Annons:
Etikettvåra-vänner-djuren-natur
Läst 1394 ggr
[Sisa]
6/3/14, 2:42 PM

Äntligen!

Efter att ha stått ut så länge..tålmodigt väntat. Nu är den här! Solen, värmen och alla naturens vackra färger. En behaglig känsla fyller hela kroppen. Jag menar förstås SOMMAREN..och den har bara börjat! Har Du det somrigt hos Dej ?

Annons:
[MikaelaR]
6/3/14, 2:55 PM
#1

Här regnar det för fullt men det har absolut vart runt 30 grader sol o blå himmel någon dag den senaste tiden, men jag älskar regn mys mys ❤️

Afturelding
6/3/14, 2:59 PM
#2

Om 10 grader och regn räknas som somrigt så ja 😃

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[peter54]
6/3/14, 3:19 PM
#3

Jovisst är det somrigt, bara att öppna dörren och känna syréndoften, helt ofattbart gott luktar det. Sedan att det regnar lite nu och då gör inte så mycket tycker jag. 😉

Cristine
6/3/14, 10:12 PM
#4

Soligt och fint…..men vindar som stundtals är riktigt isiga men doften av hägg överväger.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
6/3/14, 10:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Vår hägg har små gröna kulor nu, den blommade över för ungefär 10 dagar sedan. Nu är syrénerna i full blom 🙂

Den här bilden är från i söndags, det var mulet så bilden är inte så lysande som den brukar bli på syrénerna när solen lyser.

[Sisa]
6/4/14, 5:01 PM
#6

Finns det nåt somrigare än doften av syrén och hägg ?

Annons:
Anders 50
6/4/14, 9:57 PM
#7

#6 Hägg och i viss mån syrén är överblommade för längesedan här, så de förknippas inte med sommar här åtminstone. Kanske sen vår eller försommar.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

penke
6/4/14, 10:20 PM
#8

 jodå, mest sommar-regn i luften..
 men det gror o spirar i matta, land o krukor *ler*

   penke

Intehärutandär
6/5/14, 11:30 AM
#9

Sommaren har inte kommit hit ännu. Om två veckor - då. :) 

Vet inte om jag sett några sommar-tecken ännu?

[Sisa]
6/5/14, 12:15 PM
#10

Olika somrigt beroende på var man bor..kul att veta hur det ser ut hos Dej!

Maria
6/5/14, 12:44 PM
#11

Visst är det somrigt ute.

Visserligen är himlen alldeles svart nu och det ser ut att kunna braka loss när som helst.

Det blommar och grönskar överallt och jag upplever att det är väldigt tidigt.

I lördags när vi åkte till Marstrand så åkte vi förbi en liten äng där det blommade både röd vacker vallmo, blåklint och smörblommor. Tyvärr hann jag inte ta några foton.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Intehärutandär
6/6/14, 12:21 PM
#12

Jag såg hundkex, smörblommor och midsommarblomster här om dagen. Det känner ju iaf sommar. Eller Majstång. :)

Annars infinner sig inte känslan av sommar förrens skolorna slutat. Det är tors-fre nästa vecka. Så nästa helg tar jag sommar. :)

Upp till toppen
Annons: