Annons:
Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 6061 ggr
Cristine
3/16/10, 9:11 AM

Cancer och bakpulver.

Svamp är ofta orsak till cancer.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Cristine
3/16/10, 9:12 AM
#1

Del 2

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
3/16/10, 9:22 AM
#2

Cristine!! Det är ju på Engelska.Men jag tror att jag fick med mig lite vesentliga saker.

Så som att Bicamonat kan hjälpa!!

O att cansen är Vit.

O att när dom tar prover på cansen så tar dom bara på ytan, dom bör komma längre in.

Skall se den andra delen se.

Jag tackar för dessa.

Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
3/16/10, 9:37 AM
#3

När han gjort obduktion på kroppar som har avlidit av cancer har han funnit att ett stort antal av dem dött på grund av svamp (det vita) och bikarbonat kan bota. Läkemedelsföretagen var genast emot detta. Om man kunde bota med så billigt medel så skulle inte de få sälja sin medicin och förlorade då sina intäkter.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
3/16/10, 9:44 AM
#4

Vad är det som gäller nu då, ska man ta en matsked bikarbonat varje dag i förebyggande syfte eller?

Jag tyckte inte man fick någon bra förklaring på det….

Cristine
3/16/10, 9:50 AM
#5

De som blivit botade har fått det genom sprutor.

Jag minns inte om man kunde ta det i förebyggande syfte med pulver, jag måste titta igenom dem själv igen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Hoppfull
3/16/10, 10:23 AM
#6

Svamp som i överväxt av candidasvamp? För det har i stort sett alla mer eller mindre av i våra socker/kolhydratstinna och medicinfrälsta samhällen i västvärlden.

Om man läser om candida så förstår man att den i sin toxiska form förgiftar hela kroppen och det låter ganska troligt att det även påverkar cancerpåväxt.

Det har precis startat en ny sajt osm heter pH-balans iFokus. Där tas det upp hur försurade vi är (=candida ofta) och hur vi kan äta för att göra våra kroppar mer basiska. För de som är nyfikna alltså…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Annons:
TerryGilliam
3/16/10, 10:34 AM
#7

Egentligen borde man kunna se den här sortens pseudoventskapliga kvacksalveri för vad det verkligen är.

Kanske till och med skratta lite åt det.

Men eftersom jag förlorat tre släktingar till olika cancerarter, och har en far som är drabbad av det nu, har jag väldigt svårt att göra det.

Jag sätter lätt det skrattet i halsen.

Enligt Lagen om yrkesverksamhet på hälso- och sjukvårdens område så det olagligt för den som inte är läkare att behandla cancer. Det är jag mycket glad för.

Snälla, sprid inte sådan här idioti vidare.

[MargaretaA]
3/16/10, 10:53 AM
#8

#7

Snälla, sprid inte sådan här idioti vidare.

Såsom varandes Sajtvärd på denna sajt så är det jag och ingen annan som sätter ribban för vad som ska spridas på LK.

Här får människor tänka själva och ska inte behöva bli skrivna på näsan och undervisade av skeptiker och andra besserwissers.

Sedan tar jag heller inte lätt på att man anklagar mina Medarbetare för att sprida idioti.

Här håller vi en hövlig och respektfull ton!

Hoppfull
3/16/10, 10:55 AM
#9

För min egen del, som sjuk (dock ej i cancer) är det mig fullständigt ointressant vad vetenskapen säger, ifall jag hittar andra metoder som kan hjälpa mig.

Och jag bryr mig inte ett spår om vad förbättringarna beror på, och jag tror inte att andra som är sjuka heller bryr sig om det.

När man är "utdömd" av sjukvården, de förstår inte, kan inte hjälpa, har inget alls att komma med mer än: otur… du får leva med detta, så blir det ganska naturligt att man vänder sig till andra former av behandlingar, om man inte ger upp förstås…

Och som sagt, då är det till 100% ointressant vad vetenskapen säger om metoden så länge den hjälper mig!

Jag har fått hjälp av flera olika helt ovetenskapliga metoder och lever idag ett mycket bättre och friskare liv tack vare dem, än jag gjorde med de vetenskapliga levnadsråden jag fick!

Så jag säger tvärtemot, sprid detta så mycket det bara går och låt för guds skull människor avgöra själva vad de vill testa på för att må bättre!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

TerryGilliam
3/16/10, 10:57 AM
#10

# 8

"Såsom varandes Sajtvärd på denna sajt så är det jag och ingen annan som sätter ribban för vad som ska spridas på LK."

Naturligtvis. Men jag tog mig också friheten att uppmana.

"Här får människor tänka själva och ska inte behöva bli skrivna på näsan och undervisade av skeptiker och andra besserwissers."

Tror man på villfarelser av det här slaget kan unvervisning synnerligen vara på sin plats.

"Sedan tar jag heller inte lätt på att man anklagar mina Medarbetare för att sprida idioti."

Hade det funnits ett annat ord för vad som förekommer i denna video hade jag använt det. Tro mig.

Cristine
3/16/10, 11:03 AM
#11

.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

TerryGilliam
3/16/10, 11:07 AM
#12

Hur lågt måste man inte sjunka egentligen för att skriva en sådan bok? Att uttnyttja människor som är svaga och sjuka i cancer för egen vinnings skull.

Vad är man för slags människa då?

Cristine
3/16/10, 11:19 AM
#13

#12 Jag började respektera dig för jag trodde du var annorlunda och att det gick att föra en vanlig dialog med dej. Men ack vad jag bedrog mej.Obestämd

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
TerryGilliam
3/16/10, 11:23 AM
#14

# 13

Jag kan absolut föra en dialog. Vad, känner du, skänker dessa videoklipp en trovärdighet?

Toyan
3/16/10, 12:17 PM
#15

# 9 Jag instämmer helt med vad Hoppfull säger,  kloka ord.KyssGlad

Kram/ Toyan

[peter54]
3/16/10, 1:53 PM
#16

Hmm, inte säker på att jag egentligen vill ge mig in i den här tråden av uppenbara skäl Obestämd, men jag bestämmer mig ändå för att lägga en kommentar.

Jag kan hålla med Hoppfull i en del, men inte allt. Enligt mina erfarenheter som kroniskt sjuk i 42 av mina 55 år, är det ytterst få alternativa metoder som ens är värda att nämna i sammanhang som omfattar kroniska eller andra svåra sjukdomstillstånd.

Dock, ibland kan tron på något ge bättre resultat än faktisk medicin och då spelar det ju mycket liten roll vad vetenskapen säger.

För egen del, jag som just diagnosticerats med malignt melanom, men ännu inte fått reda på om jag har utbredd hudcancer eller ej, måste jag ju säga att om det var så enkelt att mota cancer att man kan använda sig av vanligt bakpulver, ja då skulle det ju inte finnas cancer!

Jag har under mina år i vårdapparaten sett så många greppa efter såna halmstrån i form av alternativa metoder och de allra flesta av dem har förfallit för att sedan dö.

Bland annat var det en läkare i min bekantskapskrets som totalt snöat in på behandling med trevärt syre, så kallat singulettsyre. Han skaffade dyr apparatur och talade sig varm för effekterna av andningsterapi med denna metod.

Det skulle hjälpa eller rentav bota både den ena och den andra allvarliga diagnosen. När en släkting till läkaren fick cancer, ordnades så att den cancersjuke fick hem en sån apparat. Det var en svår cancerform och den sjuke dog. Läkaren fick en chock och sedan rann hela singulettsyreidén ut i sanden.

Tilläggas bör att en överväldigande stor majoritet inom läkarvetenskapen betraktar detta som ren kvasivetenskap.

chik
3/16/10, 8:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Har inte läst något av era inlägg.Utan jag kör mitt eget razzzz.

Jag har köpt bikarbonat i dag,o intagit lite. så nu skall jag ta lite varje dag så får vi se vad som händer.

Blev så intresserad av att det var svamp……o Jag har svamp lite här o där i min lilla nätta kropp.

Så nu gör jag detta lilla experiment..

""Till himmelen det bär""""

Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
3/16/10, 9:02 PM
#18

#16 Jag tycker att ditt inlägg och dina synpunkter är bra.

Att vara skeptisk betyder inte att man inte kan ta till sig alternativa metoder men det kan vara bra att veta att det finns otroligt mycket "lurendrejeri" i denna bransch med sjuka människor som gör allt för att bli friska.

Så att ta saker och ting med skepsis är bara sunt tycker jag.Glad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cristine
3/16/10, 9:53 PM
#19

#16 Ja visst förstår jag din synpunkt och jag håller med Bumbleboo i vad hon säger.Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Jeremina]
3/16/10, 9:58 PM
#20

Jag har inte sett inslaget men en del av er skriver bakpulver och en del bikarbonat, vilket ska det vara?

Annons:
TerryGilliam
3/16/10, 10:00 PM
#21

# 16

"Enligt mina erfarenheter som kroniskt sjuk i 42 av mina 55 år, är det ytterst få alternativa metoder som ens är värda att nämna i sammanhang som omfattar kroniska eller andra svåra sjukdomstillstånd."

Jag håller med dig fullt ut. Men människor som är sjuka och desperata kommer ändå i ren desperation att söka sig till de som anser sig ha svar.

Och MUMMA säger allahanda charlataner, som sedan hasplar ur sig illa skrivna böcker om hur de kan bota cancer med bakpulver, blomblad eller långa promenader.

Rynkar på näsan

[Jeremina]
3/16/10, 10:02 PM
#22

Jag vet att man kan lindra mycket med alternativ medicin men när det gäller kroniska sjukdomar är det svårare!

chik
3/16/10, 10:13 PM
#23

Ja men det r ju en form ac svamp..O svamp kan man hålla i skack med yougort..Så varför inte med bikabonat??

Lena.P är jag i verkliga livet.

TerryGilliam
3/16/10, 10:21 PM
#24

# 23

Cancer är INTE en svamp. Cancer är ett samlingsnamn på en rad sjukdomar med okontrollerbar celltillväxt som förstör den omgivande vävnaden.

Det är därför jag inte tycker att man ska sprida den här sortens trams vidare, för då kanske någon börjar tro på det.

(Och nu använder jag ordet trams, trots att jag vill använda ett betydligt starkare uttryck.)

[MargaretaA]
3/16/10, 10:41 PM
#25

#24

tips

läs peters inlägg ett par gånger till och lär dig något om hur man kan vara lika skeptisk som dig, men kunna framföra sina åsikter med respekt för målgruppen och utan ord som idioti och trams.

TerryGilliam
3/16/10, 10:57 PM
#26

# 25

tips

Genom att säga vad man verkligen tycker, och utan att ta i saker med silkesvantar, kan man belysa den här sortens kvacksalveri för vad den verkligen är.

Det finns ingen anledning att inte kalla idioti och charlatanverksamhet för vad det verkligen är.

chik
3/16/10, 11:02 PM
#27

Terry!!Jag har Svamp!!!!!!! O kan jag få den att försvinna med bikarbonat så blir ingen gladare än jag….

----Jag är en stor gammal tant som vet vad jag gör…

Tackar för dinna välmenande ord…

Kila i väg nu till illuminatti o diskutera det vacinet som socialstyrelsen skall spruta i våra små barn.Vetenskapligt testat..tack Tack..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Annons:
[MargaretaA]
3/16/10, 11:02 PM
#28

#26

jag föreslår att du kastar ett getöga på skrivreglerna

[peter54]
3/16/10, 11:10 PM
#29

Det gäller att uttrycka sin åsikt med förnuft och inte med känslor. Om man bär en massa upprörda känslor över något eller någon, bör man dröja med att kommentera tills känslorna svalnat och man istället förmår argumentera sina synpunkter med förnuftet.

När två sidor ska resonera sina motsatta åsikter och hänfaller åt att göra så styrda av sina känslor, så går diskussionen i stå och man kommer ingenvart.

Om samma två sidor resonerar utifrån förnuft istället för känslor, upprätthåller man respekten för varandra och för den andres åsikter och diskussionen kan leva vidare.

TerryGilliam
3/16/10, 11:13 PM
#30

# 29

Jag hade gladligen argumenterat med förnuftet om det hade funnits någon slags förnuft i videon jag kommenterade.

Vilket det inte fanns…

Cristine
3/16/10, 11:35 PM
#31

#29 Du är en riktig man Peter och jag respekterar alltid dina åsikter.

Du är också försynt och trevligt och för det står du högt i kurs härinneGlad.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
3/16/10, 11:44 PM
#32

#31

instämmer till 100% Glad

Och LK har klarat sig utan invektiven i ett år nu även om inte alla alltid har varit överens. Vi klarar oss utan dem i fortsättningen också.

[Pirkkolino]
3/17/10, 12:21 AM
#33

Min tanke kom när jag läste tråden, att civiliserade människor kan läsa olika information utan att bli upprörd och idiotförklara vad man än lyssnar och läser.

Så tycker jag.

Pirkko

TerryGilliam
3/17/10, 12:25 AM
#34

# 33

Det beror nog helt på hur många av sina nära och kära man förlorat till cancer.

Annons:
Anders 50
3/17/10, 12:41 AM
#35

Jag skulle lätt kunna hetsa upp mig som du Terry, även jag har förlorat nära och kära i cancer, och tror inte på sådant här.

Men jag föredrar att ligga lågt för "husfridens" skull!

Och det går såå bra såå!  Flört

(och jag tror inte att någon lyckas överbevisa nån annan!)  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

TerryGilliam
3/17/10, 12:50 AM
#36

# 35

Jag beklagar förlusten. Rynkar på näsan

Men jag skulle inte säga att jag hetsar upp mig nämnvärt. Jag tycker bara att det är viktigt att man kallar den här typen av information för vad den verkligen är. Men jag har sagt mitt i frågan nu och ska inte upprepa mig mer.

Maria
3/17/10, 10:41 AM
#37

#36 Jag tror att du har missuppfattat denna sajten livskvalitet för här inne är alla vänliga mot varandra och hettar det någonsin till vilket är ovanligt så är alla kloka nog att tona ner sina åsikter så att sajtens anda inte kommer i gungning.

För övrigt så är alla sajter på iFokus INTRESSESAJTER vilket innebär att medlemmarna har ett gemensamt intresse med olika åsikter och erfarenheter om, men grundintresset delar man.

Därför vore det både provokativt och rent av dumt att t.ex som ateist bli medlem på Jesus iFokus för att ge ett exempel.

Det genomskådas ganska lätt vilka som har ett behov att hela tiden säga emot. Vilka som saknar förmågan att inse att det finns människor som tycker precis tvärtemot vad jag tycker men att man aldrig får dumförklara någon för det.

Därför är det både fördelar och nackdelar med att vara anonym på nätet. Det innebär en stor frihet men också ett ansvar att inte bli den lilla "elakingen" som man förmodligen inte är i verkliga livetFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[GunillaF]
3/17/10, 10:46 AM
#38

#37 Tack! Kyss

Cristine
3/17/10, 10:51 AM
#39

#37 Det är jag som ska tacka!Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

TerryGilliam
3/17/10, 10:52 AM
#40

# 37

Och på vilket sätt skulle jag inte vara intresserad av Livskvalitet menar du då? För att jag reagerar kraftigt mot kvacksalvare?

Sedan är det naturligtvis en enorm skillad mellan att "säga emot" och att stå för vad man faktiskt tycker.

Det hoppas jag att även du förstår.

Hoppfull
3/17/10, 10:56 AM
#41

Det genomskådas ganska lätt vilka som har ett behov att hela tiden säga emot. Vilka som saknar förmågan att inse att det finns människor som tycker precis tvärtemot vad jag tycker men att man aldrig får dumförklara någon för det.

De här människorna ser man ju ofta ha samma attityd på alla sajter/forum de vistas på. Blir lika upprörda/förvånade varje gång någon blir irriterad på dem och hävdar sin rätt och att de aldrig gjort något för att provocera…Förvånad Så visst är det så… de är inte intresserade av annat än provokation och sabotage av en god stämning.

Väl talat Bumbleboo!!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Annons:
TerryGilliam
3/17/10, 11:00 AM
#42

# 41

Så du anser alltså på allvar att det jag gör är inte att reagera kraftigt mot cyniskt kvacksavleri, utan alltså någon slags medveten sabotage mot sajten?

Skrikandes

[peter54]
3/17/10, 11:24 PM
#43

#42 Jag tror du missförstår syftet med både mina ord och Bumbleboos. Jag har en liknande inställning som du i det här ämnet och Anders har också visat att han har det, men det är inte alls vad vi pratar om nu.

Det åtminstone jag försöker säga är att det finns alltid ett val när det gäller hur man uttrycker sig. Det spelar ingen roll för mig hur illa jag tycker om någon specifik företeelse här eller någon annanstans.

Det som är viktigt när jag yttrar mig om företeelsen är hur jag väljer att framföra mina åsikter. Då försöker jag välja en tydlig, men ändå ödmjuk linje så att ingen behöver bli ledsen, irriterad eller arg på mig i onödan.

Jag kunde sätta igång med att spy galla över både det ena och det andra på iFokussajterna, men varför skulle jag? Det skapar bara dålig stämning. Det finns alltid ett bättre sätt att säga vad man tycker utan gallspyendet.

TerryGilliam
3/18/10, 12:25 AM
#44

# 43

Det är vad du anser, och det respekterar jag fullt ut. Personligen anser jag att det är bättre att tala ur skägget och belysa den här sortens (blip) för vad det verkligen är.

[peter54]
3/18/10, 12:32 AM
#45

#44 Javisst, men i ett tonläge som inte verkar aggressivt eller provokativt, det är bara det jag säger Glad

TerryGilliam
3/18/10, 1:02 AM
#46

# 45

Aggressivt hoppas jag verkligen att det inte lät. Lite provokativ måste man ju dock få vara.

Glad

[Jeremina]
3/18/10, 1:09 AM
#47

Terry!

Har dina anhöriga som hade cancer fått någon alternativ behandling som inte hjälpte och du känner ilska över det? Obestämd

Upp till toppen
Annons: