Annons:
Etiketthus-och-hem
Läst 1304 ggr
Mooniq
6/5/13, 6:29 AM

Latmasken talar....

Under våren så har jag läst på angående robotgräsklippare och igår landade skattepengen på kontot så igår beställde jag en Husqvarna automower 308. Leverans nästa vecka.. 

SOM JAG VÄNTAR… 

jag avskyr, hatar och tycker verkligen inte om att klippa gräset.. Vilken helkass sysselsättning.. Så nu är jag glad.. Inser att många nog tycker att jag är en latmask - och jag kan nog bara hålla med.

Men med en gräsmatta som är mer mossväxt än grässtrån i så blir det blött o tungt, jag kastar ut järnsulfat och NPK men mossan har vunnit varje år.. Men inte i år. Lilla James ska få klippa varje dag och jag ska strö ut gödning inför varje regnskur 😃Husqvarnas maskiner jobbar både i regn o solsken. mossan ska inte få en chans.

Några hus längre bort på gatan har haft gräsrobot i 2 säsonger och jösses vilken fin gräsmatta de har.. nu e min på tur.

Jag har dock lovat mig själv att nyttja nyinköpta trimmern mycket i sommar och trimma kanter så det verkligen blir fint.

Har laddat med RoundUp och trädgårdsättika - och ska ge Grobladen och tistlarna och maskrosorna en match dom sent ska glömma oxå.. 

Det blir en bra sommar 😃☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
Marinas Mix
6/5/13, 6:31 AM
#1

De är ju så häftiga de där gräsklipparna. Hoppas ni vinner striden mot ogräset och mossan i år

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Mooniq
6/5/13, 6:35 AM
#2

#1 Striden är redan vunnen, mossan vet bara inte om det än.. 😃 Nu behöver jag inte ha bra väder för att klippa gräset, det blir klippt varje dag, hela veckan. Klippet blir så smått att det direkt går ner i gräsmattan igen och blir gödning - vilket mossan inte gillar + att jag kommer att köra på med NPK några gånger under säsongen.. Är så glad att äntligen ha råd …

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Anders 50
6/5/13, 9:01 AM
#3

#0 Grattis till "James" 😃 Skulle också vilja ha en sådan, men har ju så många land och rabatter och grusgångar.

Sen ska de ju vara väldigt bra de där klipparna om man har problem med mördarsniglar, mullvad och sork.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Fridaaaa
6/5/13, 9:20 AM
#4

De är läckra hehe Men inget jag skulle vilja ha.
Vi har åkergräsklippare istället (delar med svärmor och hennes gubbe). Sambon kör gärna runt på den haha han hatar med att klippa gräset hehe

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mooniq
6/5/13, 9:23 AM
#5

#3

jag har en sammanhängande gräsmatta - som ett U runt huset och slingan är 200 m lång så det ska nog räcka hela vägen runt för min del. Sen har jag några buskar som jag får slinga runt och ett hörn i trädgården där pappa byggde en kompost till mig.. den kanske jag kan riva om nåt år eftersom gräsklippet blir kvar i backen.. 

James ska skiva sniglar men jag har inte hört att den den även skivar sork och mullvad… jag undrar vad Siggekatten kommer att tycka.. Grannens hund får väl gå på kurs här nån dag för han blir tossig när de går förbi den andra trädgården med robot.. Atlas gillar inte den alls, Atlas som i vanliga fall är en mycket glad, snäll och tyst vovve. Men jag o matte Anette får lura ut nån bra plan så Atlas accepterar surret hos grannen.. 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Mooniq
6/5/13, 9:28 AM
#6

#4 ganska cooooolt med åkgräsklippare faktiskt.. 

men ska jag välja att lägga pengar på att åka med eller titta på - då e valet enkelt.. + att om roboten går sönder så får jag plats med den i lilla bilen och har verkstan bara 15 min körtid från bostaden.. 🙂

sen inser jag ju att jag får dra fram min vanliga gräsklippare för att köra ett varv utefter staketet då och då, slingan ska ligga 30 cm innanför och hörnen ska inte vara skarpa utan rundade.. så lite klipp och mycket trim.. men det tycker jag är roligare så det är ok för min del.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
Fridaaaa
6/5/13, 9:32 AM
#7

#6 Ja det är toppenbra, köpte den nyligen (begagnade, nya kostar en del). Jag slipper klippa, fixar sambon haha så för mig spelar det ingen roll. Men vi hyr huset så hade ändå inte kunnat ha robort plus att jag har kaninburar, hagar och annat, så åkergräsklippare är bäst om man inte vill gå hela hihi 😛

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cristine
6/5/13, 11:17 AM
#8

Bra köp Mooniqe men du behöver inte oroa dej för sork sniglar, mask och mullvad..de dör med RondUp.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mooniq
6/5/13, 11:27 AM
#9

Jag har bara sett sniglar hos mig och jag har gjort mitt bästa för att döda dom…Katten har kommit hem med nån enstaka sork men jag vet inte riktigt var han hittat dem. Mullvadar -nope inte här inte…🙂

RoundUp går ju ner i bladen till roten och hela plantan dör - dör sork o mullvad när de äter plantan, för jorden ska ju inte bli giftig av RoundUP ?

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Cristine
6/5/13, 12:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jorden blir giftig av RondUp och det värsta är att bina dör.

Sverige är ett av de få länder som annonserar faktiskt. Förra veckan var det protester över hela världen, mot världens mest kriminella  Kemikalie och Geobolag  Monsanto som tillverkar detta ogräsmedel.

Se här!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
6/5/13, 12:36 PM
#11

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mooniq
6/5/13, 12:36 PM
#12

Oj, det visste inte jag. Jag har hört att den RoundUp vi har i sverige är svagare och giftfri än den som säljs i Europa.. Men trädgårdsättika e inte lika farligt väl?? det dödar väl bara plantan och jorden blir giftfri?

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Cristine
6/5/13, 12:40 PM
#13

#12 Det är falskt!

Trädgårdsättika har inget farligt isig den tar bara kål på det den ska!🙂

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Anders 50
6/5/13, 1:44 PM
#14

Nej Cristine…bina dör inte av Roundup! Det är av andra besprutningspreparat.  Och inga andra djur dör av det heller.  Men får de i sig massor …så klart, med man kan dö av för mycket vatten också! 😉

Och själv tar jag allt med en nypa salt som märkliga miljörörelser från USA kommer med.

Och jag använder den starka varianten, den som bönder använder.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anders 50
6/5/13, 1:46 PM
#15

Mullvad och sork störs av att klipparen går på gräsmattan, de gillar inte den vibrationen som det blir.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
6/5/13, 1:52 PM
#16

Det är inte från Usa det är från 22 olika länder Anders

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
6/5/13, 2:21 PM
#17

:Jag hittar inte videon jag söker men detta är ny forskning om RundUp

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
6/5/13, 7:53 PM
#18

Vill man leta så hittar man garanterat uppgifter som bevisar motsatsen.

Forskare har alltid "slagit larm" för att visa att de finns till så att de får mer bidrag för att fortsätta sin verksamhet.

Och miljöfanatikerna är väldigt generösa med bidrag. 

Att sen Monsanto står i blickpunkten för annat behöver ju inte betyda att just Roundup dödar mänskligheten.

Men det jag reagerar mot är när man säger att Roundup dödar bin och maskar så vet man nog inte hur roundup fungerar.

Jag hade en Drever en gång som i sin ungdom hade problem med magen. Hon fick av misstag i sig rester av Roundup i en skål när hon skulle få dietmat. Hon blev problemfri, hade aldrig mer magproblem och blev 14 år! 😃

Och här finns gott om både bin och maskar trots att här sprutats med Roundup både på åkrar och i trädgården så länge medlet funnits. Och då menar jag den skarpa versionen av Roundup!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

aggeelin
6/5/13, 11:40 PM
#19

Bra köp av gräsklippare! Så tråkigt att göra, finns mycket roligare saker att göra! Sonen har en och han är jättenöjd.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
6/6/13, 10:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Putin varnar Obama och Monsanto att det kan bli krig på grund av bina.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Anders 50
6/6/13, 11:46 AM
#21

Haha!  😉 Ja ryssarna är ju de rätta när det gäller att vara rädda om miljön!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Sisa]
6/6/13, 12:01 PM
#22

Ska vi ha en robotgräsklippare så ska vi också ha en robotdammsugare!!!     😃

aggeelin
6/6/13, 1:40 PM
#23

JAG tror att det är bra med robotdammsugare också. Jag har sett en "in action"

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
6/6/13, 1:45 PM
#24

Då+ ska man ha ganska stort hus annars får man hoppa mycket..man blir väl vältränad.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Upp till toppen
Annons: