Annons:
Läst 2222 ggr
[VSK]
8/14/13, 8:07 AM

Om du fick två miljoner Skr

Vad hade du då gjort?

Själv hade jag betalat av både banklån och CSN fortare än kvickt.

Sen hade jag undersökt möjligheten att steloperera mig privat, på två ställen i ryggraden.

Sen hade jag börjat titta på boende i nån trevlig kåk.

Givetvis så hade jag sett till så att jag kunde ta mitt efterlängtande motorcykelkörkort 🙂

Nån billig 125cc Scooter hade det ju garanterat blivit. 

Körkort och nån bättre begagnad bil till frugan skulle det ju oxå bli.

Jag hade utan att blinka kunnat betala 200.000 kr för en säng bara jag visste att den kunde råda bot på mina sömnproblem.

Lite nya fräscha möbler hade det ju blivit. Sen som lök på laxen så hade jag öppnat två konton till. Spar & hobby 😃

Jo, jag hade faktiskt köpt mig ett teleobjektiv till kameran så jag kunde börja fota bandy igen. 

Nu är det din tur att drömma 😛

Annons:
flisan708
8/14/13, 8:39 AM
#1

Studielånet skulle betalas. Sen kanske skaffa mig en lite nyare bil. Men det jag främst skulle göra är att gå ner i arbetstid. Det vore skönt! Sen en härlig resa. En annan viktig sak vore att se till att man fick det bra när man väl går i pension. Pengar skulle låsas till detta. Sen att kunna gå i pension tidigare än 65 eller 67. Vår generation lär få jobba länge.

Maria
8/14/13, 8:54 AM
#2

Betalat av mina lån. Sedan är väl pengarna slut nästan😛

Jag skulle rest till någon spännande plats och sedan skulle sonen få resten.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

zabelle
8/14/13, 10:12 AM
#3

Jag skulle skickat in min uniform med budbil till kontoret tillsammans med min uppsägning 👍
Skämt åsido… men jag hade absolut dragit ner på arbetstimmarna,
Satt in en tredjedel av pengarna till min grabb
Gjort en lång resa till Australien tillsammans med maken.
Annars hade jag nog levt som vanligt fast med lite guldkant

Zabelle   

[VSK]
8/14/13, 10:21 AM
#4

Kul att få läsa era drömmar 🙂

Nu får vi bara börja spela på Lotto då 😃

Anders 50
8/14/13, 1:52 PM
#5

Lätt!… Köpt en skogsfastighet med fina jaktmarker uppe i Nv Jämtland och flyttat. 🙂

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[VSK]
8/14/13, 2:47 PM
#6

🙂

Annons:
signemo
8/14/13, 3:18 PM
#7

Betalat våra lån o barnens CSN.

Var rädda om varandra

stina63
8/14/13, 3:33 PM
#8

Då hade jag tagit tjänstledigt en till två månader, Sparat en bra slant till framtiden och betalt skulder.

Afturelding
8/14/13, 5:34 PM
#9

Jag hade betalat tillbaka både mitt och makens studielån, så där går ju 500.000 😉Och sen skulle vi nog leta efter ett fint hus, och så var pengarna slut… Haha.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Här Är Jag
8/14/13, 6:20 PM
#10

Hade betalat av mitt lån sen skulle ja vilja åka till Alaska och vandra/fiska en hel sommar.

Fridaaaa
8/14/13, 6:31 PM
#11

CSN skulle återbetalas och inte ta fler lån därifrån.
Köpt ny bil
Ny systemkamera med massa bra tillbehör
Nya möbler, ev köpa ut huset och renovera (om jag hade fast jobb med såklart).

Lägga undan pengar också.

Vet inte mer sen hehe

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Caroline L
8/15/13, 4:40 PM
#12

Jag skulle betalat av till FK och CSN. Köpt mej ett övningsköra paket och tagit Körkort. Köpt bil. Flyttat till en hästgård någonstans och köpt loss min häst samt köpt en till. Sedan hade jag skaffat mej ett sparkonto. Inreda hela huset och allt. Sedan åkt på världens semester innan inflytt. Shoppat varje dag… förmodligen slösat bort allt direkt 😃


Calcifer
8/15/13, 4:45 PM
#13

Studielånet skulle betalas av, jag skulle avsäga mig CSN för mina studier i Japan och sluta oroa mig för ekonomin under mina år där. Sen skulle jag spara resten, typ 1,5 miljon, så att jag kunde njuta av min tid i Japan samt kanske studera på universitet där osv.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Maria
8/15/13, 4:46 PM
#14

#12 Det känns som om du skulle behöva mer än 2 mille😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Calcifer
8/15/13, 4:49 PM
#15

#14 Ja två miljoner är fan inte så mycket egentligen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Caroline L
8/15/13, 4:56 PM
#16

#14 Hehe ja det skulle jag nog.. 😃


[VSK]
8/15/13, 5:27 PM
#17

ha ha ja men då ökar vi till 4 mille då 😃

Caroline L
8/15/13, 6:07 PM
#18

#17 Då skulle jag göra allt som jag skrev! 😃


[erikam]
8/15/13, 6:25 PM
#19

CSN skulle få hela sin summa efter tre år av studielån. Sen skulle jag unna mig att gå till frisören och köpa lite kläder, båda delarna var allt för länge sedan. Fick jag fyra skulle jag köpa en ny fin bil för två miljoner och CSN på det, då blir det inte mycket kvar 😃

Mooniq
8/15/13, 7:48 PM
#20

Ringt brandkåren och sagt: - jag slänger in handgranaten NU i huset, ni kan åka….😃 SEN hade jag byggt ett lågenergihus, har boendeplanen klar i huvudet sen många år….

sen ska jag leva lycklig i alla dagar…. 😃 inkl resor, mc-kort, pensionsparande och utbildning inom lågkolhydratkost..

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
tlover
8/18/13, 10:27 AM
#21

Investera pengarna i företagen (som ska startas) och gården främst, en del ska gå till sparande/buffert, kanske köpa lite av skogen här i närheten som vi vill ha sen tror jag nästan pengarna är slut. Nån liiiten resa kanske man unnar sig däremot.

hade vi haft lån hade det däremot betalats av först, skulle jag betala av nåns annans lån skulle det vara mammas men jag tror inte hon skulle tillåta det (mammor ska ta hand om barnen enligt henne inte tvärt om), men nått fint skulle hon få också i alla fall.

l'm back

penke
8/19/13, 11:02 PM
#22

rubbet till Riksgäldspar


  ? Varför väntar ni på .."vinna på lotto" innan ni slutar/jobbar mindre
.."börjar leva"
 är inte livet värt lite mindre kontanter..

lån har jag redan gnetat av, bytt "ned" mig i boende
(upp i kvallitet, skulle jag säga)
 med en massa extra pengar, skulle jag nog isolera vinden(tidigare?)
 ev. skaffat en gammal sportig cab (bil) onödigt roligt 😃
en massa in på depå-kontot (aktier)
 resa lite mer.. hälsa på gamla vänner låångt borta

frästen, glömde en favo-replik:
 hälften på vin, kvinnor och sång
 resten, ska jag slösa bort… *skratt*

   penke

Honestyisdead
8/20/13, 1:58 PM
#23

Köpt ett radhus och åkt till Norge för att fiska hälleflundra 😃

LinaLj
8/20/13, 6:06 PM
#24

Betalat av studielånet det första. Sedan hade jag skaffat mig drömmgården. Ett litet ställe med nog äng och vall för att hålla ett par får, ett par getter och kanske en häst eller två. Sedan hade jag nog sattsat resten av pengarna på att starta upp ett eget litet företag av något slag.

Bybo
8/21/13, 5:42 AM
#25

Betala alla skulder. Ev köpa ett torp i skogen, ja, för att bo i, och sen sätta in pengar åt kidsen….

zabelle
8/21/13, 9:44 AM
#26

#23 En kompis åker till Söröya och fiskar 2 gånger om året. 👍

Zabelle   

Här Är Jag
8/22/13, 12:08 AM
#27

Köpt mig en stuga i Ångermanland/Västerbotten och skaffat mig hund igen, en ny kamerautrustning, en Saab v4 och lite ny friluftsutrusning.

Annons:
Jessicahagstrom94
8/22/13, 10:09 PM
#28

Skulle ha shoppat nya kläder för några tusen eftersom jag  äger ganska så några kläder som jag kan/vill ha i min garderob. :) Skulle behöva köpa massa nytt av alla slags plagg. 

Sedan skulle jag.. köpa nytt till kameran! 

Förmodligen så skulle jag resa någonstans utomlands.

Skulle även förmodligen göra såna saker som att besöka kolmården, gröna lund och lite andra såna ställen. 

Sedan.. är det förmodligen massa tusenlappar kvar och det spar jag så länge, haha! Har ju nyligen skaffat kattunge så det vore nog klokt att spara inför eventuella veterinärkostnader + att foder inte är speciellt billigt enligt mig. 

Plus att jag har bil som kostar. 

Det skadar aldrig att ha massa pengar över och sparade!

fotokrafs
8/23/13, 12:12 PM
#29

Två miljoner. Skulle starkt fundera på att flytta direkt till västsverige
och hoppas på att hitta bra jobb

fyra miljoner. Skulle flytta direkt till västsverige
kanske starta eget

Lägga pengar på att rusta upp mammas hus på landet

Flubben
8/23/13, 10:23 PM
#30

Om jag hade så mycket pengar skulle jag betala av föräldrarnas skulder först och främst. Sen skulle jag nog leva ganska likt det jag gör idag, kanske hyra en två istället för en etta och spara de pengar som finns kvar tills jag kommer på vad jag kan göra för vettigt med dem. Spara till framtida barn, djur m.m. 😃

Blueberry95
8/24/13, 9:23 PM
#31

Jag hade sparat pengarna på mitt konto och bokat en resa när jag känner för det :)

powerofthebass
8/26/13, 12:01 AM
#32

Vinner jag mycket pengar går det oavkortat till välgörenhet tror jag

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Upp till toppen
Annons: