Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 251 ggr
flisan708
2014-04-18 05:15

Godmorgon, Långfredagen

Godmorgon! Glömde ställa av gårdagens alarm på två ställen i lägenheten så nu är jag vaken för tidigt. Jobbar eftermiddag i magsjuketräsket. Fyra dagar kvar. Efter det har jag en veckas semester innan det nya jobbet börjar. Det blir min semester för i år, vad jag vet nu. Vad gör ni denna långfredag? Ha en trevlig dag!

Annons:
Cristine
2014-04-18 06:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

God morgon Flisan och alla andra!

Magsjuka, inget som är roligt att arbeta med, tur att du har semester sedan.

Vad jag ska göra idag vet jag ännu inte förutom att sätta lammsteken i ugnen redan då den ska stå inne i ugnen 4-5 timmar.   

Önskar er en härlig dag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Toyan
2014-04-18 09:42
#2

God morgon och Glad Påsk på er allihopa☀️

Flisan och Cristine..ni var då uppe långt före tuppen🙂

Får hålla tummarna att du klarar dig från magsjukan flisan.

Mulet här men några små flikar av blått i det grå.

Ha en jättefin dag, vad ni än fyller denna långfredag med🌺

Anders 50
2014-04-18 09:52
#3

Godmorgon.

Tänk när jag var liten och det var Långfredag…Det var årets värsta dag! Mina föräldrar var inte religiösa på nåt sätt men på långfredagen så skulle det vara lugnt, inget lek och bus för oss barn eller nåt jobb på gården för far mer än det absolut nödvändiga.

Och när man blev lite äldre och fick tillgång till påsksmällare så var det inte lönt att ens tänka tanken på att smälla av någon då!

Men nu är det andra tider! Inga smällare, men städning och omskolning av alla mina tomatplantor, göra Jansons m.m. står på "att göra-listan" idag.

Ha en bra dag!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
2014-04-18 09:57
#4

Jag minns inte så mycket av påsken när jag var barn men i Spanien var det förbjudet att tala högt, sätta på musik, svära, bära färgade kläder osv..allt var stängt så det fanns inget att göra..hemskt.😕

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
2014-04-18 10:19
#5

Jag minns att vi i flera år firade påsken på Råå Värdshus som tyvärr numera är rivet. Vi var där alla påskdagarna.

Ett gammalt värdshus som redan då kändes som 1800-talet men det var såå vackert.

Jag minns också de dignande påskborden med rökt ål som hängde hela med en stor sax hängandes bredvid så det var bara att klippa så stor bit man ville ha😛

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
2014-04-18 10:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

God förmiddag!

Vädret skulle bli hyfsat idag men verkar inte så än, återstå att se.
Så sugen på kinamat, men nope blir det inte. Sambon kommer hem i eftermiddag, sovit borta inatt. Så blir fredagsmys ikväll i vanlig ordning ❤️

Är som en vanlig fredag för mig. Har inget påskpynt mm heller 😛

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Intehärutandär
2014-04-18 10:38
#7

Vi ska äta lite påskmat idag, för imorgon åker barnet bort och missar det. Så vi får tjuvstarta. Jag och pojkvän ska ut och lyssna på band ikväll, då kan en stadig middag passa. Har inte varit ut på tre år (läs druckit alkohol). Ska bli mys. Var fem år sen vi var ut tillsammans. Imorgon ska vi äta med hans barn och på söndag till svärisar i Dala-Floda.

stina63
2014-04-18 10:39
#8

God morgon

Så var det långfredag. Kommer ihåg som barn den här dagen. Så tråkig den var. Inte var det något på tv. Plus så var det inte så mycket på tv innan heller men denna dag var det ingenting alls. Video fanns inte och inte dator.
De var årets längsta dag. jag tänkte de är därför som den heter LÅNGFREDAG😂

Men jag ska jobba helgen fredag till söndag. Rätt mysigt jobba storhelger inom vården.
Ha en skön mysig långfredag😃

Lägger in en länk där katter försöker med all sin makt väcka husse och matte,

http://www.pawbonito.com/cat-alarm-clocks-are-the-best-alarm-clocks/

stina63
2014-04-18 10:43
#9

Här har ni när våra hundar väcker husse och matte😂

http://www.pawbonito.com/cat-alarm-clocks-are-the-best-alarm-clocks/

[elmaek]
2014-04-18 10:47
#10

Blir att ta det lugnt, lite påskmiddag och njuta av 4 dagar ledighet 🙂

Maria
2014-04-18 11:49
#11

Glömde svara på frågan vad vi ska göra idag😉

Min man har varit och handlat och kom hem med filmen "Hobbit Smaugs ödemark" Vi har sett den på bio men jag ser den gärna om och om igen. Så det är eftermiddagsplanen.

Ikväll ska jag göra äggost som vi ska ha till påsklunchen imorgon då sonen och hans flickvän kommer.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JanGBG
2014-04-18 15:35
#12

Märker att andra som var med på den tid då allt enligt lag var stängt och förbjudet, har precis samma upplevelse som jag av långfredagen.

LÅNG och TRÅKIG.

I dag gör jag lite påsk mat, för i morgon är jag i Borås trakten och tävlar i svartkrutsskytte.

PS. har faktiskt tvätta bilen idag.

KaiPon
2014-04-18 22:03
#13

God kväll!

Idag gick jag och mamma och handlade. Var rejält trötta, så när vi kom hem så somnade vi ett tag båda två tydligen.

Fick en påringning av barn idag. Som vägrade ge upp. Konstant ringande på ringklockan i någon minut. 😡

Ska ta och lägga mig snart tror jag.

God natt, LK! 😃

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: