Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 248 ggr
aggeelin
2014-08-21 19:12

Har du läst - lärarens brev?

Här skriver hon om, för mig, men troligen inte för alla, självklara saker som att barnen ska uppfostras hemma så att skolan kan ägna sig åt andra och viktigare saker. Läs, texten är riktigt bra.

http://www.expressen.se/nyheter/lararens-hyllade-brev-sprids-pa-facebook/

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Maria
2014-08-21 20:02
#1

Ja, det var bra rutet😉

Jag beundrar de lärare som får tampas med många krävande föräldrar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
2014-08-21 20:05
#2

#1 Jag träffade den förskollärare som jobbade när sonen gick i "lekis". En mycket bra förskollärare.  Hon skulle gå tidigare i pension för att det är så jobbiga föräldrar - se allt vad läraren säger att vi inte ska göra.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

stina63
2014-08-21 20:09
#3

Ja jag läste de. Tycke de var väldigt bra skrivet.

Anders 50
2014-08-21 20:48
#4

I många hem existerar ingen form av uppfostran längre. Det ska "andra" som har hand om barnen mellan 07-17 sköta.   På andra tider är det "lösdrift"

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

aggeelin
2014-08-21 22:07
#5

Jo, barnen bestämmer nästan allt.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Afturelding
2014-08-22 08:03
#6

På det stora hela finns det för lite personal i förskola och skola tycker jag. Det är inte bara brist på lärare utan även administratörer, elevstödjare, barnskötare (förskola) och andra som inte arbetar med lärande. Även utan föräldrars frågor och ouppfostrade elever så är det väldigt mycket tid som går till annat än lektioner, planering, rättande och mentorskap/elevkontakt. Lokalt IT-ansvar (per arbetslag) läggs ofta på kunniga lärare exempelvis.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: