Annons:
Etikettvåra-vänner-djuren-natur
Läst 505 ggr
Cristine
7/20/14, 9:00 AM

Promenaden..

hur ska den vara för att du ska trivas?

Skogen, en liten landsväg, stråk vid havet eller  inne i byn/stan?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Fridaaaa
7/20/14, 9:03 AM
#1

Ute på landet, på grusvägar/skogsvägar och lugnare vägar samt nere vid vattnet 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
7/20/14, 9:06 AM
#2

Åh, det beror alldeles på.

Det är väldigt trevligt att promenera där man aldrig förr har gått. Jag älskar att promenera på semestrar och upptäcka nya saker oavsett om det är vid havet, i byar eller någon stad.

När jag var nyopererad så gick jag runt den lilla sjön som ligger granne med oss. Torpadammen heter den och då var det samma runda varje dag och det var också kul att följa naturen och se  hur det växte och förändrades.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Saffran0Spice
7/20/14, 9:14 AM
#3

Där skog och hav möts i lugn och ro ^^

Anders 50
7/20/14, 11:12 AM
#4

Det går bra överallt utom i tättbebyggda områden med med asfalt som underlag.

Men helst på en stig i skogen.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[tk1971]
7/20/14, 12:08 PM
#5

Mja, jag trivs inte i mörka barrskogar. Där får jag en obehagskänsla. Däremot gillar jag öppna lövskogsmarker.  Gärna med betande djur.

Intehärutandär
7/20/14, 12:22 PM
#6

Jag vill ha vackert att se på under vägen, utsikt man aldrig blir mätt på. Här får man leta efter guldkorn, då jag bor i en trist betongstad där bara älven är naturligt vacker inom promenadväg. I min hemstad gick jag en mil varje kväll med sonen o mamma. Där kan man under promenaden varva med 1600-tals husen i centrum och sjön.

Annons:
[peter54]
7/20/14, 1:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Stig i skogen eller väg på landsbygden, så länge det är fritt från asfalt. Föredrar löv- eller blandskog som på den här bilden från Kalvnäsets naturreservat här i närheten.

Maria
7/20/14, 1:40 PM
#8

En av de vackraste städer jag besökt är Florens.

Där skulle jag kunna tänka mig att promenera igen. Det värsta var bara att jag hade så ont i nacken på kvällen då jag gått med huvudet uppåt för att titta på alla vackra byggnadsverk😃

Så man kan få nackspärr av promenader också. Inte bara skoskav….😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

citytjejen
7/20/14, 9:37 PM
#9

Olika! Här hemmavid har jag en fast runda på ca 7 km som jag går nästan varje dag och som går genom villaområde, i skog/intill vatten och slutligen gångväg bredvid bilväg. Den rundan tycker jag mycket om!

GIllar även att ta promenader i stan, gärna nära vattnet.

/Christina

[TanatosNyx]
7/21/14, 4:50 PM
#10

Väldigt olika! En mysig promenad i skogen eller på stranden kan vara lika vacker som staden. Längtar jag efter egentid är det såklart naturen jag väljer, men vill jag bara ut och se mig om lite så kan staden vara perfekt. Där jag bor älskar de att pyssla med ögongodis, sommar som vinter. Finns även många gamla snirkliga fina hus att kika på mitt i centrum.

Upp till toppen
Annons: