Annons:
Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 326 ggr
Cristine
2014-09-12 18:26

Baciller

Just som TanatosNyx påpekar i värstingtråden så är Svenskarna alldeles för noga med  städningen. Barn som får i sig lite skit har ett starkare immunförsvar  och klarar sig för det mesta ifrån allergi. Jag blev superförvånad när jag flyttade hem och träffade så många allergiker. Kände inga där jag bodde.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Cristine
2014-09-12 18:30
#1

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[TanatosNyx]
2014-09-12 18:49
#2

Jo, det är ingen slump att välfärdsländerna är i särklass när det kommer till allergier och astma. Samma sak med sjukdomar generellt - vi utsätter oss knappt för skit nuförtiden, så immunförsvaret får inte jobba ordentligt. Autoimmuna sjukdomar ökar lavinartat, varför kan man ju spekulera.. (autoimmun = immunförsvaret anfaller den egna kroppen).

Dock finns det studier som pekar mot dessa påståenden också, men huruvida de stämmer egentligen eller ej får ni spekulera i själva. 🙂

Själv växte jag upp med djur i hemmet och dammtussar i hörnen, med gott om allergiker i släkten på bägge sidor. När jag flyttade hemifrån så sa det bara pang, allergierna kommer en efter en nu när jag inte bor i ett hem med djur längre. Slump? Vem vet. 😐 anlag för allergier hade jag ju gott om, men varför klarade jag mig hela uppväxten tills jag flyttade och hade djurfritt? Nu reagerar jag på det mesta; pälsdjur, kvalster, pollen, mat 😟

Maria
2014-09-12 18:59
#3

Jag har jobbat inom geriatrik i stora delar av livet i olika skepnader och de äldre är oftast inte särskilt allergiska utan det är den yngre personalen som har problem.

Det kommer snart bli generationsskifte även där men på många boenden så kan man inte ha djur på grund av personalens allergi.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cristine
2014-09-12 20:31
#4

I min släkt är det bara barn och ungdommar som är allergiska

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[TanatosNyx]
2014-09-12 20:34
#5

Ja det är en dramatisk ökning som sker med allergier nu, verkar bli värre för var generation.

Fridaaaa
2014-09-13 13:50
#6

Ja för noga städning gynnar inte. Jag som har flertalet djur & så, har långtifrån kliniskt rent 😉 Men visst ska man inte bo i skit & mögel heller. Lagom är bäst!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Upp till toppen
Annons: