Annons:
Etikettvåra-vänner-djuren-natur
Läst 472 ggr
Nadesch1
2014-07-24 14:25

Så otroligt glad jag blev....

Igår då jag såg massor av humlor i min långa rabatt de satt/sitter 3-4 i en blomma ibland för de är kvar idag. Jag undrar så var de kommer ifrån? Cristine

Universum är mitt hem

        Nadesch
Annons:
OlleA
2014-07-24 14:47
#1

Härligt att humlorna gillar dina blommor! Humlor bygger bo i en jordhåla i gräset, ofta ett gammalt sorkbo, så det är nog därifrån de kommer. Humlorna har det inte så lätt, för det finns allt mindre blommor i markerna numera. Men dina gillar de tydligen! Vill du hjälpa de små liven ytterligare, kan du ställa ut ett lågt fat med vatten nära rabatten. Alla varelser blir ju törstiga i denna värmen.

Olle

stina63
2014-07-24 15:00
#2

Vi ska vara rädda om humlor. För min väninna fick reda på från Anticimex att humlor har vi lite av nu. Hon ville ha hjälp få bort dom från sin balkong. Inglasad balkong. Men dom gör inget med de, För humlor behövs i naturen och de är få av dom nu,

Vatten de behöver alla. Ser ibland humlor som simmar i min fontän. Hjälper jag dom upp därifrån. Sen flyger dom i väg efter ha torkat sig torr

Maria
2014-07-24 15:26
#3

Jag har alltid gillat humlor och när vi köpte radhuset så var det mängder med humlor här de första somrarna och därav mitt nick "bumbleboo" men nu i år har jag inte sett så många och de jag sett har varit väldigt små känns det som….

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

stina63
2014-07-24 15:33
#4

Dom är lite mindre nu men jag har en del här på tomten.

Anders 50
2014-07-24 15:39
#5

Jag brukar ha en träbit som flyter i vattentunnorna som de kan rädda sig upp på.

Här är gott om humlor som besöker blommorna runt huset men de där jättestora blir mer och mer sällsynta.

Det finns humleholkar att köpa om man vill lyxa till det för dem, eller så kan man göra själv.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Intehärutandär
2014-07-24 17:00
#6

Jag har haft en bunt mölummor (som de heter på dialekt) i början av sommaren som krockade i mina fönster. Stora var dem. Nu är både dem o getingarna utbytta emot malar.

Annons:
chik
2014-07-24 23:14
#7

Humlor som övriga säger. Det är små arbetsamma djur. som behövs.

O vi har här på gräset.Vi har vit klöver o de verkar dom gilla..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
2014-07-25 05:52
#8

Jag har väldigt mycket vildblommor och detsamma av digitalis och dem gillar de..mina humlor är stora. Ska sätta ut flera fat med vattenGlad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Nadesch1
2014-07-27 12:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Så här ser mina ut..dåliga bilder då jag inte kann' komma nära med stolen.

Universum är mitt hem

        Nadesch
Nadesch1
2014-07-27 12:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

2

Universum är mitt hem

        Nadesch
Nadesch1
2014-07-27 12:15
#11

Har lagt ut en stor isklump på ett fat så kan både djur fåglar och insekter dricka där

Universum är mitt hem

        Nadesch
Upp till toppen
Annons: