Annons:
Etikettövrigt
Läst 466 ggr
Cristine
9/2/14, 9:45 AM

Hallå hallå hallå

Så får jag hålla på hela dagarna för att det är dålig mottagning här

Mobilen får jag ta ut i hallen och prata där med öppet fönster 

Jag ska få ett nytt modem från All Tele, hoppas det  funkar.    

Hur har ni det?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Intehärutandär
9/2/14, 1:02 PM
#1

Jag bytte till AllTele i höstas. Mobil, ip-telefoni och internet. Aldrig varit med om sämre, och ska byta tillbaka till bredband2. Ip-telefonin funkar inte ens. Internet krånglar hela tiden (bredband2 krånglade 2 ggr under många år - mitt i natten då nätet var överbelastad pga peace & love-festival). Abbonemanget till mobil använder vi inte, var mycket dyrare än dem sa. 

De raderar alla dåliga recensioner på sin facebook-sida med…

Cristine
9/2/14, 1:20 PM
#2

Jag hade Boxer men plötsligt fick jag ett brev där det stod att de satt över mej på AllTele

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

stina63
9/2/14, 6:18 PM
#3

Jag har Telia den fungerar väldigt bra här,

aggeelin
9/2/14, 8:42 PM
#4

Fungerar bra hemma (utom den månad i våras när var helt utan allt).

Finns många platser som det fungerar dåligt på. Om jag tar bilen och åker drygt två mil till min bror så tappar jag mottagningen till mobilen långa stunder.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

flisan708
9/2/14, 10:09 PM
#5

Har tele2 på mobilen och det funkar i princip överallt där jag vistas. Är nöjd! Hemtelefoni, internet är bundet till bredbandsbolaget via bostadsrättsföreningen och fungerar klockrent. Nöjd kund på bägge ställerna.

Anders 50
9/2/14, 10:10 PM
#6

#0  Behöver du modem för att prata i mobilen?

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Annons:
Cristine
9/2/14, 10:35 PM
#7

Ha ha,nej den är till hemtelefonen som aldrig funkar

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
9/2/14, 10:47 PM
#8

Vi har Telia och det funkar bra med den fasta telefonen och ADSL-uppkopplingen, men helt värdelöst dålig täckning med mobilerna. Vi måste stå vid ytterdörren om det ska gå att prata i mobilen inomhus, det är därför vi måste ha den gamla vanliga fasta telefonen. Vi har provat några andra operatörer för mobiltelefoni, men de har funkar sämre ändå.

Tarotstollan
9/2/14, 11:19 PM
#9

Jag har fast telefoni genom ComHem  som bostadsbolaget har bestämt att vi skall ha här i föreningen. Sen när jag skaffade fler kanaler till tv och till sist även dator, så blev det billigare att ha alla 3 sakerna på samma ställe. Ibland händer det att det inte finns någon signal och då blir det ju jobbigt för det går ju inte att göra något mer än att vänta.
Jag har en gammal mobil Nokia 9310 som är kontantkort till Telia på, den har jag bara som nödtelefon när jag går ut. Fast det har ju hänt att jag varit tvungen att använda den även inomhus.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Mirinda
9/3/14, 2:55 AM
#10

Vi har Bredband2 som internetleverantör och är jättenöjda. Det är sällan något fel och supporten är bra. 

Som mobilleverantör har jag Telia av det enkla skälet att när mobilen/abonnemanget införskaffades var vi i Norrland på semester. Då (och kanske nu med?) var det endast Telia som hade (har)riktigt bra täckning där. Vi vistas i Norrland varje sommar, så det var viktigt på sikt också. Minst en mobil måste funka överallt . Pajar bilen i storstadsområden är inte hjälpen så långt bort - man kan till nöds gå om mobilen inte vill. Men står man på en grusväg mitt ute i storskogen så löser man det inte lika lätt. För att inte tala om ifall någon blir sjuk eller skadad.

Vi har behållit vår gamla fasta telefon, men är av kostnadsskäl selektiva med vart vi ringer med den (inte till mobiler). Jag vet att man kan få jättebillig telefoni via datorn. Men om internetuppkopplingen fallerar, kan man ju inte ringa och få hjälp med det om telefonen går via nätet.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Maria
9/3/14, 8:24 AM
#11

Vi har Comhem. Det har alla i föreningen här bland radhusen och det fungerar bra.

Från början (2006) när vi flyttade hit så var det dålig täckning på våra mobiler men de sista åren så har det funkat hur bra som helst.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anders 50
9/3/14, 9:03 PM
#12

Har telia till fast och mobil, fungerar bra och lätt att få kontakt med dem om det skulle krångla.

Har Bahnhofs ADSL bredband i telias tele-kabel, funkar lika bra det.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Mooniq
9/7/14, 8:33 AM
#13

jag har bredbandstelefoni via Telia  -fungerar utmärkt. har Bredband, bredbandstelefoni och tv-kanaler - allt från Telia och via telefonjacket.. Sambandscentralen - Gateway'en - har fått 3 sammanbrott på lika många år men då har jag ringt Telia som har knappat lite - jag har gjort en omstart och så har det funkat igen. Nöjd! Mobilen har jag på halebop och den går under Telia - funkar jättebra oxå.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
Cristine
9/8/14, 1:51 PM
#14

Jag har mobilen på Halebop (Telia )och funkar inte alls.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Upp till toppen
Annons: