Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 543 ggr
Cristine
2014-08-16 01:56

God morgon alla cybervänner 16/8

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Iblan när jag sitter och talar i telefon eller sitter i kö,så kladdar jag på min kladduk,nu satt jag den framför en lampa för att skärma av och tyckr jag fick en rolig och intressant bild…som modern konst.

<< Önskar er en härlig lördag

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Fridaaaa
2014-08-16 08:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Morgon!

Idag blir det lång jobbepass, ska få i mig lite frukost innan jag sticker till jobbet 🙂 Ingen helg för min del hehe. 

Roxy är 11 månader idag! ❤️

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2014-08-16 08:29
#2

Godmorgon Cristine och din fina tavla🙂

Idag är det 16 augusti och det är datumet för Elvis Presleys dödsdag. Han dog 1977.

Jag minns det för vår granne dog samma dag och jag var 15 år och min pappa  halade flaggan på halv stång och jag tänkte att det kunde få gälla både för grannen och Elvis.😉 Min bror är äldre än mig och var en stor Elvisbeundrare så jag fick höra mycket Elvis som barn.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2014-08-16 08:53
#3

#1 Grattis till söta Roxy🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Afturelding
2014-08-16 10:13
#4

Godmorgon!

Sitter och gör mig i ordning för att gå på bröllop 🙂En perfekt dag får de, lagom varmt och soligt!

Hoppas ni får en bra dag!

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[tk1971]
2014-08-16 10:23
#5

Gomorron! Idag måste jag shoppa lite, måste titta bl.a. på en höstjacka eftersom den gamla är slut. Och så får vi se om vi hinner åka ut till konstgrytet och träna lite med hunden - dock utan grävling.

aggeelin
2014-08-16 11:05
#6

Godmorgon! Vilken härlig dag! Solen skiner!!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Cristine
2014-08-16 11:37
#7

Måste skynda mej..får massor av gäster idag!

Ha det så bra.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
2014-08-16 13:22
#8

Städar. Får  gäster och vi ska sitta ute. Men.  De kommer för första  gången och de vill säkert se huset :)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

stina63
2014-08-16 18:54
#9

God kvälls

Underbara bilder. Jag har varit i Stubbarps skördefest. Rätt skoj kolla läget där. Han som startade skördefesten var min farfars kusin. Rätt mycket folk varje år.
Många hästar är där som dom visar upp. Här är två av dom.

Anders 50
2014-08-16 20:53
#10

Gokväll!

Hemkommen från besöket hos en vän jag fått på facebook. Många mil, men så kul att träffas och se hur hon hade det.

#9 Så fina Ardennerhästar. Den med den ljusa manen liknar den sista som vi hade, Max…han son alltid siktade att bita folk i öronen! 😃

Nu ska jag kolla grillen, det börjar bli grått där. 🙂

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

stina63
2014-08-16 20:59
#11

*10 Anders de var så många ardennerhästar. Tycker dom är så vackra. Min morfar hade två stycken när han levde. Pappa också när han var barn.

Den här hästen till höger ville inte att jag skulle klappa den andra… Då gnäggade hon väldigt hehe.

Anders 50
2014-08-17 08:45
#12

#11 Ja de är fina, vi hade många ardennerhästar när jag var liten,  3-4 st + föl samtidigt till jordbruket och i skogen. Pappa var en känd hästkarl som också tog emot och körde in unghästar åt andra. Så jag fick lära mig att köra med häst både i jordbruket och i skogen.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
2014-08-17 14:21
#13

Var kommer den rasen ifrån?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
stina63
2014-08-17 14:36
#14

Vet inte cristine. Men rasen användes till jordbruk osv. Var mer tålig antar jag. Anders kanske vet mer om

Anders 50
2014-08-17 15:15
#15

Har jag inte totalt fel så kommer den från Belgien.  Finns ju en del av landet som heter Ardennerna där också.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

stina63
2014-08-17 15:46
#16

Hittade lite om de

Ardennern (plural: ardennerna[1], sällan ardenrarna) är en kraftfull hästras med ursprung i Ardennerna. Ardennern är den vanligaste kallblodshästen i världen och många länder har egen avel av ardenner efter en egen standard. Dock räknas ardennerns hemland som Belgien och även Frankrike. Men det finns numera även Svensk Ardenner, Holländsk Ardenner, Tysk Ardenner m.m. Alla med egenskaper som passar sitt land och sina användningsområden

Ardennern har ofta använts som arbetshäst inom tyngre jordbruk och transport. Innan 1800-talet var ardennern mindre och mer kompakt än dagens moderna ardennerhästar. Idag är ardennern vanligast som tyngre körhäst och inom skogsbruket.

När Julius Caesar år 57 f.Kr. kom till Gallien, fann han i det nuvarande Belgien en hård och outtröttlig lanthäst som var stamfader till den nuvarande ardennerhästen. Även den grekiska historikern Herodotos lovprisade dessa hästar för deras kraft och styrka. Troligtvis härstammar ardennern från den nordeuropeiska skogshästen som är stamfader till de flesta av dagens kallblodshästar.

Står mer här i länken om den

Cristine
2014-08-17 16:25
#17

Tack >Tina väldigt intressant!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

stina63
2014-08-17 16:54
#18

Varsågod Cristine, Tänk rasen är gammal och härstammar från  år 57 f.kr

Upp till toppen
Annons: