Annons:
Etikettkarriär-och-yrkesliv
Läst 1341 ggr
citytjejen
9/4/14, 3:30 PM

Att byta jobb-bana!

Har funderat och tänkt mer och mer på detta med att byta karriär och bransch! Jag är och har varit "kontorsråtta" sen jag började jobba för nästan 20 år sedan och har oftast trivts med det. I början på sommaren avled min pappa och sedan dess har tankarna på att göra något som jag verkligen tycker om, kommit. Är ju inget ovanligt att det kan bli så att man tänker över sitt liv när någon nära går bort, vad som känns rätt osv och vikten av att göra livet så trivsamt som man kan! Och att höja sin livskvalitet förstås 🙂

Så nu sitter jag kollar efter jobb i butik (för det skulle passa mig bra!) plus att jag smider planer för att ta upp min karriär som massör! Är så inspirerad och det känns som att saker kan börja hända redan denna höst.

Ville bara dela med mig till er av mina tankar, och även önska er en fin eftermiddag och kväll!

/Christina

Annons:
Anders 50
9/4/14, 9:32 PM
#1

#0 Alltid intressant att få ta del av andras tankar. 🙂 Och när det händer saker i ens liv börjar man ju ofta tänka efter hur man har det och hur man vill fortsätta. Massör?  Vet ju inte riktigt var du bor, men här (Gislaveds kommun) och i grannkommuner finns en uppsjö av massörer och liknande så det vill nog till nåt speciellt om det skulle vara  lönsamt här.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

citytjejen
9/5/14, 9:39 AM
#2

#1 Precis så, de tankarna kommer och jag gillar att fundera och diskutera med andra om hur jag (tror jag)  vill att det ska bli.

Jag bor i Stockholmsomårdet och har en vän som driver en skönhetssalong inne i stan och behöver en en massör på deltid, så där finns ett brett kundunderlag att fånga in! Men jag kanske ändå behöver nischa mig, det får visa sig.

Nu sitter jag i alla fall och fixar med cv och sånt och ska söka några intressanta butiksjobb 🙂

/Christina

Åsa S
9/5/14, 3:47 PM
#3

Jovisst kan det vara bra att testa något nytt och har du ett jobb som ger dig tjänstledigt för att prova något nytt är ju det det bästa. Jag fick ofrivilligt byta bana för några år sedan. Jag var trädgårdslärare på en skola som lades ner och hamnade på systembolaget i butik där jag råkade halka in i ledningsgruppen + vikarierar för butikschefen ibland trots att jag fortfarande känner mig som nybörjare. Men tillbaka till skolans värld vill jag aldrig efter att ha provat något nytt. Visst lönen är inte hög inom handeln men när jag är ledig är jag 100% ledig, jag jobbar inte på min lediga tid för att försöka jobba ikapp det jag inte hunnit med under veckan som man gjorde som lärare. Svordomarna och ilskan från narkomanerna och alkoholisterna som blir nekade köp är ingenting jämfört med vad man ibland blev kallad som lärare och blev tillsagd av rektorn att sånt ska man tåla som lärare när man påtalade arbetsmiljön. +Jag får ta semester när jag vill inte bara då eleverna har lov och resor är dyra. +Jag har friskvårdspengar från jobbet har aldrig haft något sånt förr. Nackdelen är väl de oregelbundna tiderna från 7-20 kan tiderna ligga, min chef försöker dock ge alla scheman så de ska ha några normala dagar med kl 7-16 som arbetstider. +det är ju en nackdel att man måste gå upp kl 5 varje nyårsafton och arbeta häcken av sig till kl 16 ungefär så man orkar sällan hålla sig vaken till midnatt.

Anders 50
9/5/14, 8:59 PM
#4

#2 Deltids-massör och deltid i butik!  Bara slå till!  😉

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

citytjejen
9/6/14, 12:34 PM
#5

#3 Intressant att höra om dina erfarenheter! Det finns ju alltid både för- och nackdelar och man får försöka utvärdera om man tycker att det är värt det. Att gå upp tidigt är ju ingen höjdare men då kan man ju kanske å andra sidan sluta i hyfsad tid… inte lätt det där🙂

#4 Haha, det är rätt inställning, Anders😃Jag jobbar på det!

/Christina

Upp till toppen
Annons: