Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 408 ggr
Maria
7/20/14, 7:34 AM

Godmorgon söndag 20 juli

Godmorgon alla som vaknar.

Solen skiner och det är redan en bra bit över 20 grader ute.

Det är även sista semesterdagen.

Jösses vad fyra veckor har gått fort😮

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Fridaaaa
7/20/14, 7:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Morgon!

Kl 7  väckte Roxy mig, snablans hund. Bara att stiga upp och släppa ut dem, så nu är man uppe. Jobb ikväll, hade hoppats på att få sova ut idag men icke xD
Känns i kroppen att jag höll igång mycket igår med städning, hundar mm 😛 Men på ett bra sätt 😉 Gratis träning det där hehe

Här är de tre hundarna jag passar/är hos en del nu när matte & husse är på BB. Till höger är Chili (Roxys pappa), mitten är Luffe (Roxys bror) och till vänster är Leo, svärmors hund men de har honom så länge.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cristine
7/20/14, 8:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Gomorron Maria och Frida och detsamma till er andra!

Det måste kännas väldigt tråkigt när semestern är över,jag kan sätta mej in i den känslan fast jag själv aldrig haft någon semester i hela mitt liv.

#1 Vilka gulliga enar, jag fattar inte hur du hinner med alla  djur😮

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Fridaaaa
7/20/14, 8:17 AM
#3

#2 Prioritering 😉 Och hjälp av sambon. De tre hundarna är bara tillfälligt nu när matte & husse är på BB 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Torparmor
7/20/14, 8:23 AM
#4

Godmorgan! Väcks normalt vid ½3 av en katt som vill ut. Igår blev det sent så la mig och somnade om. Ska göra lite trädgårdsjobb innan det bär av till Lands "Öppen Trädgård". Ha en fin söndag!


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Cristine
7/20/14, 8:47 AM
#5

Jag kan förstå Maria att du vill vara kvar i Juni med tanke på arbetet men jag byter till Juli.😃

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
7/20/14, 9:01 AM
#6

#5 Haha, jösses vad sommaren skenar iväg😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Anders 50
7/20/14, 10:57 AM
#7

God förmiddag!

 Varmt!!   Usch!  😓

Men idag blåser det ju lite i alla fall. Får försöka hitta på nåt "i skuggan jobb" idag.

Det är skugga nere vid vinbärsbuskarna, kanske plocka svarta vinbär?  Beskära lite i äppelträden?    Blir bra! 🙂

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Mooniq
7/20/14, 12:31 PM
#8

En vecka kvar till min semester. Här skiner solen och det blåser rejält, skönt för då kan jag sitta i solen utan att bli för varm.. så lite lata mig o lite sola mig idag står på schemat. har lagt fram fruset kött o ska nog koka en kalops lite senare.  blev så där jobbigt sugen på det igår.. 

dagen till ära blir det hemmagjord tzatziki (gurka, matyoghurt, vitlök, pressad citron- röra) och bräckt kassler till lunch.. =) med lite diverse grönsaker.. svårt att äta mat när det är varmt ute.. 😐

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

stina63
7/20/14, 12:34 PM
#9

God middag

Härligt väder solen skiner de blåser lite lite. underbart är de.
Önskar er en skön söndag

[peter54]
7/20/14, 1:26 PM
#10

God eftermiddag 🙂

Här är soligt och mycket varmt, 26 grader i skuggan, så jag pallar inte med något tyngre och det jag gör sker i skuggan. Hittills har det inte blivit många slängar, bara gjort rent några musburar och fyllt tunnan vid växthuset med vatten. Vattnet är just nu odrickbart på grund av skyfallet igår, det är grumligt och alldeles brunt, så vi mäste köpa dricksvatten idag.

Han som äger marken vid källan vi får vattnet ifrån har inte dränerat ordentligt runt brunnsringarna, så när det blir ett sådant skyfall som igår, eller när det är snösmältning på våren, får vi ner ytvatten i brunnen och det blir missfärgat och smakar jord.

aggeelin
7/20/14, 1:59 PM
#11

Hälsningar från rättvikshästen!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Toyan
7/20/14, 3:10 PM
#12

God middag!

Fina hundar Frida🙂

Här är varmt så in i baljan 🥵 tar en paus från flyttbestyren dag. Inte utan att jag ser fram emot höst och svalka.

Ha det gott allihopa🌺

Maria
7/20/14, 4:36 PM
#13

Här är det 28,8 grader ute nu och då är mätaren i skuggan.

Vi har varit inne nästan hela dagen för det är svalare här.

Vi har bara varit iväg på en bakluckeloppis vid Slottsskogen och jag tycker synd om alla försäljare som stod där på grusplanen i hettan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Intehärutandär
7/20/14, 5:14 PM
#14

Här hamnade man nästan i en knivskurning utanför shoppingcentrat vid lunch. En uppgörelse, otäck sådan helt öppet med barn nära. Så nu blir det highlife igen (offret kommer ju hämnas). Efter det, växlade vi totalt i sinnesstämning o släppte ut grodorna vi fångat i våras. Nu ligger vi inne o vilar. Är hemskt hett ute nu. Fick Potatis över igår, så det blir nog raggmunk eller potatis/morotsbiff.

stina63
7/20/14, 6:20 PM
#15

Snovit så hemskt usch mycket som händer omkring en,

Maria
7/20/14, 7:48 PM
#16

Sitter just och kollar Rapport på TV och mitt gamla jobb "var med".

Det handlar om H70 studien. Populationsstudier på 70-åringar (bl.a) som pågått på universitetet sedan 1971 i Göteborg.

Ibland saknar jag det😕 men hade inte klarat av tempot och logistiken förmodligen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: