Annons:
Läst 1844 ggr
Skorpion76
2014-04-15 14:22

Krogar och Nattklubbar iFokus

Jag skulle önska att det fanns en sådan sida eftersom jag har skrivit en fråga som jag inte känner att jag kan placera någon annastans.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Maria
2014-04-15 15:15
#1

Du får väl testa oss här?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2014-04-15 16:53
#2

Exakt vad skulle man diskutera på en sådan sajt?

Skorpion76
2014-04-15 17:44
#3

#1 Det har jag gjort nu! #2 Krogar och uteliv. Hur ser utelivet ut i din stad?


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Honestyisdead
2014-04-15 18:01
#4

3 Låter mer som något för en artikel. Vad ska man prata om när man konstaterat hur det ser ut?

Maria
2014-04-15 18:13
#5

Eftersom jag bor i en storstad som Göteborg finns det mängder med krogar och utelivet är på topp verkar det som.

Jag själv är sällan eller snarare aldrig på krogen numera och utelivet är trädgården😉

Har svårt för att tänka mig en fungerande sajt om detta ämne?

Hur hade du tänkt den skulle vara uppbyggd?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Skorpion76
2014-04-15 18:16
#6

#5 Jag vet inte och jag tänkte inte starta upp en själv, men om det fanns en hade jag gärna hängt på!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Maria
2014-04-15 18:19
#7

Aha.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cristine
2014-04-15 19:06
#8

Jag har bossat  över en Pub i Madrid flera år samtidigt som jag reste omkring och uppträdde. Många kändisars favoritställe. Jag tror att det går lugnare till på de Spanska pubarne då de dricker sig fulla här (har jag hört) och det uppstår bråk många gånger. Jag kanske har fel då jag aldrig varit på en Svensk.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[peter54]
2014-04-15 19:28
#9

Jag har ingen aning om hur utelivet ser ut i "min" stad, jag har aldrig satt min fot på en nattklubb och på krogen har jag heller aldrig varit om man nu inte menar en vanlig restaurang. 🙂

Jag måste erkänna att den verksamheten är för mig fullkomligt ointressant och jag stannar hellre på vedbacken än beger mig till stan för att bedriva uteliv 😉

Skorpion76
2014-04-15 19:42
#10

Tyvärr har krogen kommit att bli rena kötmarknaden och när tryckarna kommer i slutet är alla så fulla at det inte går att bjuda upp någon att dansa med för den skull!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Intehärutandär
2014-04-15 19:44
#11

Här finns krogliv med mycket live-musik att välja på. Går aldrig på krogen för disco, det ska vara ett bra band.

Anders 50
2014-04-15 20:12
#12

#10 Du skriver ju i en annan tråd att tryckarna inte finns längre?
 Och i den efterlyser du ju sådana.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Mirinda
2014-04-16 01:17
#13

Jag älskar att dansa. Men om man är för gammal för disco och för ung för PRO-dans är det dåligt med dansställen där jag bor.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Annons:
[Thiah]
2014-04-16 05:01
#14

Nattklubbar orkar jag inte med längre (fyller just 31) för det är så konstig musik. Vill gärna kunna prata någorlunda med den jag är där med. 

Pubar däremot. Går gärna på Molly Malones här i helsingfors för där har de live musik och genuint härlig stämning. Jag och sambon var ofta där innan jag blev gravid.

Maria
2014-04-16 09:37
#15

På tal om dans. Jag är ju måttligt road men kolla i denna brittiska 80-åriga kvinna.😮

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

citytjejen
2014-04-16 10:54
#16

Utelivet här i Stockholm tycker jag är varierat och att det finns något för de flesta som vill gå ut. Dock tycker jag att det finns alldeles för få ställen för mig som gillar att dansa (och med dansa menar jag inte styrdans utan mer "discodans") till typ rockmusik och 70-80-talsmusik. 

I barväg så finns många bra ställen tycker jag, jag gillar pubar och hotellbarer. En del pubar har dessutom riktigt god mat också!

Sen är det ju köttmarknad på vissa ställen, det raggas och saker försiggår på undanskymda och ej undanskymda ställen 😛

/Christina

Skorpion76
2014-04-16 13:18
#17

#14 Jag håller med dig! De har väldigt konstig musik och inte alls den musik so jag njuter av att dansa till! Det är synd efterspm det är roligt att dansa till bra musik. Vem gillar inte det? Jag bara undrar!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Cireea
2014-04-16 13:48
#18

#17 Nattklubbar och krogar är inte för alla och då får man helt enkelt strunta i att gå dit. Vill man dansa (såsom tryckare) så brukar det oftast finnas föreningar som arrangerar sånt där det dansas vals, bugg och så vidare. 

Musik förändras ständigt och nattklubbar/krogar spelar det som är inne just då. Det är hög musik och väldigt högt tempo som gäller och ju äldre man blir desto mer avtrubbad blir man av just nattklubbar och krogar eftersom det oftast riktar sig mot de yngre generationerna. 

Jag fyller 20 i år men föredrar hemmafester över krogar, inte för att musiken är konstig eller något fel på utan för att jag anser att det helt enkelt är billigare och blir oftast roligare än att vara på krogen. Det är ju upp till var och en att välja vars dom vill festa. Passar inte nattklubb, pub eller krog så får man helt enkelt skita i det.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Skorpion76
2014-04-16 14:06
#19

#12 Jo, jag älskar att dansa tryckare. Det sticker jag verkligen inte uner stol med, men ett problem när man är ute på krogen är att e som är kvar i slutet när tryckarna kommer är så fulla och kan knappt stå på benen. Dessutom är det många som tönker at de vill få med sig en jej hem när tryckarna kommer i slutet på krogen. Det vat mitt budskap oh int att jag har något emot damsen i sig! Annars skulle jag förstås inte ha efterlyst dem!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Honestyisdead
2014-04-16 14:09
#20

Jag gillar musiken som spelas på nattklubbar. På sådana ställen spelas alltid det som. Är inne. Nu är det inne med dunkadunka.

Annons:
Upp till toppen
Annons: