Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 213 ggr
aggeelin
9/14/14, 6:39 PM

Var ska det vara?

Jag såg ut genom fönstret och såg en skata med en rosa sak sätta sig på en stolpe. Skatan kikade på det rosa och puttade sen ner det från stolpen. Nyfiken gick jag ut till cykelvägen för att se vad det där rosa var. Vad tror du? Hur dumt får det bli - det var en hundbajspåse med hundbajs, som någon inte orkat ta med sig till sopen!!

Utanför jobbet ligger massor av fimpar på marken och ofta engångsmaterial som kaffemuggar, servetter och bestick. På stan ligger diverse skräp, fimpar, krossat glas och annat skräp.

De som gör såhär, gör de likadant hemma? Den energi och kostnad det tar att städa efter andra (för samhället) kan användas till annat!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
[peter54]
9/14/14, 6:54 PM
#1

Det där har jag också funderat över ibland., Rökare, inte alla, men de flesta, fimpar genom att kasta fimpen brinnande på marken och sedan trampa på den. Hur tänker man när man gör så? Vem ska ta upp den åt den som kastar fimpen på marken. Cigaretter med filter försvinner inte på en livstid.

Ibland stannar taxiföraren som kört hem mig för att ta en cigarett. När han rökt färdigt gör han just så, slänger den brinnande på vår uppfart och trampar på den. Då säger jag till, -"den där är din, den får du ta med dig till en sopkorg". De flesta ser mycket förvånade ut, som om de inte förstos alls vad jag säger.

Det värsta i den vägen jag varit med om är vid en put-and-take"-sjö i Grönsinka. Där finns fler fimpar på marken vid sjöns strand än vad det finns tallkottar från alla tallarna som växer där.

Intehärutandär
9/14/14, 9:14 PM
#2

Jag har inte hört något om böter föt nedskräpning ännu. Det hade nog bitit om man fick betala. . .ptja 800 kr för ett godispapper.

Cristine
9/14/14, 10:23 PM
#3

Det gör mig ilsken att se folk kasta fimpar, papper och glas i naturen eller fiskare som lämnar lina med krok som fastnat för de ids inte ta loss det.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Upp till toppen
Annons: