samtidigt vill jag inte flytta bort från mina vänner, min familj och katthemmet.. Han får gärna flytta hit däremot och det vill han också, han klagar ändå bara på sin stad och familj.

Wony
9/22/14, 10:08 PM
#20

Självklart.

Annons:
snigelpiga
9/22/14, 10:51 PM
#21

Jag har flyttat (med familj) så många gånger under mitt liv, att jag har tappat räkningen.  Men aldrig på grund av nån"kärlek".

Upp till toppen
Annons: