Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 281 ggr
aggeelin
2014-07-23 00:50

Godmorgon, onsdag den 23 juli

Godmorgon på er!

Här sitter jag och ser ut på natten. Det är faktiskt snart en ny dag som kommer smygande därute, först som natt och sen som dag.

Jag önskar er en riktigt fin onsdag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Anders 50
2014-07-23 09:37
#1

Godmorgon!

Dags för kaffe!  Igen!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
2014-07-23 09:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Gomorron!

Kanke en äppelkaka till kaffet!

Kl 5 klev jag upp och bakade en  Amerikansk äppelkaka,…..mmmm det var ett bra val ..den  blev så krispig och knäckig därför att man blandar kanel och socker och strör ovanpå och jag tar mannagryn i stället för mjöl när jag bröar formen, det ger en frasig kant.

Vispa 200 g smält smör med 2 dl socker , 3 ägg och 1 dl grädde, blanda sedan ner 4 dl mjöl med 2 tsk bakpulver och 2 med vaniljsocker.

Blanda 2 msk socker med 1-2  tsk kanel Och strö över kakan. 

Ugn 200   20-30 minuter.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Toyan
2014-07-23 10:15
#3

God morgon!

Mmm..så god kakan ser ut Cristine.  Varmt så in i baljan är det, knappt en kvist som rör sig på träden.

Idag är jag bjuden på kaffekalas, blir trevligt🙂

Ha en fin dag och gör inte alltför ansträngande saker i värmen🌺

Intehärutandär
2014-07-23 11:22
#4

#2 Fyriskaka också kallad, de går åt här. En vecka gjorde jag tre! Ska fortsätta vila här. På lördag ska vi på bröllop,.det kommer bli jobbigt.

Maria
2014-07-23 15:31
#5

Oj vad den kakan såg god ut Cristtine🙂

Idag har min man tillbringat dagen på ortopeden.

Han ramlade på jobbet i en trappa i morse och bröt handleden. De har dragit armen rätt nu och några fliser ligger fel men de ska avvakta med operation verkar det som. Han är kvar och ska träffa läkaren igen.

Stackarn, han som var så lycklig för att börja jobba. Han blev sjukskriven 2 veckor till att börja med men han vägrade😃

Får väl se hur han mår imorgon.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[peter54]
2014-07-23 16:55
#6

God eftermiddag 🙂

Hett så det går inte att vistas ute för mig, 30 grader i skuggan. Vid Åkerby kyrka som man passerar efter vägen hit från Uppsala, var det 32 grader. Nästa vecka skulle bjuda på svalare väder, jag vill ju gärna göra något, så det ser jag fram emot.

Annons:
Maria
2014-07-23 17:12
#7

Nu har min man kommit hem med gips och armen dragen i rätt läge.

Han ska röntgas nästa vecka igen för att se så den ligger rätt annars ska han ha gipset i fyra veckor.

Det är första gången har brutit något.

Jag har heller aldrig haft gips.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

KaiPon
2014-07-23 17:28
#8

Hejsan alla!

Idag har jag bokat tid för blodtagning imorgon. Ugh, vill inte, men vet att det är säkrast att veta om någonting är fel eller inte. Men jag ser inte fram emot att ha en nål i min arm, om än bara för någon sekund.

Aja, sånt jag får ta. Önska mig lycka till morgon. 😂

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

stina63
2014-07-23 17:48
#9

Godkvälls

De är varmt även idag. Svetten rinner av en och jag gör inget. Men skönt ändå.,

Ha en skön varm onsdag

UtanStrumpor
2014-07-23 18:23
#10

Go kväll på er, 

Varit för jäkla varmt i dag. Har hållt mig i skuggan och inomhus. Är ganska glad att jag inte är höggravid under sommaren. Tycker det redan är jobbigt och jag är bara halvvägs. 

Vatten är gutt dock! 26 grader i hamnen så många bad blir det för att svalka av sig. 

Väntar spänt på besked på ny bostad så håller tummar och tår att de är positivt besked och att vi får veta i veckan =) Behöver lite mer plats nu när vi blir en till. 

Ha det bäst! 

Och det kommer gå fint i morgon Kaipon, fast förstår dig.. Gillar inte nålar alls! Men brukar vara över fort. =)

[peter54]
2014-07-23 18:25
#11

#8 Då får du se till att sköta dina njurar. Jag har två riktigt grova nålar i armen tre dagar i veckan och så har det varit i mååånga år 😉

chik
2014-07-23 22:45
#12

God Kväll här i Burken.
Cristine O'vad gott. dräglar🍸

Mara. Hoppas att det går bra för lilla gubben-Manen..

Kaipon. Det ordnar du Kolla i väggen o tänk på något intressant.Heja dig-🤢

Lena.P är jag i verkliga livet.

KaiPon
2014-07-24 12:32
#13

#11 Hoppas jag slipper några större hälsoproblem överhuvudtaget.

#12 Det gick helt okej, hade musik i öronen medan hon satte i nålen.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: